$$News and Reports$$

17 פבר' 2015
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, אמרה היום (יום שלישי, ה-17.2.15) במושב מיוחד של חברי כנסת בכנס באר שבע לשלום הילד, אשר התקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב: "המאבקים לקידום חקיקה חברתית ובייחוד לטובת הילדים בקואליציה האחרונה היו קשים ובלתי פוסקים. שרי הרווחה, החינוך והבריאות כולם ממפלגה אחת ומעל כולם שר האוצר הובילו לקיצוץ קצבאות הילדים, להפסקת טיפולי שיניים חינם לילדים מעל גיל 12, הפסיקו את מימון התכנית 'אפשרי בריא' ברשויות המקומיות ובתי הספר וביטלו תמריצים לרופאים שיעברו לפריפריה. כל הדברים הטובים שהתחלנו בכנסת ה-18 לא רק הוקפאו אלא גם בוטלו בכנסת האחרונה, ובמי הם פגעו? בילדים ובחלשים. אז חברי 'יש עתיד' אולי מתארים עצמם כחברתיים וכמי שנלחמו לטובת הילדים של כולנו, אבל אני הייתי שם, ראיתי מה הם עושים ונלחמתי בהם כדי לנסות ולמנוע עוד פגיעות בילדים עד שכבר כינו אותי 'מורדת' בקואליציה'. אין לי בעיה עם הכינוי, אבל את הדברים האלה הציבור צריך לדעת. אני מתביישת להיות חברה בקואליציה הכי לא חברתית שהייתה בישראל".
 
17-02-2015_144.jpg
חה"כ אורלי לוי-אבקסיס

 

חברת הכנסת קארין  אלהרר: "כשהגעתי לכנסת הבטחתי שאעשה הכל כדי שלכל ילד וילדה במדינת ישראל תהיה הזדמנות שווה"


ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) שלקחה חלק בכנס אמרה "כשהגעתי לכנסת הבטחתי שאעשה הכל כדי שלכל ילד וילדה במדינת ישראל תהיה הזדמנות שווה, לא משנה איפה ולאילו הורים הוא נולד. במהלך הקדנציה פעלתי לקידום הסדרת תחום האומנה בישראל כדי שיותר ילדים שמוצאים מביתם יגיעו לבית חם ולא למוסד, הגשתי חוק שיעניק סל שירותים לצעירים חסרי עורף משפחתי גם אחרי גיל 18 וגם חוק שיעניק זכויות ושירותים למשפחות המיוחדות כולל אחים של ילדים עם מוגבלויות. עוד התייחסה ח"כ אלהרר לסוגיית הפיקוח על מעונות היום ואמרה "אני אמא לילד בן שנה ושמונה חודשים. בכל בוקר אני, כמו מאות אלפי הורים בישראל, לוקחת את הילד לגן ומקווה שלא אהיה חלילה האמא מהמקרה המזעזע הבא. לא יתכן שילדים במדינת ישראל מגיעים לגן שבו אין פיקוח תברואתי, בטיחותי, אבל בראש ובראשונה - מקצועי. ילדים לומדים מגיל אפס ויש לוודא שלכוח האדם שנמצא איתם יש את הידע והכלים לטפל בהם וללמד אותם. לכן האחריות על מעונות היום חייבת לעבור ממשרד הכלכלה למשרד החינוך, מה שיאפשר רצף פדגוגי והטלת פיקוח הולם".


17-02-2015_123.jpg
חה"כ קארין אלהרר
 
בכנס באר שבע לשלום הילד לקחו חלק 13 חברי כנסת מסיעות שונות ולא אחת עלה הויכוח ביניהם בעיקר על הישגים וכשלונות בכנסת הקודמת לטונים גבוהים וחריפים.