פירוט המפגשיםמפגש 1: 5 באפריל (יום שלישי) בשעה 20:30-19:30
כיצד מתקבלות החלטות על מיון תלמידים לרמות לימוד ובאיזה אופן תהליך זה משפיע על עתיד התלמידות והתלמידים? מציג: אבנר כהן זמיר מגיב: עדו ארגמן
| מפגש 2: 31 במאי (יום שלישי) בשעה 21:00-20:00 הבדלים מגדריים בלימודי מדעים וטכנולוגיה ופרדוקס הבחירה החופשית - מה ניתן ללמוד מהשוואה בין בתי ספר דוברי ערבית ועברית בישראל? מציגים: הללי פינסון ויריב פניגר מגיבה: ונדה רבין
לצפייה בהרצאה שאלות ומחשבות
מאמרים ופרסומים Pinson, H., Feniger, Y., & Barak, Y. (2020). Explaining a reverse gender gap in advanced physics and computer science course‐taking: An exploratory case study comparing Hebrew‐speaking and Arabic‐speaking high schools in Israel. Journal of Research in Science Teaching, 57 (8), 1177-1198.
| מפגש 3: 14 ביוני (יום שלישי)*
בשעה 21:00-20:00 כשמגדר, לאום ומעמד נכנסים לכיתה – הקול צפוי והרשות נתונה? מציגה: אביב אורנר מגיבה: יעל בוים-פיין
מאמרים ופרסומים
אורנר, א' (2022). בהצבעה בלבד: תלמידה ותלמיד השתתפו בכיתה - איזו דעה הושמעה קודם? כתבה בכתב העת המקוון "הגיע זמן חינוך". https://www.edunow.org.il/article/4131
אורנר, א' וקנולר נ' (2021). המורה אפשר? אפשר להגיד? כיצד תלמידים ותלמידות משתתפים/ות
בדיון ואיך אפשר לקדם השתתפות הוגנת? תובנות ממחקרה של אביב אורנר. אתר התוכנית "דיאלוג לימודי פורה" - השתתפות הוגנת (אביב אורנר) (filesusr.com)
Orner, A., & Netz, H (2021). Taking, begging, or waiting for the floor: Students' social backgrounds, entitlement and agency in classroom discourse. Discourse: Studies In The Cultural Politics Of Education. https://doi.org/10.1080/01596306.2021.1989573
|