מחלקת השיווק הינה פונקציה מרכזית בכל ארגון עסקי. מטרתה היא ליצר ערך על-ידי הבנה מעמיקה יותר של צרכי הלקוחות. על היחידה לזהות מוצרים פוטנציאלים עבור השוק ולאחר מכן לקבוע אסטרטגיה למיתוג המוצר, ניהול הלקוחות ותימחורו.
חברי הסגל במחלקה חוקרים מגוון רחב של נושאים הקשורים לתחומים אלה. במחקרינו, אנו מנסים להבין טוב יותר את האופן שבו צרכנים משתמשים במידע לצורך ביצוע החלטות, וכיצד החלטות אלה משפיעות על האסטרטגיה של החברה לפיתוח מוצרים חדשים, ניהול תהליכים, מיתוג ומאמצי שיווק אחרים.
התפתחויות משמעותיות בשווקים המודרנים פותחות לנו הזדמנויות חדשות לחקור ולתרום להבנת התהליכים שהוזכרו. העולם הדיגיטלי, ומנועי החיפוש בפרט, שינו את דפוסי הקנייה והצריכה, כמו גם את אופן השגת המידע ע"י צרכנים. רשתות חברתיות ותוכן דיגיטלי שנוצר על ידי הצרכנים עצמם, שינו באופן ניכר את דרך קבלת החלטות הרכישה שלהם וכן את האופן בו הם בוחנים מותגים וחברות. כיום, יותר מתמיד, צרכנים מושפעים מגורמים חברתיים. מאידך, יותר חברות מכירות בעובדות אלו ולפיכך מקצות משאבים בבנייה מחודשת של אסטרטגיות שיווקיות שיתאימו לסביבה העסקית המודרנית. כל אלה, מעניקים לנו הזדמנויות רבות לחקור ולהבין, ובכך להשפיע על דרך קבלת ההחלטות, הן של חברות והן של צרכנים.
תחומי המחקר הנחקרים על ידי חברי המחלקה כוללים:
• התנהגות צרכנים וקבלת החלטות תחת השפעות רגשיות והשפעות לא מודעות שונות.
• חדשנות, ניהול תהליכי חדשנות, וניהול טכנולוגיות וידע
• אסטרטגיות עסקיות.
• חקר אימוץ מוצרים חדשים תחת השפעות חברתיות (רשתות חברתיות ופה-לאוזן) והשפעות המידע המופץ ע"י חברות
• חקר התנהגויות פרו-חברתיות, ובחינת המאפיינים המשפיעים על החלטות תרומה בפלטפורמות גיוס שונות.
חברי הסגל במחלקה לניהול בתחום השיווק: ד"ר קובי מורבינסיקי, ד"ר סתו רוזנצוויג, ד"ר הילה רימר.