הרצאות
ביום הכנס יציגו הרצאות קצרות בנושאים מגוונים נשות ואנשי חינוך בעלי תפקידים שונים בתחום החינוך – מחקר, הוראה, הנחיה, הכשרת מורים, ניהול, פילנתרופיה, הערכה ועוד.
מושב
1: שותפויות מחקר-שדה בהקשרים מורכבים
שותפויות אקדמיה-שדה: אתגרים ודילמות במגרש לא מאוזן בישראל הדר בהרב | המרכז לחקר הפדגוגיה – שותפויות אקדמיה-שדה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב אדם לפסטיין | בית הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית בירושלים שירלי עופר | המרכז לחקר הפדגוגיה – שותפויות אקדמיה-שדה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב | חוקרות יחד: שיתוף פעולה אקדמיה-שדה חנין ואסל, אלה לוריא, חגית קליבנסקי | המכללה האקדמית בית ברל
| שדה, מחקר ופילנתרופיה – מקרה בוחן של קרן משפחת ליאון מיטל בראון מנדלביץ’, אריאלה וולה לניאדו | קרן משפחת ליאון
| מחקר כמצפן לפעולה רב-מגזרית בגישת קולקטיב אימפקט: שילוביות מגזר עסקי ביוזמת TOP15 טל ילון | יוזמת TOP15 שירי לנדמן | חברת ERI
|
מושב
2: שותפויות מחקר-שדה מנקודות מבט שונות
שלוש בסירה אחת: פרספקטיבות על שותפות אקדמיה-שדה יעל פולברמכר | מישרים בטי מאור | בית ספר שז"ר, עכו ליבת אשחר-נץ | המרכז לחקר הפדגוגיה – שותפויות אקדמיה-שדה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
| בין שפת הבית לשפת הכיתה – מחקר ושדה משלבים ידיים ענת פריאור | הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה דפנה שחר-ימס | הפקולטה לחינוך, המכללה האקדמית בית ברל תמר משלי | הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה
| חקירה משותפת של "פדגוגיה אחרת": שותפות אקדמיה-שדה בתיכון ברנקו וייס ע"ש רבין רינת יצחקי | המכללה האקדמית בית ברל רות לובשבסקי עמר, נועה שפי | תיכון ברנקו וייס ע"ש רבין
| עיצוב ויישום משתפים של אספת אזרחים (Citizens Assembly) כזירת למידה אזרחית עומר קינן, עידו גדעון | האוניברסיטה העברית בירושלים בנצי סלקמון, גולן צוקרון, רינה ברגוורק | אוניברסיטת תל אביב רונן גופר | דמוס תהליכים שיתופיים דיויד דוניץ | מרכז השל לקיימות אורן מטר
|
מושב
3: ממחקר לפעולה חינוכית
מה בין מחקר קוגניטיבי והתנהגותי להוראה ולפיתוח מקצועי? אפרת פירסט | מכון מופ"ת
| מה למדתי מהנגשת מחקר פיזה אבנר קנטור | אוניברסיטת חיפה
| קוראים קשובים: תרומת גורמים קוגניטיביים לתפקודי קריאה בקרב תלמידים צעירים המתקשים בקריאה – מחקר והתערבות אילנית הוכמיץ, שני טרנר, שירה פרנצס ישראלי | בית ספר קונסטנטינר לחינוך, אוניברסיטת תל אביב לילך שלו-מבורך | בית ספר קונסטנטינר לחינוך, בית ספר סגול למדעי המח, אוניברסיטת תל אביב | הגדלת החיבור בין מחקרים בחינוך והעשייה בשטח באמצעות תובנות אודות חסמים בהטמעה מערכתית רחבה ענת זוהר | אוניברסיטה העברית בירושלים
|
מושב
4: חקר בקהילות למידה במקצועות ה-STEM "שילוב ידיים" או "תיווך"? קידום שינוי מערכתי בלמידה במעבדה באמצעות מחקר עיצוב אקדמי השזור בחקר הפרקטיקה בקהילות מורי הפיזיקה סמדר לוי, עדי נגה, זהורית קאפח, עידית ירושלמי | המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע
| מתחים כהזדמנות לפעולה בקהילה מקצועית לומדת מבוססת-חקר מירלה וידר | מכון מופ"ת, המכללה האקדמית הדתית לחינוך שאנן, מכון ויצמן למדע מיכל טבח | אוניברסיטת תל אביב בוריס קויצ'ו | מכון ויצמן למדע | קידום מורים כמעצבי משימות מתמטיות לתלמידיהם מירית רחמים | מכללת אורנים אברהם ברמן | הטכניון בוריס קויצ'ו | מכון ויצמן למדע
| מורים למדעי המחשב מבצעים מחקרי פעולה בהקשר חברתי לצורך זיקוק הידע הפדגוגי-תכני שלהם עפרה ברנדס, מיכל ארמוני | מכון ויצמן למדע
|
מושב
5: חקר המעשה החינוכי
רבדים+ השלם גדול מסך חלקיו: הערכה ומדידה כמרכיב מובנה בטיוב עבודת בתי הספר במיזם רבדים+ אמיר אביב | מיזם רבדים+ העמותה לתפנית בחינוך תרצה מרגולין | קרן רש"י
| מורים וחוקרים: כיצד תוכניות של "למידה משמעותית" משפיעות על חוויות הלמידה של התלמידים ורכישת מיומנויות המאה ה-21? טוביה רוזנברג מלליס | בית החינוך כצנלסון כפר סבא
| חוקרים את חקר הפרקטיקה: מפגש בין אקדמיה , מטה ושדה – צוות חקר הפרקטיקה במכון מופ"ת טלי ברגלס שפירא, יונתן מנדלס, אסף עמית | מכון מופ"ת איתן כהן | המרכז לחקר הפדגוגיה – שותפויות אקדמיה-שדה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב | מורות חוקרות כפיתוח מקצועי – מבט רפלקטיבי חמי רמיאל | אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פנינה אלון | פסגה אילת (לשעבר) אריאלי יונתן | בית ספר צאלים, אילת ונסה גל | בית ספר תיכון גולדווטר, אילת לביאה משולם | בית ספר ים סוף, אילת |
מושב
6: ידע ומחקר בהכשרת מורים
כשידע פוגש בהקשר: גורמים ארגוניים המעצבים קוהרנטיות של תוכניות לימודים בהכשרת מורים אוניברסיטאית איילת בכר | האוניברסיטה הפתוחה
| הפוך, גוטה, הפוך: כיצד הופכים קורס תיאורטי-עיוני בחינוך לקורס שמותאם להכשרה להוראה? תניא ציון-וולדקס, יעל בוים-פיין, אליק פלטניק, אדר כהן | בית הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית בירושלים | התנסות סימולטיבית בחינוך: גישור אותנטי בין תיאוריה לפרקטיקה בהכשרת מורים שירה אילוז, יעקב ב. יבלון, דפנה צוקרמן | מרכז הל"ב לסימולציה בחינוך, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן
| לקראת הגדרה חדשה של המקצוע: השפעת תהליכי האקדמיזציה של הכשרת מורים על הגדרת ההוראה כפרופסיה מנקודת מבטם של מורי מורים, פרחי הוראה ומורות בפועל תוכנית מנדל למנהיגות בהכשרה להוראה, מחזור ב׳, קרן מנדל |