​​​​​​​​​הרצאות פתיחה וסיום
מה צריך כדי שמחקר יגיע למורים?​

​מציג: מייקל פרשן, מורה למתמטיקה בבית ספר סיינט אן בניו יורק וסופר

מדוע מחקר בחינוך לא מצליח להשפיע על הוראה? בהרצאה אבחן הסברים שונים לשאלה מדוע למורים לא אכפת בדרך כלל ממחקר – מתוך הפרספקטיבה של מורה שכן אכפת לו ממחקר. למורים יש נקודת מבט ייחודית על חינוך שלעתים קרובות מנוגדת לאופן שבו חוקרים מתבוננים על הכיתה. הבנה טובה יותר של נקודות מבט אלה מאפשרת חשיבה על דרכים שבהן חוקרים יכולים להשפיע בצורה טובה יותר על הוראה.​

מייקל פרשן
מייקל פרשן הוא מורה למתמטיקה וסופר ומתגורר בניו יורק. משנת 2010 מייקל לימד תלמידים בגילאי 8 עד 18 בבתי ספר ובמחנות קיץ. הוא עזר בפיתוח תוכנית לימוד מבוססת מחקר עבור מוסדות וגופים שונים: Mathalicious, Amplify, and MIT Teaching Systems Lab. כיום הוא מלמד בבית ספר סנט אן. מייקל הוא מחבר הספר "הוראת מתמטיקה עם דוגמאות" (Teaching Math with Examples; John Catt, 2021), ספר העוסק בדוגמאות עבודה בהוראה ובמחקר.
לעיון בבלוג של מייקל פרשן: https://notepad.michaelpershan.com


האמנות והמדע של תקשורת המדע

מציגה: פרופ' אילת ברעם צברי, ראש קבוצת המחקר בתקשורת המדע, 

הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון

רבים מאתנו שואפים לקדם שיח מגובה ראיות בתקשורת ובציבור ותהליכי קבלת החלטות מבוססי מחקר בדרגים הביצועיים. אבל איך הופכים את המחקר שלנו לנגיש, מעניין ומועיל יותר עבור הציבור, התקשורת, מקבלי ההחלטות ועמיתנו מתחומי מחקר אחרים? איך מקדמים הבנה הדדית בין הקהילה המדעית לקהלים רחבים? ההרצאה מציגה תובנות מהמחקר בתחום תקשורת המדע: מה עובד, מה לא, ומה כדאי לנו לדעת כדי לחבר טוב יותר בין המחקר שלנו לחברה עליה אנחנו רוצים להשפיע.

אילת ברעם-צברי

פרופ' אילת ברעם צברי היא ראש קבוצת המחקר לתקשורת המדע בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, בטכניון. אילת היא כלת פרס ההשכלה הגבוהה לחברת סגל צעירה המשלבת בפעילותה האקדמית תרומה משמעותית לחברה (2021), כלת פרס ינאי למצוינות בחינוך האקדמי בטכניון (2015) וזכתה במלגת אלון לתמיכה במדענים צעירים מצטיינים (2011). היא בוגרת האקדמיה הצעירה הישראלית (2016-2020) והישראלית הראשונה והיחידה עד כה שנבחרה להנהלה המדעית שלPCST  - הארגון הבינלאומי לתקשורת המדע (2016-2021). אילת היא גם עיתונאית ועורכת לשעבר במגוון כלי תקשורת בארץ.

את לימודי הדוקטורט אילת סיימה בשנת 2007 במכון ויצמן למדע בתחום הוראת הביולוגיה בהנחייתה של פרופ' ענת ירדן, והיא חברת סגל בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה מאז 2008. בשנת 2010 בילתה שנה באוניברסיטת קורנל במימון מלגת מארי קירי של האיחוד האירופי, בכדי לפתח בארץ את המחקר בתחום תקשורת המדע. מטרתה – לגשר בין זכות הציבור לדעת ליכולתו להבין, כמו גם לתמוך במדענים המעוניינים להנגיש את מחקרם לקהלים מגוונים.