$$News and Reports$$

17 מרץ 2021

​שימוש בטכנולוגיות סייבר, חינוך להנדסה אזרחית וסביבתית, ביצוע מחקרים ופיתוח יישומים, תמיכה בחדשנות ויזמות באמצעות מסחור טכנולוגי, כל אלו יהיו חלק ממכון המחקר לטכנולוגיות עתידיות המשותף לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב והמכון הטכנולוגי של ניו ג'רזי. 


מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ ונשיא המכון הטכנולוגי של ניו ג'רזי (NJIT), ד"ר ג'ואל ס. בלום, הודיעו על שותפות בהקמת מכון מחקר לטכנולוגיות עתידיות שמיקומו בניו ג'רזי, ארה"ב.

הסכם שיתוף הפעולה נחתם אמש בארה"ב (20:00 שעון ישראל).​


 

מימין לשמאל: נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ, מושל ניו -ג'רזי, פיל מרפי 
ונשיא המכון הטכנולוגי של ניו ג'רזי (NJIT), ד"ר ג'ואל ס. בלום | צילום: לשכת מושל ניו ג'רזי


המכון לטכנולוגיות עתידיות ישלב בין יכולות אקדמיות ומחקר של שני המוסדות לחדשנות טכנולוגית ומיקומו בקרבת מרכז הסחר העולמי והפיננסי במנהטן. 

שיתוף הפעולה בתחומי המחקר וההוראה יאפשר להציע את התובנות האקדמיות של האוניברסיטה בנגב לרווחת סטודנטים מחוץ לישראל, תוך השתלבות במערכת ההשכלה הגבוהה בארה"ב. נוכחותה הבינלאומית של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב הולכת וגדלה. ראייה לכך היא שילוב סטודנטים בינלאומיים באוניברסיטה מ-75 מדינות ברחבי העולם, אולם זו הפעם הראשונה שהאוניברסיטה תשתלב בהוראה בארה"ב. 

המכון הטכנולוגי של ניו-ג'רזי הינו בין המוסדות המובילים למקצועות המדעים וההייטק בניו ג'רזי. " איחוד הכוחות במיזם פורץ הדרך הזה, משלב את המומחיות, הניסיון וההיסטוריה של כל אחד מהמוסדות השותפים במחקר ופיתוח טכנולוגי במטרה לחזק הזדמנויות כלכליות ומנהיגות טכנולוגית מובילה", אמר מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי. 

 

נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ, בטקס החתימה על הסכם שיתוף הפעולה | צילום: לשכת מושל ניו ג'רזי


"הגישות החדשניות שלנו שהתפתחו בנגב הפכו רלוונטיות יותר ויותר בעולם", אמר נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ. "אנו מתמודדים עם האתגרים הגדולים בעולם באמצעות ראייה רחבה לפתרון בעיות ושמחים לשתף מהידע המחקרי שצברנו ומניסיוננו גם מוסדות אקדמיים מובילים ברחבי העולם. שיתוף הפעולה החשוב הזה מאפשר לקבל בניו ג'רזי השכלה המבוססת על ניסיון מדעי ומחקרי של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, לצד תובנות ולימוד טכנולוגי מעמיק של המכון הטכנולוגי בניו ג'רזי. אלו, לצד חוקרים משני המוסדות שירכיבו את הסגל במכון, יוצרים חידוש מופלא". 

במרכזו של שיתוף הפעולה עומדת הפקולטה למדעי ההנדסה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המציינת עלייה של כ- 51% במספר תלמידי המחקר הבינלאומיים המשולבים בתוכניות הלימוד שלה. "שיתוף פעולה בתחומי הנדסה אזרחית וסביבתית הינו חלק מרכזי בהסכם", אמר פרופ' אבי לוי, דיקן הפקולטה למדעי ההנדסה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. "לשני המוסדות מומחיות ועניין בפיתוח מערכות וחומרים בעלי השפעה סביבתית מינימלית, פיתוח מערכות לתיקון סביבות מזוהמות, בנייה ידידותית לסביבה ופיתוח בר-קיימא. אלו משתלבים עם לימודי סייבר במטרה להגן על מערכות מים ותשתיות נוספות". 

ממלא מקום הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, ישראל ניצן הוסיף: "השותפות המרגשת הזו היא ביטוי נוסף ליחסים הפוריים בין ישראל וניו ג'רזי. אנו חולקים תחומי עניין משותפים, ביניהם רוח החדשנות והיצירתיות. אנו גאים בשיתוף הפעולה הזה בין שני מוסדות אקדמיים מהשורה הראשונה אשר יכבשו את עתיד טכנולוגיית הסייבר והנדסת הסביבה." 

"שותפויות בינלאומיות, במיוחד עם אוניברסיטאות בעלות שם עולמי, הן צעד טבעי בכיוון זה ומהוות הזדמנות גדולה עבור המכון והמדינה. אנו מצפים לייבא אלינו מסממני אומת הסטארט-אפ הישראלית במכון המשותף", אמר ד"ר ג'ואל ס.בלום, נשיא המכון. 

" יצירת סינרגיה ושותפויות חדשות מהווה מנוע צמיחה עבורנו", אמרה פרופ' לימור אהרנסון-דניאל, האמונה על הקשרים הבינלאומיים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. "אנו שואפים לכך שהבוגרים שלנו הם שיובילו בעתיד הקרוב לפריצות דרך מדעיות".