הגשת ההצעה - הגשת ההצעות הסתיימה
באיזה אופן ניתן לקדם חיבורים בין עשייה ומחקר התומכים בהתמודדות עם אתגרים בחינוך? איך אפשר לקדם מחקר רלוונטי שימושי לעשייה ולמדיניות החינוכית? אילו קשרים קיימים בין תהליכי הכשרה ופיתוח מקצועי ובין מחקר בחינוך? כיצד זירות שונות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי עושות שימוש במחקר ובהערכה כפלטפורמה התומכת בעבודתן? ומה ההזדמנויות והאתגרים הכרוכים בכל אלה?
מוזמנות ומוזמנים להגיש הצעות לכנס שיעסוק בשאלות אלה ונוספות מנקודות מבט שונות של מחקר, עשייה ומדיניות חינוכית. בכנס נעמיק בשיח בנוגע לחיבורים בין השדה היישומי ובין מחקר, בהתייחס לאסטרטגיות מיטביות, לדילמות ולאתגרים. בכך נפעל לקידום מחקר איכותי שמשפיע על העשייה החינוכית, פעילות חינוכית שמבוססת על ידע מדעי, והיזון חוזר מהשדה היישומי לשדה המחקר.
הגישו את ההצעה על פי סוג המושב המתאים לכם ומלאו את טופס ה-google form.
הגשת ההצעות עד ה-19 ביוני, 2023.
במקרה של בעיות טכניות אפשר לשלוח את ההצעה דרך הכתובת RPedconference@gmail.com.
הודעה על קבלה לכנס תישלח עד ה-30 ביולי 2023.
מבנה הצעות על פי סוגי המפגש
(1) מפגש פסגה
הצעות מסוג זה יתמקדו בחיבורים בתחום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בין: עשייה ומחקר; מדיניות ומחקר; פיתוח מקצועי ומחקר; שותפויות מחקר-שדה ועוד. הן יעסקו בדילמות, באתגרים, וכן בסיפורי הצלחה, בתנאים תומכים, באסטרטגיות ובדרכי פעולה מיטביות לקידום החיבורים. נדגיש כי ההצעות לא יתמקדו במחקר ובממצאיו או בתוכניות חינוכיות בפני עצמן. אנו מעודדים הגשת הצעות הכוללות נקודות מבט מגוונות של בעלי/ות תפקידים שונים בתחום החינוך – מחקר ושדה יישומי.
סוגיות לדוגמה: יחסי גומלין בין חוקרות ונשות מקצוע במחקר יישומי; אסטרטגיות ואתגרים בשותפויות מחקר-שדה; סוגיות אתיות במחקר יישומי הנוגעות לחיבורים בין עשייה ומחקר; תהליכי פיתוח משותפים; סוגי ידע שונים — יישומי ומחקרי והקשרים ביניהם; תהליכי חקר בית ספריים; אתגרים והזדמנויות במחקרי פעולה; תהליכי הערכה שתפניים; ועוד.
מפגש הפסגה הוא מפגש בין בעלי תפקידים שונים המציף סוגיות בתהליך העבודה המשותף. הגשה למפגש זה דורשת תיאור מפורט של התוכן, מבנה ומשך המפגש (למשל, פאנל, שולחן עגול, הרצאות קצרות ועוד).
ההצעה כוללת: (1) רקע תמציתי התהליך החינוכי/ המחקר/ שותפות מחקר-שדה ועוד (עד 300 מילים); (2) תיאור של סוגיה מרכזית הנוגעת לתהליך העבודה המשותף (עד 200 מילים); (3) דיון ביקורתי בסוגיה מנקודות מבט מובחנות (הכולל התייחסות לדילמות ולאתגרים) (עד 500 מילים); (4) תיאור של מבנה המפגש, משך המפגש ועזרים נדרשים.
(2) הרצאה קצרה
הצעות מסוג זה יתמקדו בחיבורים בתחום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בין: עשייה ומחקר; מדיניות ומחקר; פיתוח מקצועי ומחקר; שותפויות מחקר-שדה ועוד. הן יעסקו בדילמות, באתגרים, וכן בסיפורי הצלחה, בתנאים תומכים, באסטרטגיות ובדרכי פעולה מיטביות לקידום החיבורים. נדגיש כי ההצעות לא יתמקדו במחקר ובממצאיו או בתוכניות חינוכיות בפני עצמן. אנו מעודדים הגשת הצעות הכוללות נקודות מבט מגוונות של בעלי/ות תפקידים שונים בתחום החינוך – מחקר ושדה יישומי.
