$$News and Reports$$

02 אפר' 2019

פורסם ע"י  מיה וורובנקו


אם עברתם בבית הסטודנט בסוף השבוע שעבר (28-29.3.2019) ודאי לא יכולתם להתעלם מהמחזה שנגלה לעיניכם:

בית הסטודט במהלך האירוע

קרוב ל 200 סטודנטים (ומספר מקביל של שקעי חשמל) התקבצו בלובי הבניין, קבוצות-קבוצות, בראש מורכן וקפה לידם, בעבודה אינטנסיבית על מיזמים שיהפכו את החיים שלנו, באוניברסיטה, לטובים ופשוטים יותר.

למה לובי בניין בית הסטודנט?

כי זה המקום היחיד באוניברסיטה שיכול להכיל כזו כמות של סטודנטים (ולספק כמות הולמת של אינטרנט).

למה בראש מורכן?

כי זו התנוחה בה הראש נמצא כאשר אנחנו עובדים מול מחשב. ספציפית החבר'ה בתמונה עומלים על כתיבת קוד - תוכנות/אפליקציות/אתרים.

למה קפה?

לא שצריך סיבה מיוחדת לשתות קפה, אבל הם נזקקו לו יותר מבדרך כלל, כיוון שההאקתון - העונה לשם HackBGU, נמשך 28 שעות רצופות. אגב, היה גם מלאי בלתי נדלה של פחיות BLU, הספונסרים המדהימים של ההאקתון. טוב, אולי לא בלתי נדלה, כי הם נגמרו בסוף – אבל היו המון.

למה עבודה אינטנסיבית?

כי האקתון הוא תחרות! ולא סתם תחרות - תחרות נושאת פרסים! שלוש הקבוצות במקומות הראשונים קיבלו 5,000, 3,000 ו-2,000 ש"ח בפרסים כספיים. הצוות המנצח קיבל, בנוסף, כספי השקעה בסך 10,000 ש"ח מדיקני 5 הפקולטות ו5,000 דולרים (שהם כ-18,000 ש"ח) מקקטוס קפיטל (קרן הון הסיכון האוניברסיטאית). כספי ההשקעה מיועדים להמשך הפיתוח של הרעיון שלהם; וזה מוביל אותי לסעיף הבא שלנו...

איך זה משפר את החיים שלנו?

התמה של ההאקתון, השנה, הייתה "קמפוס חכם: אקדמיה, חברה, סביבה". כלומר, 175 המשתתפים עמלו במרץ על פיתוח פרויקטים שיהפכו את הקמפוס שלנו ליעיל יותר, חברתי יותר וירוק יותר. אם זה מעניין אתכם – אז 22 צוותים עבדו על אפיק האקדמיה; 14 על חברה ו2 על סביבה.

כפי שכבר ציינתי, הרעיון שזכה – קיבל כספי השקעה להמשך פיתוח והוא יוטמע בקמפוס ואנחנו, כולנו, נזכה ליהנות ממנו.

שלושת הצוותים הזוכים
תמונה קבוצתית של שלושת הצוותים הזוכים​

 

אז מה בעצם הם המציאו?

נתחיל מהמקום השלישי:

הצוות שזכה במקום שלישי
צוות R.E.D.S, מקום שלישי

רותם "TheCalculator" לב להמן, ערן “NAre5" טגנסקי, דביר “Zvig" לוי וסטיבן “TheMightyJew" דנישבסקי, כולם סטודנטים שנה ג' במחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע הם חברי הצוות R.E.D.S (האות הראשונה של השמות שלהם, קלטתם?) והם שאבו, מניסיון אישי, צורך ממשי במחלקת המעונות.

חברי R.E.D.S רצו לייעל את ההרשמה ההמוחשבת למעונות ופיתחו, תוך יום אחד בלבד, אלגוריתם המציע שיפור בתהליך השיבוץ הממוחשב עבור דיירים המבקשים להשתבץ בדירה כקבוצה.


במקום השני:

מיתוג הצוות במקום השני
מיתוג הצוות Hashtag Biscuits​# שזכה במקום השני


במקום השני הייתה הקבוצה הכי ממותגת, מפוקסת, נחושה ויצירתית שראינו ב 3 השנים בהם מתקיימת התחרות –
ה-Hashtag Biscuits#. אל תאמינו לי – קחו הוכחה:​ 
עם כובעים תואמים, קבוצת ווטסאפ ייעודית, ASCII ART (זו התמונה המדליקה בתוך הקוד) ו-0 שעות שינה, אין ספק שחברי הצוות - שון סייריף, עידו ליאור, אילן פוגריבינסקי ומתן פרקר (כולם שנה ג' בהנדסת מערכות תוכנה ומידע) – באו לנצח! 

