$$News and Reports$$

16 ספט' 2014
​מכון QS מפרסם היום (יום שלישי, ה-16.9.2014) את דירוג המוסדות האקדמיים הטובים בעולם לשנים 2015-2014. מהדירוג של המכון עולה כי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב עלתה השנה למקום 292, אחרי שבשנת 2012 דורגה במקום 377 ואשתקד - במקום 331. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ביותר, בת 39 מקומות. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב הגיע למקום הרביעי מבין האוניברסיטאות בישראל. גם בדירוג "50 האוניברסיטאות מתחת לגיל 50" הגיעה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב למקום ה-39 שנה והצפי שגם השנה תירשם עליה בדירוג.
 
בהתייחסה לתוצאות הדירוג, אמרה נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי: "עם כל הביקורת לגבי נושא הדירוגים, זהו סרגל הערכה בינלאומי שמערכת ההשכלה הגבוהה וגם הציבור מתייחסים אליו בתשומת לב  רבה מדי שנה. אנחנו שמחים שלתחושת הקידום והפיתוח שיש לנו מבית, אנו מקבלים גם חיזוק אובייקטיבי בינלאומי. למרות גילנו הצעיר בהרבה מהאוניברסיטאות המובילות בארץ ובעולם, יש לנו נוכחות משמעותית ומכובדת  בזירה האקדמית הבינלאומית ומגמה זו תלך ותגבר בעתיד" .
 
World_University-Rankings.png

בראש הדירוג לא נרשמו כמעט הפתעות. את כל עשרת המקומות הראשונים תפסו אוניברסיטאות מארצות הברית ומבריטניה. במקום הראשון, זו השנה השלישית ברציפות, נמצא המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), שדורג רביעי בדירוג שנחאי.  אוניברסיטת קיימברידג' חזרה למקום השני, בעוד שהרווארד היוקרתית ירדה למקום הרביעי.
 
דירוג QS  של אוניברסיטאות בעולם (באנגלית: QS World University Rankings) הוא דירוג של 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם הנעשה על ידי החברה הבינלאומית Quacquarelli Symonds, המתמחה בחינוך. הדירוג מתפרסם מאז שנת 2004 וכולל חלוקה לפקולטות ולאזורים גיאוגרפיים.