$$News and Reports$$

26 מאי 2016
 
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב אירחה ביום שני, 23.05.2016 את כנס קמפוסים ירוקים הארצי שנערך בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. במהלך הכנס חילק המשרד להגנת הסביבה תעודות הסמכה לקמפוס ירוק למוסדות האקדמיים השונים.
 
 
 
נשיאת האוניברסיטה, פרופ׳ רבקה כרמי ורקטור האוניברסיטה, פרופ׳ צבי הכהן בירכו את הנוכחים וציינו את חשיבות שמייחסת האוניברסיטה לקיימות הסביבתית, המאמצים שהיא עושה בנידון והפעילות המתבצעת במסגרת קמפוס ירוק. את האירוע הנחה פרופ' ירון זיו, יו"ר המועצה הירוקה באוניברסיטת בן גוריון בנגב והשתתפו בו כ-60 בעלי עניין מכ-23 מוסדות אקדמיים. בין הנציגים השונים היו מנכ״לית המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, זוהר וולפרט כהן, מנכ״לית סמינר הקיבוצים,  צאלה יפה ומנכ״ל המכללה האקדמית בית ברל, ניר הכהן.
 
הכנס נחלק לשלושה מושבים שונים. בחלקו הראשון הוצגה פעילות הקמפוסים הירוקים במוסדות אקדמיים שונים. אנדי נוימן מאוניברסיטת נוטינגהם הבריטית, המדורגת כראשונה בעולם בדירוג האוניברסיטאות המקיימות, תיאר את המאמצים והמשאבים שמושקעים בתחומי הקיימות והסביבה באוניברסיטה. בהמשך ניתנו הרצאות על ידי שגיא לנגר, מנהל קמפוס ירוק של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, טל גולדברט, רכזת קמפוס ירוק בטכניון ומני נוימן, נציג קמפוס ירוק באוניברסיטה העברית בירושלים. כל אחד מהאחרונים תיאר את פעילויות ויעדי הקמפוס הירוק במוסדות שלהם. את חלקו הראשון של הכנס חתמה הרצאתו של מיכאל ליסק, מרצה במכללה האקדמית תל אביב-יפו, שתיאר את פעילות המוסד בתחום האחריות התאגידית, השפעת המוסד על הסביבה ופרסום דו״ח המציג את הנתונים.
 
חלקו השני של הכנס הוקדש לדיונים בשולחנות עגולים בנושאי מחקר, חינוך וקהילה, מועצה ירוקה, חיסכון במשאבים וחשיפת הסטודנטים לפעילויות הנעשות במסגרת קמפוס ירוק. בכל שולחן ישבו בין 10-8 אנשים, בעלי מקצוע ונציגי סטודנטים.

לאחר חלק זה, ניתנו הרצאות נוספות: רינת חדשי, אדריכלית קופת חולים כללית, ודוד לוגסי סיפרו על פעילויות ירוקות, ניצול משאבים ותכנון בנייה ירוקה במוסד ציבורי גדול – קופת חולים כללית; והרצאה מסכמת של זיויות לינדר, מנהלת אגף חינוך במשרד להגנת הסביבה שסיפרה על הנעשה עד כה ועל פעילויות עתידיות בנושאי קיימות וסביבה במוסדות החינוך.