אז עכשיו כ​שביססנו שהם לחלוטין מדליקים – מה היה הרעיון שלהם? הם ניגשו לפתור את אחת הבעיות היותר קשות שסטודנטים נתקלים בה – היעדר שאלות לתרגול. כמה פעמים קרה לכם שהמבחן בפתח, אבל אין שאלות לדוגמה? מתסכל נכון? לא עוד. הפיתוח של Hashtag Biscuits# מאפשר לשאוב שאלות בנושא מסוים מכלל המבחנים באוניברסיטה שהנושא הזה נלמד בהם. אתם מבינים את רמת הפיתוח? (מזכירה לכם – 28 שעות בלבד!) – המערכת יודעת לגשת למאגר המבחנים, להמיר את הסריקות המאוד "מוצלחות" לטקסט, להבין את השאלה, להבין אם היא קשורה לנושא, לשלוף רק את השאלה הזו מכלל המבחן ולהציג אותה לסטודנט. אין, אני התרשמתי!


ועכשיו, הרגע שכולכם חיכיתם לו: המקום הראשון! 
לא האמנתם שזה יכול לשהתפר, הא? 

צוות המקום הראשון
במקום הראשון צוות SmarTest


את המקום הראשון לקחו צוות SmarTest! הם אלה שבזכותם אתם עתידים להתחיל לקבל את הציונים שלכם בזמן. אז את התודות שלכם תמסרו ל: טליה קרקובר, עידו פינדר, סבטה סוחינה, ניר כץ ותום הרפז (כולם שנה ג' מהנדסת תעשייה וניהול). 

מה הם פיתחו לנו? תוסף ל Adobe Reader שמיועד למרצים ועוזרי הוראה – התוסף מאפשר לבדוק בחינות בצורה זריזה על ידי סימון תשובות נכונות / לא נכונות, האפשרות לשלוף הערות שחוזרות על עצמן, לעקוב אחר ההתפלגות של הציונים בכל שאלה ושאלה ולבסוף מסכם לבד את הציונים ועושה אנליזה לקורס. בתור מתרגלת אני אומרת לכם – אנחנו רוצים כזה ואתם רוצים שיהיה לנו כזה! 


אז אין ספק שהיה זה אירוע מרהיב!!!! 

מי שאירגן אותו הם אגודת הסטודנטים - שעושים את כל הדברים הנפלאים ומרכז "יזמות 360°" – שנוצר בשביל לעזור לכם להוציא את הרעיונות היזמיים שלכם אל הפועל. 

האירוע לא היה קורה ללא ההירתמות של הרטור – פרופ' חיים היימס, המשנה לרקטור – פרופ' גל דבוטון; דיקני 5 הפקולטות –פרופ' מיקי מלול, דיקן הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייז​ר; פרופ' עמית שכטר, דיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה; פרופ' מיכל שפירא, דיקנית הפקולטה למדעי הטבע; פרופ' אבי לוי, דיקן הפקולטה למדעי ההנדסה​ ופרופ' עמוס כץ, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות​; 

המנטורים המדהימים שבילו שעות רבות עם הסטודנטים – בייעוץ, עזרה והכוונה – דניאל בינרבאום (מנכ"ל סודה סטרים), בר חיים מחברת IBM (שגם תרמו שירותי ענן לצוותים שמעוניינים בכך), מקס שפירא (מתרגל וסטרטאפיסט), דניאל פוליקוב (חוקר מהמחלקה למדעי המוח והקוגניציה והאקתוניסט מקצועי) ועוד; רותם מלול שנתן הרצאה מרתקת בנושא UX/UI ומה שביניהם; 

צוות השופטים שהקדישו מזמנם בבוקר שישי, שברו את הראש והכריעו בין 33 הצוותים ששרדו את הלילה – פרופ' משה כספי (דיקן הסטודנטים), פרופ' גד רבינוביץ' (המחלקה להנדסת תעשייה וניהול), ד"ר​ גיל אינציגר (המחלקה למדעי המחשב), ד"ר כינרת אורן (הפקולטה למדעי הבריאות וזוכת ההאקתון בשנה שעברה​), ליאון דוד (מייסד "המדגרה"), דור גל (מפתח בWIX), דניאל הרדונג (קקטוס קפיטל), רועי קמחי (מנהל קקטוס קקפיטל) והאחד והיחיד – ד"ר ארז שלום, מהמחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע, שמדי שנה מעודד את הסטודנטים שלו להגיע, להשתתף ולזכות. ​