​​​ביוגר​פיה

(ירושלים, ארץ ישראל 17.8.1933 – שיקגו, ארה"ב 17.2.2013)

​אופירה הייתה בין המורות הראשונות שלימדו כלכלת בית בתיכון בבאר-שבע, ובמסגרת עבודתה העבירה קורסים גם לבדואים. בשנת 1959 נסעה עם בעלה להשתלמות בשיקגו, ארה"ב. היא היתה מעריצה של הספרות העברית, ובשנת 1986 הקימה שם את "חוג הספר" עם חברות ישראליות. חוג זה התכנס כל חודש במשך עשרות שנים. לקראת כל כינוס, המשתתפות קנו את הספר הנבחר ועליו נערך דיון. "סלון ספרותי" זה הפך למפעל חייה, והשתתפו בו מיטב הסופרים וחוקרי הספרות הישראלים.  

על ה​אוסף

אוסף ספריה כולל את הספרים שקיבלה במהלך השנים, בצירוף הקדשה אישית. האוסף נמסר על-ידי בנותיה למכון "הקשרים" בשנת 2015, שאף תרמו פרס כספי שנתי על שמה. הפרס מיועד לזוכים במסלול לכתיבה יצירתית במחלקה לספרות עברית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

פרס אופירה בן-אריה​

​הפרס על שמה של אופירה בן-אריה ז"ל ניתן בכל שנה, על ידי מכון הקשרים לחקר הספרות והתרבות היהודית והישראלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בתמיכת חוג הספר העברי בשיקגו והקרן ע"ש אופירה בן אריה. הפרס מיועד לעזרה במימון הוצאת ספר/שירה.

קול קורא לפרס אופירה בן-אריה לכתב יד בעבודה לשנת תשפ"א​

חוג הספר העברי בשיקגו על-שם אופירה בן-אריה ז"ל, מכון הקשרים והמחלקה לספרות עברית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מתכבדים להודיע על הענקת פרס אופירה בן-אריה לכתב-יד בעבודה לשנת תשפ״א לסטודנטים לתואר שני במסלול לכתיבה של המחלקה לספרות עברית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. 

גובה הפרס – 6,000 ₪

סטודנטים הרשומים ללימודים במסלול או שעברו לכל היותר שנתיים מאז שסיימו את התואר, מוזמנים להגיש מועמדות לפרס. ​לפרטים נוספים יש לפנות אל רווית לוין: heksher@bgu.ac.il

מועד אחרון להגשה: 1/3/2021
העבודות ייבחנו על-ידי ועדת שיפוט מיוחדת. הפרס יוענק במסגרת מושב חגיגי בכנס תלמידי מחקר, ביוני 2021.
מכתב רשמי יישלח לזוכה​​.

קול קורא - גרסת pdf | תקנון הפרס



זוכי ה​​פר​​ס:

שנת 2020 – רוני אלדד.

שנת 2019 – מור קדישזון

שנת 2018 – דעאל רודריגז גארסיה.

שנת 2016 – רחלי מדר
בשנת 2020 יצא ספר השירה שלה: ​​כמעט קורעת​ בה ויוצאת בהוצאת פרדס.
האזינו לראיון עם רחלי על ספרה בתוכנית "מה שכרוך" בכאן תרבות:

​​