​​​​​​הרצאות


ביום הכנס יציגו הרצאות קצרות בנושאים מגוונים נשות ואנשי חינוך בעלי תפקידים שונים בתחום החינוך – מחקר, הוראה, הנחיה, הכשרת מורים, ניהול, פילנתרופיה, הערכה ועוד.

מושב 1: שותפויות מחקר-שדה בהקשרים מורכבים

שותפויות אקדמיה-שדה: אתגרים ודילמות במגרש לא מאוזן בישראל
הדר בהרב | המרכז לחקר הפדגוגיה – שותפויות אקדמיה-שדה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
אדם לפסטיין | בית הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית בירושלים
שירלי עופר | המרכז לחקר הפדגוגיה – שותפויות אקדמיה-שדה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
חוקרות יחד: שיתוף פעולה אקדמיה-שדה
חנין ואסל, אלה לוריא, חגית קליבנסקי | המכללה האקדמית בית ברל



שדה, מחקר ופילנתרופיה – מקרה בוחן של קרן משפחת ליאון
מיטל בראון מנדלביץ’, אריאלה וולה לניאדו | קרן משפחת ליאון 



מחקר כמצפן לפעולה רב-מגזרית בגישת קולקטיב אימפקט: שילוביות מגזר עסקי ביוזמת TOP15
טל ילון | יוזמת TOP15 
שירי לנדמן | חברת ERI



מושב 2: שותפויות מחקר-שדה מנקודות מבט שונות

שלוש בסירה אחת: פרספקטיבות על שותפות אקדמיה-שדה
יעל פולברמכר | מישרים
בטי מאור | בית ספר שז"ר, עכו
ליבת אשחר-נץ | המרכז לחקר הפדגוגיה – שותפויות אקדמיה-שדה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב


בין שפת הבית לשפת הכיתה – מחקר ושדה משלבים ידיים
ענת פריאור | הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה
דפנה שחר-ימס | הפקולטה לחינוך, המכללה האקדמית בית ברל
תמר משלי | הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה



חקירה משותפת של "פדגוגיה אחרת": שותפות אקדמיה-שדה בתיכון ברנקו וייס ע"ש רבין
רינת יצחקי | המכללה האקדמית בית ברל
רות לובשבסקי עמר, נועה שפי | תיכון ברנקו וייס ע"ש רבין 



עיצוב ויישום משתפים של אספת אזרחים (Citizens Assembly) כזירת למידה אזרחית
עומר קינן, עידו גדעון | האוניברסיטה העברית בירושלים
בנצי סלקמון, גולן צוקרון, רינה ברגוורק | אוניברסיטת תל אביב
רונן גופר | דמוס תהליכים שיתופיים
דיויד דוניץ | מרכז השל לקיימות
אורן מטר

מושב 3: ממחקר לפעולה חינוכית

מה בין מחקר קוגניטיבי והתנהגותי להוראה ולפיתוח מקצועי?
אפרת פירסט | מכון מופ"ת



​מה למדתי מהנגשת מחקר פיזה
אבנר קנטור | אוניברסיטת חיפה



​קוראים קשובים: תרומת גורמים קוגניטיביים לתפקודי קריאה בקרב תלמידים צעירים המתקשים בקריאה – מחקר והתערבות
אילנית הוכמיץ, שני טרנר, שירה פרנצס ישראלי | בית ספר קונסטנטינר לחינוך, אוניברסיטת תל אביב
לילך שלו-מבורך | בית ספר קונסטנטינר לחינוך, בית ספר סגול למדעי המח, אוניברסיטת תל אביב
הגדלת החיבור בין מחקרים בחינוך והעשייה בשטח באמצעות תובנות אודות חסמים בהטמעה מערכתית רחבה
ענת זוהר | אוניברסיטה העברית בירושלים




מושב 4: חקר בקהילות למידה במקצועות ה-STEM
​"שילוב ידיים" או "תיווך"? קידום שינוי מערכתי בלמידה במעבדה באמצעות מחקר עיצוב אקדמי השזור בחקר הפרקטיקה בקהילות מורי הפיזיקה
סמדר לוי, עדי נגה, זהורית קאפח, עידית ירושלמי | המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

​מתחים כהזדמנות לפעולה בקהילה מקצועית לומדת מבוססת-חקר
מירלה וידר | מכון מופ"ת, המכללה האקדמית הדתית לחינוך שאנן, מכון ויצמן למדע
מיכל טבח | אוניברסיטת תל אביב
בוריס קויצ'ו | מכון ויצמן למדע
​קידום מורים כמעצבי משימות מתמטיות לתלמידיהם
מירית רחמים | מכללת אורנים
אברהם ברמן | הטכניון
בוריס קויצ'ו | מכון ויצמן למדע


​מורים למדעי המחשב מבצעים מחקרי פעולה בהקשר חברתי לצורך זיקוק הידע הפדגוגי-תכני שלהם
עפרה ברנדס, מיכל ארמוני | מכון ויצמן למדע




מושב 5: חקר המעשה החינוכי

רבדים+ השלם גדול מסך חלקיו: הערכה ומדידה כמרכיב מובנה בטיוב עבודת בתי הספר במיזם רבדים+
אמיר אביב | מיזם רבדים+ העמותה לתפנית בחינוך
תרצה מרגולין | קרן רש"י 



​מורים וחוקרים: כיצד תוכניות של "למידה משמעותית" משפיעות על חוויות הלמידה של התלמידים ורכישת מיומנויות המאה ה-21?
טוביה רוזנברג מלליס | בית החינוך כצנלסון כפר סבא



​חוקרים את חקר הפרקטיקה: מפגש בין אקדמיה , מטה ושדה – צוות חקר הפרקטיקה במכון מופ"ת
טלי ברגלס שפירא, יונתן מנדלס, אסף עמית | מכון מופ"ת
איתן כהן | המרכז לחקר הפדגוגיה – שותפויות אקדמיה-שדה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
מורות חוקרות כפיתוח מקצועי – מבט רפלקטיבי
חמי רמיאל | אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
פנינה אלון | פסגה אילת (לשעבר)
אריאלי יונתן | בית ספר צאלים, אילת
ונסה גל | בית ספר תיכון גולדווטר, אילת
לביאה משולם | בית ספר ים סוף, אילת

מושב 6: ידע ומחקר בהכשרת מורים

​​כשידע פוגש בהקשר: גורמים ארגוניים המעצבים קוהרנטיות של תוכניות לימודים בהכשרת מורים אוניברסיטאית
איילת בכר | האוניברסיטה הפתוחה

​הפוך, גוטה, הפוך: כיצד הופכים קורס תיאורטי-עיוני בחינוך לקורס שמותאם להכשרה להוראה?
תניא ציון-וולדקס, יעל בוים-פיין, אליק פלטניק, 
אדר כהן | בית הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית בירושלים
​התנסות סימולטיבית בחינוך: גישור אותנטי בין תיאוריה לפרקטיקה בהכשרת מורים
שירה אילוז, יעקב ב. יבלון, דפנה צוקרמן | מרכז הל"ב לסימולציה בחינוך, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן 

​לקראת הגדרה חדשה של המקצוע: השפעת תהליכי האקדמיזציה של הכשרת מורים על הגדרת ההוראה כפרופסיה מנקודת מבטם של מורי מורים, פרחי הוראה ומורות בפועל
תוכנית מנדל למנהיגות בהכשרה להוראה, מחזור ב׳, קרן מנדל