הצג הכל
הסתר הכל

כותרת
  
תיאורמסנן
למידת מדע בסביבות בלתי פורמליות

​המחקר בוחן עיסוק מזדמן במדע בחיי היומיום במשפחה, התפתחות של זהות במשפחה ובביקורים במוזאון, משאבי שיח ואינטראקציות גוף שמעורבים בתהליכים אלה.​​

למידה מקצועית של מורות

​המחקר בוחן את השיח ותהליכי הלמידה השיתופית בין מורות בישיבות צוות בתוך בתי הספר ובמפגשי קהילות יישוביות. המחקר נערך בשיתוף פעולה עם מורות ממגוון תחומים (מדעים, מתמטיקה, שפה ואחרים), מנהלות, מדריכות ומפקחות בשני מחוזות של משרד החינוך, במסגרת מהלך השקפה לפיתוח מנהיגות מורים. ​

מוטיבציה ללמידת מדע בתוך בית הספר ומחוצה לו

​המחקר בוחן את המוטיבציות של תלמידים בבי"ס יסודי ובחטיבות ביניים ללמוד מדע בתוך ביה"ס ולעסוק בנושאים שקשורים במדע מחוץ לביה"ס. המחקר אף בוחן את ההשפעה של גורמים שונים על מוטיבציות אלה (ובמיוחד על הירידה במוטיבציה עם הגיל): תרבות ביה"ס (בי"ס "רגיל" לעומת דמוקרטי), דרכי הוראה, עמדות הורים וחברים.

למידה משמעותית באמצעות שיח לימודי פורה

​מחקר ניסוי לבדיקת יחסי הגומלין בין שיח בכיתה לבין כישורים קוגניטיביים, מוטיבציה ללמידה והישגים לימודיים. המחקר ממומן על-ידי קרן ישראל למדע, כמרכז מצוינות, בשיתוף פעולה עם חוקרות האוניברסיטה העברית בירושלים ומאוניברסיטת תל אביב.​