​​​​​​​​​(1) מתווי שיחה ככלי לקידום שיח פדגוגי פורה


ארבעה מתווי שיחה לקידום שיח פדגוגי פורה בישיבות צוות
מתווי שיחה להנחיית דיונים מבוססי ייצוגים

חידוד ההבחנה בין תיאור, ניתוח והערכה

מהלך הנחיה לצוותי הוראה​

עבודה עם מתווי שיחה

מצגת מאת דנה ודר-וייס​



(2) מתווי שיחה ככלי לקידום שיח פדגוגי פורה

        השוואה בין פעילויות שונות בישיבות צוות


מה נעשה בישיבת הצוות: היוועצות, ניתוח שיעור מצולם או תכנון?
אתגרים והזדמנויות לחקירה משותפת של הפרקטיקה בפעילויות אלה
תובנות ממחקרם של מרים בביצ'נקו, קריסטה אסטרחן ואדם לפסטיין

מה נעשה בישיבת הצוות: היוועצות, ניתוח שיעור מצולם או תכנון?
אתגרים והזדמנויות לחקירה משותפת של הפרקטיקה בפעילויות אלה
וידאוקאסט: שיחה עם החוקרת מרים בביצ'נקו 






כיצד פעילויות שונות בישיבות הצוות תומכות (או לא) בשיח פורה ללמידה?
הרצאה בכנס השקפה במחוז מרכז (2017); מציגה: מרים בביצ'נקו​
מצגת מאת מרים בביצ'נקו






​מתכננים ביחד
כלי לתכנון הוראה בישיבות צוות

      סיפורים קטנים של מורות בישיבות צוות


מה אפשר ללמוד מסיפורים קטנים?
סיפורים קטנים בשיח מקצועי של מורות והשלכותיהם על למידה
תובנות ממחקרה של עליזה סיגל




"אני רוצה לספר ש..." על תפקידם של סיפורים מורים בישיבות צוות 
הרצאה בכנס השקפה במחוז מרכז (2017); מציגה: עליזה סיגל
מצגת מאת עליזה סיגל

      פעילויות צ'ק-אין בישיבות צוות

​​

פעילות הצ'ק-איןהזדמנות ללמידה משותפת?
מאפייני פעילויות הצ'ק-אין במפגשי קהילה
תובנות ממחקרם של ערן חכים ודנה ודר-וייס

פעילות הצ'ק-איןהזדמנות ללמידה משותפת?
מאפייני פעילויות הצ'ק-אין במפגשי קהילה
וידאוקאסט: שיחה עם החוקר ערן חכים

​​(3) עיסוק בדימוי הציבורי


עיסוק בדימוי הציבורי במהלך דיון בבעיות הוראה
מאמר מאת דנה ודר-וייס, עליזה סיגל ואדם לפסטיין מתוך: מנדל-לוי, נ', ובוזו שוורץ, מ' (עורכות) (2016). עושים בית ספר: ידע מעשי על מנהיגות פדגוגית. ירושלים: מכון אבני ראשה.





עיסוק בדימוי הציבורי במהלך דיון בבעיות הוראה
הרצאה בכנס השקפה במחוז מרכז (2017); מציגה: דנה ודר-וייס
מצגת מאת דנה ודר-וייס

מאמר.jpg
ביקורת והתגוננות
מהלך הנחיה לצוותי הוראה

עיסוק בדימוי הציבורי וביטויו בישיבות הצוות

מהלך הנחיה לצוותי הוראה, המבוסס על מהלכי הנחיה מאת חמוטל פרת, עדי הרשקוביץ ושירלי עופר​


שילוב בין תמיכה וביקורת:
כיצד מורות שומרות על הדימוי הציבורי בדיונים לאור סוגים שונים של ייצוגים?
תובנות ממחקרן של עדי מנדלר ודנה ודר-וייס

​​אמון וערעור בקהילות מקצועיות לומדות
מאמר מאת דנה ודר-וייס ועידו גידעון
מתוך: יוספסברג בן-יהושע, ל' (עורכות) (2021). קהילות מקצועיות לומדות של מורים למדעים ולמתמטיקה (עמ' 89-99). תל-אביב: מכון מופ"ת, מרכז המידע הבין מכללתי.
​​​(4) מחלוקות פדגוגיות בישיבות צוות
​ ​

"בואי נסכים שלא להסכים": מחלוקות פדגוגיות של מורות במפגשי קהילה
תובנות ממחקרה של רותם טרכטנברג-מסלטון 


"בואי נסכים שלא להסכים": מחלוקות פדגוגיות של מורות במפגשי קהילה
וידאוקאסט: שיחה עם החוקרת רותם טרכטנברג-מסלטון

"בואי נסכים שלא להסכים": על מה ואיך מתווכחים מורים בישיבות צוות?
הרצאה בכנס השקפה במחוז מרכז (2017); מציגה: רותם טרכטנברג-מסלטון

מצגת מאת רותם טרכטנברג-מסלטון

מחלוקות בישיבות צוות

מהלך הנחיה לצוותי הוראה, המבוסס על מתווה שפותח במכון כרם במסגרת מהלך השקפה - מורים מלוים במחוז מנח"י ועל מהלך הנחיה שפיתחו אירית זפרני, מירב לוין עדי הרשקוביץ

מה נעשה כשיש מחלוקת?

