$$News and Reports$$

11 אפר' 2020

​​

בסופה הגדולה שפקדה את חופי אילת ב 13-12 במרץ נשברו ונעקרו אלפי אלמוגים בשונית הרדודה. במבצע משותף של עמותת הסביבה מדבר וים, התוכנית לביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית של אוניברסיטת בן-גוריון באילת, המכון הבין-אוניברסיטאי למדעי הים באילת ועיריית אילת, ובתמיכת חוקרי אלמוגים מובילים בארץ, נאספו, שברי אלמוגים מהחול, שם הם היו צפויים למות, והועברו לשולחנות תת-ימיים, שם ישהו עד אשר ניתן יהיה להעביר אותם לאישוש.

פרופ' נדב ששר מהתוכנית לביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית מספר: "אלמוגים הם בעלי חיים בעלי ריקמה דקה ועדינה המצפה שלד גירני קשיח. כאשר הם נופלים או נישברים לחול, הם נשחקים על ידי החול, או ניקברים בו, ומתים. אנחנו מוציאים את שברי האלמוגים מהחול, מעבירים אותם באופן זמני לשולחן עם רשת מוגבהת מהחול, ושם הם יכולים להמשיך לחיות. המטרה היא, אחרי הסגר הקורונה, לקחת את השברים הללו, לטפל בהם, להשאיר רק רקמה בריאה ואז להעביר למשתלות מיוחדות שיש לנו להמשך אישוש וגדילה. תהליך שיקום זה יכול לקחת שנה עד שנתיים ואז האלמוג מגיע לגודל שניתן להחזירו לשונית או לשתול אותו על שונית מלאכותית."

תודה מיוחדת נתונה לאייל בר ציון ולמועדון צלילה מרינה דייברס על התמיכה במבצע, ולראש עיריית ​אילת, מאיר יצחק הלוי, על מעורבותו ותמיכתו האישית.  

המבצע ממשיך...​

בתמונות שצולמו על ידי אסא אורן, שברי אלמוגים פזורים על הקרקעית, איסוף שברים וחיבורם לשולחן תת-ימי:






​​