16 אפר' 2018

במסגרת אירוע האקתון ייחודי פיתחו יחד סטודנטים ואנשי סגל פתרונות יצירתיים לטובת חדשנות בלמידה. צוות שיזם מערכת למידה חדשנית זכה בפרס ראשון מסוגו אותו יזמו בצעד יוצא דופן חמשת דיקני הפקולטות באוניברסיטה

 

צוותי HackBGU  בפעולה

מחברת חכמה שיודעת לסכם את החומר על פי מילות מפתח, תוסף ל- power point  המאפשר למרצה להקליט  ולתמלל הערות בשקף הרלוונטי במצגת וממשק המאחד את כל צרכי הסטודנט בפלטפורמה אחת-אלה הם חלק מהפתרונות היצירתיים שפותחו במסגרת האקתון  HackBGU אשר התקיים לאחרונה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב בסימן קידום איכות ההוראה והלמידה.

לא פעם מלינים סטודנטים על היעדר חדשנות בהוראה בין כותלי האקדמיה, ומנגד חברי סגל המנסים לחדש ולשפר מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים. באוניברסיטת בן-גוריון, הרואה עצמה ככר פורה לשינויים וחדשנות, הוחלט לאחד כוחות ומוחות מ'שני צידי האודיטוריום' ובמסגרת ההאקתון בו לקחו חלק מעל ל-200 משתתפים, פעלו לראשונה גם עשרות צוותי עבודה משותפים לסטודנטים ומרצים. התוצאה: 30 פתרונות יצירתיים המתמקדים בשיפור וחדשנות בלמידה ובהוראה. ביוזמה ובארגון האירוע שותפים מרכז בנג'יס ליזמות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, אגודת הסטודנטים והיחידה לפיתוח אקדמי וקידום ההוראה באוניברסיטה.  

צוותי HackBGU  בפעולה

בנוסף, על מנת לעודד את תנופת החדשנות בהוראה ושיתוף הפעולה הייחודי בין סטודנטים למרצים חברו יחד, בצעד יוצא דופן, חמשת דיקני הפקולטות השונות והכריזו על הענקת 'פרס הדיקנים'פרופ' עודד לוונגרט, דיקן הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר; פרופ' חיים היימס, דיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה; פרופ' מיכל שפירא, דיקנית הפקולטה למדעי הטבע; פרופ' אבי לוי, דיקן הפקולטה למדעי ההנדסה; ופרופ' עמוס כץ, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות, בחנו את הפרויקטים שקודמו על ידי צוותים משותפים והעניקו פרס לשלושה מהם בטקס חגיגי שהתקיים בימים אלה, במעמד נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי ודיקני הפקולטות.

 צוותי HackBGU  בפעולה

במקום הראשון ובפרס כספי למימוש הפרויקט שנמצא יצירתי וישים זכה צוות BP-FLOW  המורכב מסטודנטים ואנשי סגל מהמחלקות מדעי המחשב, הנדסת מערכות תוכנה ומידע וקוגניציה. הצוות פיתח ממשק המאחד את כל מה שצריך הסטודנט על מנת להצליח בקורס בפלטפורמה אחת- החל ממודל, דרך מאגר הבחינות, הדרייב המחלקתי, קבוצות ווטס-אפ ופייסבוק רלוונטיות ועד פילוח הציונים. המערכת כוללת גם ציר זמן והתראות ובעתיד אפילו חיבור להצעות עבודה רלוונטיות ברשת.

את המקום השני חלקו שני צוותים; צוות Walnet, שפעל במסלול הקונספטואלי, אשר נמשך 8 שעות וכלל חברי סגל וסטודנטים מהפקולטה לניהול, הנדסה ומדעי הטבע. הצוות החליט  לייצר מנגנון להפריה הדדית בין האקדמיה לתעשייה. זוהי  פלטפורמה שתרכז צרכים של ארגונים וחברות, כגון: ניתוח עסקי, ליווי מקצועי ובניית תכניות ארוכות-טווח. כך תוכל האוניברסיטה להעניק לסטודנטים מצטיינים מדיסציפלינות שונות דריסת רגל בעולם העסקי וניסיון בפתרון בעיות אמיתיות ומנגד לתת ערך מוסף לבעלי העסקים וחשיפה לעובדים פוטנציאליים. מרכז בנג'יס ירכז את גיוס הסטודנטים המצטיינים וחיבורם לחברות ולארגוניים הזקוקים לעזרה, בליווי ופיקוח של אנשי סגל בכיר.

צוות MyQBank, בהובלת חברי סגל וסטודנטים מהפקולטה למדעי הבריאות שהשתתף במסלול הטכנולוגי בהאקתון אשר נמשך 28 שעות, פיתח כלי מותאם אישית ללמידה אפקטיבית משאלות, המבוסס על בנק השאלות של הפקולטה למדעי הבריאות, שכולל 250,000 שאלות ב-200 תחומים שונים. בעתיד מתוכנן הבנק להתרחב לכלל הפקולטות באוניברסיטה. המערכת תאפשר לסטודנטים לתרגל שאלות, לבצע סימולציית מבחן, לשחק מול משתתפים אחרים בקורס, להוסיף שאלות כחלק מתהליך הלמידה ולנהל דיונים בפורום משותף. בנוסף, כל סטודנט יקבל משוב אישי על התרגול וסימולציית המבחן, שיאפשר לו להתקדם בהתאם לביצועיו בפועל. במקביל, יקבלו המרצים משוב אנונימי שייתן להם הערכה לגבי ההתקדמות של הכיתה כולה.

יוסי שביט, מנהל מרכז בנג'יס ליזמות וחדשנות: "האקתון HackBGU משתלב במגוון רחב של אירועים, פרויקטים ומסגרות שמקודמים באוניברסיטת בן-גוריון, מתוך מטרה לאפשר לסטודנטים וחברי הסגל לחשוב 'מחוץ לקופסא', לקבל כלים יישומיים והזדמנות להתנסות בקידום מיזמים פורצי דרך הלכה למעשה".  

אופיר נפתלי, יו"ר אגודת הסטודנטים: "קידום ההוראה והלמידה באמצעים חדשניים תוך חיבור אל השטח מאפשרים לאוניברסיטה להישאר גורם בעל חשיבות רבה לפיתוח דור העתיד ויצירת מסגרת חינוכית בעלת ערך ומשמעות לסטודנטים ולחברי הסגל".