$$News and Reports$$

07 אפר' 2013
iris_shai_001.jpg
פרופ' איריס שי מונתה בימים אלה לתפקיד יועצת נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי, לקידום נשים באקדמיה. שי תחליף את פרופ' ורד סלונים-נבו, שכהנה בתפקיד כ-13 שנים.
 
לפני כשנתיים מינתה המועצה להשכלה גבוהה ועדה, בראשה עמדה פרופ' כרמי, לבדיקת מצבן של הנשים באקדמיה, ובמטרה לגבש המלצות על הנדרש לקידום שוויון מגדרי במערכת ההשכלה הגבוהה. המועצה, שאמצה את ההמלצות, העבירה הנחיות ברורות בהקשר זה למוסדות להשכלה גבוהה, תוך חיזוק מעמדה של יועצת הנשיא/ה ותפקידיה. "מדובר בתפקיד מרכזי" אומרת פרופ' כרמי "בעל מטרות וסמכויות מוגדרות, שיש לו פוטנציאל רציני לשנות ולקדם. הקריירה האקדמית אינה פשוטה הן לנשים והן לגברים. אבל נשים, בעיקר בתחילת הדרך ולא מעט גם בהמשך, מתמודדות עם מטלות נוספות המקשות עוד יותר. אני רואה חשיבות רבה בקידום השוויון המגדרי בכלל ובאקדמיה בפרט. זהו ענין ערכי ומהותי להצלחת המערכת האקדמית, כפי שכבר הוכח בתחומים אחרים".
 
פרופ' איריס שי, בת 44, היא חוקרת תזונה ואפידמיולוגיה של סמנים ביולוגיים ומחלות כרוניות בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מאז שובה מפוסט דוקטורט באוניברסיטת הרווארד, בשנת 2004, היא מובילה קבוצת מחקר בינלאומית המתמחה בניסויים קליניים העוסקים בחקר השפעת אסטרטגיות תזונה שונות ורכיבי תזונה ספציפיים (דוגמת יין), על מנגנוני איזון סוכרת, נסיגת טרשת עורקים ושינוע רקמות שומן הגוף. ניסויים אלה הינם ייחודיים בהיקפם ומאופיינים בחדשנות, יצירתיות וניהול ברמות איכות של חקר תרופות. תוך שש שנים פרסמה קבוצתה של שי שלשוה מאמרים בכת העת הרפואי היוקרתי בעולם NEJM , הישג חסר תקדים באקדמיה הרפואית. ממצאי מחקריה מצוטטים היום בעולם כמורי דרך לעדכון הנחיות רפואיות בנושא תזונה ומחלות כרוניות והקשר ביניהן לבין סמנים ביולוגיים בדם.