כמה מילים על תהליך המיתוג החדש (2021)
הדרך לשקף תכלית או מטרה היא על ידי סיפור המותג. אנשים מתחברים לסיפורים יותר מאשר לעובדות – וגם זוכרים אותם יותר – וזו הדרך להעביר מסר. כדי שאנשים יתגייסו להשגת המטרות האסטרטגיות שלנו – כדי שירגישו שיש להם חלק בהגשמתן, צריך להסתייע בסיפור מותגי ברור, עקבי, אמין ומייחד – שמחובר למי שאנחנו ומה שאנו רוצים להשיג. מותגים חזקים מתחילים מבפנים, מייצרים תכלית משותפת, ערכים משותפים, בונים תרבות משותפת, ומסייעים ביצירת תהודה של סיפור המותג והייחוד שלנו החוצה. הנכס החשוב ביותר שלנו הוא התכלית, החזון, סיפור האוניברסיטה; בו מגולם גם הרעיון המבדל שלנו – נקודות מבט ייחודיות ולא שגרתיות שמובילות לעשייה יוצאת דופן.
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא מותג רב־זכויות ונכסים, בעל מעמד מוביל בשוק ההשכלה הגבוהה בישראל. לא מדובר במותג שנזקק למיתוג מחדש, אלא לרענון, חידוד והעמקה של הזהות והסיפור המותגי.
ספר המותג, מדריך זה, מציג את העיבוד שנעשה לסמל האוניברסיטה ומגדיר את האופן בו ניתן לעשות שימוש בחתימת האוניברסיטה בעברית ובלועזית תוך שילוב שמות היחידות השונות כפי שהן אמורות להופיע בכל הפרסומים וחומרי השיווק של האוניברסיטה: ניירת, עלונים, מצגות, שילוט, סרטונים, שפה צילומית, טקסטים וכיוצא בזה; מראה מסודר ואחיד משדר רצינות, יציבות וכוח ומהווה בסיס לכל השפה המותגית. לשם כך, יש לפעול בהתאם לחוקי העיצוב המוצגים בספר.
החומרים המוצגים בספר זה מהווים תוצאה של עבודה ממושכת של א.נשים רבים שמטרתם הייתה אחת - לספר את סיפורה של האוניברסיטה באופן הטוב ביותר. אנו מקווים שתמצאו בספר מקור להכוונה ובהירות כמו גם מקור השראה, להמשיך ולבנות מותג חזק בעל ערך אמיתי ולא רק תדמיתי.
בברכת הצלחה לכל משפחת בן-גוריון,
פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא
שגיא לנגר, מנהל אגף השיווק
אסנת איתן, ראש המחלקה לפרסומים ודוברות