$$News and Reports$$

23 דצמ' 2019

​​​

שלושה חוקרים מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול​ באוניברסיטה זכו בפרס המאמר הטוב ביותר לשנת 2019 מטעם כתב העת Omega, אחד מכתבי העת המובילים בעולם בתחום ניהול מדעי וחקר ביצועים. 

פרופ' דביר שבתאי  פרופ' דני הרמלין  ד"ר נמרוד טלמון
פרופ' דביר שבתאי, פרופ' דני הרמלין וד"ר נמרוד טלמון


מאמרם החדשני של פרופ' דביר שבתאי, פרופ' דני הרמלין וד"ר נמרוד טלמון, יחד עם שני חוקרים בינלאומיים נוספים, פרץ דרך לתת-תחום חדש בעולם בעיות התזמון וחיבר לראשונה בין שני תחומים- תורת התזמון ותורת הסיבוכיות הפרמטרית.  המאמר זכה לתהודה רבה ובעקבותיו נולד גל חדש של מחקרים דומים על מגוון רחב של בעיות תזמון.

המחקר, שזכה לתמיכת הקרן הדו לאומית למדע (B​SF), עוסק בישום של תורת הסיבוכיות הפרמטרית בתחום התזמון, בפרט בבעיות תזמון מרובות סוכנים. מטרת המחקר הייתה ללמוד בצורה טובה יותר על הקושי החישובי בפתרון בעיות תזמון בעזרת כלים מעולם סיבוכיות החישוב הפרמטרית. 

​המחקר מביא תאוריות שצמחו בקהילת מדעי המחשב אל תוך עולם הנדסת התעשייה במטרה ליצור אלגוריתמים יעילים ככל האפשר (או להוכיח שכאלו לא קיימים), לפתרון מקרים פרטיים של בעיות תזמון בהם תת קבוצה של פרמטרים חסומה בגודלה. בעזרת הכלים שפותחו, חלק מהבעיות החשובות והבסיסיות בתורת התזמון, אשר לא היו ניתנות עד כה לפתרון בזמן סביר בעזרת מחשב, זכו לאלגוריתמים חדשים המסוגלים תחת תנאים מסוימים, להתגבר על קושי חישובי זה.

​כתב העת Omega ממוקם במקום השני מתוך 84 בדירוג איכות כתבי-העת בתחום של ניהול מדעי וחקר ביצועים (Management Science and Operations Research) על פי דירוג ISI. דירוגו של כתב העת מצביע על איכותם הגבוהה של המאמרים המפורסמים בו ועל השפעתם על קהילת החוקרים בתחום.

 ​כתב העת Omega