רמי לוי, מנכ"ל ובעלים "שיווק השקמה" במוקד "פגישה עסקית" בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב
 
"כשם שביצעתי מהפכה צרכנית בתחום מוצרי המזון, על מנת לפתור את מצוקת הלקוחות ששילמו מחירים גבוהים בכל פעם שהלכו לסופרמרקט, כך חוללתי מהפכה צרכנית עת נכנסתי לתחום הסלולר במחירים שהיו נמוכים בהרבה מהמתחרים, בסוף 2011"
 
דומה כי האמרה "אין כמו קשר אישי" להפשרת האווירה, קיבלה משמעות מיוחדת במסגרת פורום "פגישה עסקית" של המחלקה לניהול בפקולטה לניהול על-שם גילפורד גלייזר באוניברסיטה, בו התארח לאחרונה המנכ"ל והבעלים של "שיווק השקמה", רמי לוי. ב"פגישה עסקית" מתארחים אחת למספר חדשים מנהלים מתחומים ניהוליים ומארגונים שונים. כך, ניתנת לסטודנטים הזדמנות לשמוע ממקור ראשון על ניסיונם ותפיסת עולמם של מנהלים וללמוד דבר או שניים מההצלחות ומהטעויות שלהם.
 
ד"ר חיים קידר-לוי, מהמחלקה לניהול, ורמי לוי הסבו למה שנראה כמו "שיחת סלון" על הבמה, וניהלו ביניהם שיחה חופשית. עד מהרה התברר כי בין השניים יש היכרות אישית מאז שנות השבעים. ד"ר קידר-לוי הקדים לראיון סיפור של עדות אישית שלו משוק מחנה יהודה ב -1976-1977 כשעבד במפעל הקפה של דודו, 20 מטר מהחנות הראשונה של רמי. מכיוון שרמי מכיר היטב ומעריך את הדוד, אלי סגיר, ואת בניו, השיחה הפכה להיות פתוחה וחמה במיוחד, כמעט משפחתית.
 
על מנת שהקהל יכיר את ההיסטוריה העסקית של לוי, סיפר איש העסקים, בתשובה לשאלות המנחה, על ההתחלה ועל תהליך הצמיחה עד היום. התיאור ההיסטורי לווה בתמונות שהוקרנו על המסך. לאחר מכן השיב לשאלות הסטודנטים על כל נושא וללא סינון מוקדם.
 
המוטו העיקרי בדבריו של לוי היה שסוד ההצלחה טמון בהתמקדות בלקוח: אם היזם מנתח את צרכי הלקוח ומתאים את האסטרטגיה העסקית כך שיוכל לספק את הצרכים הללו, הלקוחות יביעו אמון בחברה. לוי הדגיש את המחויבות שלו לספק את סל המוצרים במחירים נמוכים, ואת זאת, לדבריו, הוא מצליח לעשות על ידי הגדלת היחס בין המכירות למטר רבוע בכל חנות, על ידי הוצאות הנהלה מצומצמות, טיפוח עובדים טובים ונאמנים למשך שנים ארוכות, והימנעות ככל האפשר מלקיחת הלוואות. לוי הדגיש את יחסי העבודה החמים והמשפחתיים שהוא מקפיד לטפח בחברה. לדבריו, הצמיחה המהירה של החברה הושגה על ידי הימנעות ממשיכת דיבידנדים, כלומר השקעת רוב הרווחים בחברה.
 
במהלך המפגש הכריז לוי על עצמו כיזם חברתי, במובן זה שהוא בנה את החברה שלו על מנת לפתור את מצוקת הלקוחות ששילמו מחירים גבוהים בכל פעם שהלכו לסופרמרקט. בצורה כזו הוא ביצע מהפכה צרכנית בתחום מוצרי המזון, ומהפכה צרכנית שניה הוא עשה לדבריו עת נכנס לתחום הסלולר במחירים שהיו נמוכים בהרבה מהמתחרים, בסוף 2011.
 
לסיום הפגישה העסקית, ביקש ד"ר קידר-לוי מרמי לוי שייתן "טיפ לחיים" לסטודנטים. לוי הציע להם לממש את רצונותיהם, תוך שאיפה לענות על צרכי הלקוחות – "כך ירכשו את אמונם, אבל עליהם להיות ישרים, אמינים ונאמנים עם עצמם ועם כל מי שהם עובדים איתו".
 
"פגישה עסקית" הוא פורום של המחלקה לניהול המתקיים מזה שנתיים, שבו סטודנטים מוזמנים להיפגש עם אישים מובילים בעולם העסקים הישראלי, מתוך מטרה לחזק את הקשר בין הסטודנטים לבין התעשייה וללמוד מניסיונם של בכירי המשק. ה"פגישה עסקית" מעניקה לתלמידי המחלקה הזדמנות לפגוש מנהלים בכירים מעולם העסקים הישראלי תוך שהיא מדגישה את המפגש שבין האקדמיה לפרקטיקה.
 
פרסומים בעיתונות:  כתבה באתר ynet  , כתבה באתר news
 
 
דר חיים קידר- לוי עם רמי לוי.jpg