$$News and Reports$$

28 דצמ' 2020

​​​​​​חברות וחברי סגל יקרים, 


עם סיומה של שנת 2020, אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לעדכן אתכם במספר נושאים. כמעט בלתי נתפס היום להיזכר באחד מהמכתבים הראשונים שכתבתי לכם בעניין מגפת הקורונה במרץ שעבר, כאשר היו פחות מ-100 חולים בישראל, ופחות מ-200,000 חולים ברחבי העולם. והיום, אחרי תשעה חודשים ועם הגעת החיסון לישראל, אני יכול לומר באופטימיות זהירה שסופה של המגפה נראה באופק ושבאמצע הסמסטר השני נוכל, אני מקווה, לחזור לשגרה חדשה שבה מותרת אינטראקציה פיזית. 

אומנם עדיין מוקדם לסכם, אך כבר ניתן להכיר בכך שמה שהשגנו במשך תשעת החודשים האחרונים הוא מדהים ויוצא דופן. על אף העובדה שבמובן של התקהלויות לא נראתה פעילות בקמפוס, אנו נשארנו פעילים כמו תמיד ועבדנו במשרדים, במעבדות ובבתים. כמו כן, ההשפעה של חוקרי האוניברסיטה ושל בוגריה הורגשה בכל רחבי ישראל ואף עולם. בנוסף, לא שכחנו את אלו מאיתנו שנפגעו קשות מהמגפה. רבים מאיתנו תרמו – בין אם בתרומת ימי חופשה למי שחסרו להם, או בממון לאלו הנזקקים. וכקהילה בינלאומית גייסנו יותר מ-6 מיליון דולר למלגות וסיוע לסטודנטים, על מנת להבטיח שאף סטודנט לא יישאר מאחור השנה. זוהי באמת הרוח של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב! ​

בתחילתה של המגפה, במושב חבר הנאמנים הווירטואלי, הצגתי את התוכנית האסטרטגית שלהאוניברסיטה, שלרבים מכם היה חלק בעיצובה, באמצעות תהליך ה- BGyoU Impact. התוכנית כוללת המלצות ספציפיות שמטרתן להגדיל את האטרקטיביות של אוניברסיטת בן-גוריון בגיוס חברי סגל צעירים ולשפר את יכולות המחקר של האוניברסיטה. בניהול של הרקטור, המנכ"ל ואנוכי, קבוצות עבודה המורכבות מחברי סגל אקדמי, מנהלי וטכני, עמלו בשקדנות על פיתוח תוכניות עבודה מפורטות בכדי להבטיח שההמלצות הללו ייושמו. כצפוי, בתחומים מסוימים התהליכים התקדמו מהר יותר ובתחומים אחרים קצת פחות, אך כל התחומים מטופלים. 


להלן כמה תהליכים נבחרים ביישום התוכנית האסטרטגית:

• באוגוסט השקנו את היחידה לסגל אקדמי חדש​ 

• התקציב לאגף טכנולוגיות, חדשנות ודיגיטל גדל ב-16% על מנת לאפשר שדרוגים בתשתית ה-IT וביכולות הדיגיטליות.

• התקציב לקליטתם של חברי סגל חדשים גדל ב-60%.

• התקציב לתשתיות מחקר ולתמיכה במחקר גדל ביותר מ-75%.

• צוותים המונים יותר מ-100 חברי סגל אקדמי, מנהלי וטכני נפגשו במטרה לזהות נושאים בהם הבירוקרטיה מכבידה על התפקוד שלנו, ולהציע שינויים ומנגנונים שיאפשרו לייעל תהליכים. ועדה זו צפויה להציג את תוכנית העבודה שלה בראשית 2021.

• שני צוותים מסורים מאוד של חברי סגל אקדמי נפגשו במהלך שלושת החודשים האחרונים עם הרקטור, כמעט על בסיס שבועי, כדי לפתח את התשתית האקדמית לבית ספר חדש לקיימות ושינויי אקלים. ועדות אלו צפויות להגיש את תוכנית העבודה בראשית 2021.

• תוכנית חדשה למנהיגות אקדמית תושק בפברואר 2021.

• קמפוס אילת פיתח תוכנית עבודה ארוכת טווח שכבר הניבה בשנה זו גידול של 45% במספר הסטודנטים לתואר ראשון.​


רשימה זו מהווה חלק קטן מהפעילות הענפה המתקיימת במסגרת התוכנית האסטרטגית. כוונתנו בתהליך זה אינה רק ליישם את ההמלצות, אלא גם לבחון את תוצאות והשפעות היישום ולבצע שינויים היכן שיידרשו. אני משוכנע יותר מתמיד שתהליך ה- Impact BGyoU ממנף את היכולות שלנו לתפקד כקהילה, וחשוב מכך, שינויים אלו יסייעו לנו בתחרות ומשיכת חוקרים צעירים ומבטיחים וגיוסם אלינו. 


לסיום, אני קורא לכל אחת ואחד מכם שעברו את גיל 60 ללכת להתחסן בהקדם האפשרי, ולכל אלו שמתחת לגיל זה – להתחסן כאשר החיסונים יהיו זמינים לכלל הציבור. אני מצפה בכיליון עיניים להיפגש עמכם פנים אל פנים! 


שלכם, 

פרופ' דניאל חיימוביץ 
נשיא