כלי לניהול מחלוקות פוריות

בואי נסכים שלא להסכים: מחלוקות פדגוגיות של מורות בישראל – שכיחות ומאפיינים

מאמר מאת רותם טרכטנברג-מסלטון

טרכטנברג-מסלטון, ר' (התקבל). בואי נסכים שלא להסכים: מחלוקות פדגוגיות של מורות בישראל – שכיחות ומאפיינים. דפים.



​​(5) רגשות בשיח מקצועי

האם יש מקום לדבר על רגשות בשיח מקצועי?

סיפורים על רגשות פדגוגיים בשיח מקצועי בין מורות

תובנות ממחקרן של קארין צרפתי-שאולוב ודנה ודר-וייס ​

האם יש מקום לדבר על רגשות בשיח מקצועי?

סיפורים על רגשות פדגוגיים בשיח מקצועי בין מורות

וידאוקאסט: שיחה עם החוקרת קארין צרפתי-שאולוב על המחקר

לחבר בין הרגש ובין הפדגוגיה

מתווה שיחה לקידום שיח חקרני על רגשות פדגוגיים​



(6) מסגור בעיות בהוראה

מבעיה ללמידה
איך מסגור יכול להפוך בעיה בהוראה להזדמנות ללמידה?

מאמר מאת דנה ודר-וייס, נדב ארנפלד, מיכל רם-מנשה ואיתי פולק ודר-וייס, ד', ארנפלד, נ', רם-מנשה, מ', ופולק, א' (2018). מבעיה ללמידה: איך מסגור יכול להפוך בעיה בהוראה להזדמנות ללמידה? השקפה מחקרית, 5, 1-35

קושי, כישלון ולמידה - איך הופכים קושי בהוראה להזדמנות ללמידה?

הרצאה בכנס השקפה במחוז מרכז (2017); מציגים: מיכל רם ואיתי פולק

שותפים למחקר: מיכל רם, איתי פולק, נדב ארנפלד ודנה ודר-וייס

מצגת מאת מיכל רם, איתי פולק, נדב ארנפלד ודנה ודר-וייס 

​​(7) שיח העוסק בתלמידים

     שיח ממוקד בתלמיד ספציפי

כשלבעיה יש שם פרטי:

היוועצות בין מורות הממוקדת בתלמיד ספציפי

תובנות ממחקרה של עליזה סיגל

כשלבעיה יש שם פרטי:

היוועצות בין מורות הממוקדת בתלמיד ספציפי

וידאוקאסט: שיחה עם החוקרת עליזה סיגל על המחקר

מתווה שיחה להיוועצות על תלמיד/ה

מתווה שיחה לקידום שיח פדגוגי פורה העוסק בתלמיד/ה​

​ ​ ​      שיח על מוטיבציית תלמידים

משקיפות על מוטיבציה ללמידה:

כיצד מורות מפתחות השקפה מקצועית באמצעות דיון במוטיבציית תלמידים במהלך ישיבת צוות?

תובנות ממחקרן של וויסאם סידאווי, חסידה יעקובוב, ליבת אשחר-נץ ודנה ודר-וייס

"כשיהיה להם פה טוב הם ילמדו": שיח מורות על מוטיבציה של תלמידים

מאמר מאת חסידה יעקובוב ודנה ודר-וייס

יעקובוב, ח', וודר-וייס, ד' (2021). "כשיהיה להם פה טוב הם ילמדו": שיח מורות על מוטיבציה של תלמידים, דפים, 75, 237-260, מכון מופת.​

​        ​שיח בישיבות פדגוגיות

שיח מורים בישיבות פדגוגיות בבתי ספר על-יסודיים

תקציר ממצאי המחקר של אבנר כהן זמיר

כהן זמיר, א. (2018). שיח מורים בישיבות פדגוגיות בבתי ספר על יסודיים. [עבודת דוקטורט]. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב: באר-שבע.

ללמוד להסליל: כיצד מורים לומדים שיטות להסללת תלמידים

הסקירה היומית, צוות ידע בלשכת המדען הראשי מבוסס על מחקרו של אבנר כהן זמיר