סוגיות לדוגמה: יחסי גומלין בין חוקרות ונשות מקצוע במחקר יישומי; אסטרטגיות ואתגרים בשותפויות מחקר-שדה; סוגיות אתיות במחקר יישומי הנוגעות לחיבורים בין עשייה ומחקר; תהליכי פיתוח משותפים; סוגי ידע שונים — יישומי ומחקרי והקשרים ביניהם; תהליכי חקר בית ספריים; אתגרים והזדמנויות במחקרי פעולה; תהליכי הערכה שתפניים; ועוד.
ההצעה כוללת: (1) תיאור התהליך החינוכי/ המחקר/ שותפות מחקר-שדה ועוד (עד 300 מילים); (2)
התמקדות בסוגיה מרכזית ודיון ביקורתי בה (הכולל התייחסות לדילמות ולאתגרים) (עד 500 מילים); (3) שאלות לדיון בעקבות ההרצאה (עד 3 שאלות).
(3) מושב לבחירתך
הצעות מסוג זה יתמקדו בחיבורים בתחום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בין: עשייה ומחקר; מדיניות ומחקר; פיתוח מקצועי ומחקר; שותפויות מחקר-שדה ועוד. הן יעסקו בדילמות, באתגרים, וכן בסיפורי הצלחה, בתנאים תומכים, באסטרטגיות ובדרכי פעולה מיטביות לקידום החיבורים. נדגיש כי ההצעות לא יתמקדו במחקר ובממצאיו או בתוכניות חינוכיות בפני עצמן. אנו מעודדים הגשת הצעות הכוללות נקודות מבט מגוונות של בעלי/ות תפקידים שונים בתחום החינוך – מחקר ושדה יישומי.
סוגיות לדוגמה: יחסי גומלין בין חוקרות ונשות מקצוע במחקר יישומי; אסטרטגיות ואתגרים בשותפויות מחקר-שדה; סוגיות אתיות במחקר יישומי הנוגעות לחיבורים בין עשייה ומחקר; תהליכי פיתוח משותפים; סוגי ידע שונים — יישומי ומחקרי והקשרים ביניהם; תהליכי חקר בית ספריים; אתגרים והזדמנויות במחקרי פעולה; תהליכי הערכה שתפניים; ועוד.
הגשת הצעה ובחירת אופן ההצגה באופן כזה שתומך ברעיונות המרכזיים וסוגיות אודות החיבורים. דוגמאות: סימפוזיון, שולחן עגול, סדנה מעשית ועוד. הגשה למפגש זה דורשת תיאור מפורט של התוכן, מבנה ומשך המפגש.
ההצעה כוללת: (1) רקע תמציתי על התהליך החינוכי/ המחקר/ שותפות מחקר-שדה ועוד (עד 300 מילים); (2) דיון ביקורתי בנושא ההצעה (עד 300 מילים); (3) תיאור מפורט של מהלך המושב (עד 300 מילים); (4) משך המפגש ועזרים נדרשים.
(4) יריד פוסטרים
יריד הפוסטרים הוא הזדמנות לשיח עשיר בין באי הכנס אשר מביאים ידע, ניסיון ופרספקטיבות מגוונים. הגשות ליריד הפוסטרים ידגימו ויבטאו חיבורים בין היבטים יישומיים ומחקריים, כולל:
(1) תהליכים חינוכיים: תיאור עשייה חינוכית, תהליכי פיתוח מקצועי והכשרה, תהליכי חקר, תהליכים מערכתיים.
(2) תוצרים וכלים יישומיים (למשל, כלי הוראה ותוכניות לימוד) ו/או תהליכי פיתוח.
(3) תהליכי מחקר שיש בהם קשר הדוק לעבודה בשדה היישומי – לדוגמה, מחקר יישומי/עיצוב/הערכה מעצבת.
ההצעה כוללת: (1) רקע תמציתי על התהליך החינוכי/ המחקר/ שותפות מחקר-שדה ועוד (עד 300 מילים); (2) התמקדות בסוגיה מרכזית ודיון ביקורתי בה (הכולל התייחסות לדילמות ולאתגרים) (עד 300 מילים); (3) שאלות לדיון והיוועצות עם מגוון באי הכנס (נשות חינוך מתחומי המחקר, העשייה והמדיניות) (עד 200 מילים).