$$News and Reports$$

17 דצמ' 2018

​​​​​​​​​

אוניברסיטת בן-גוריון אבלה על מותה של רונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון שנפטרה היום לאחר מחלה קשה. רונה היתה אמורה לקבל ב-30.12.2018 תואר ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ולא זכתה להגיע למעמד זה.

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת האוניברסיטה: "רונה רמון היא אישה אצילת נפש שרתמה את יכולותיה למען החברה בישראל ולמען העצמת תלמידי הנגב. פועלה לטיפוח הדור הבא ולחקר החלל בישראל ימשיך להתקיים לדורי דורות, ותשוקתה ככח מניע ומוביל מלא בהשראה, תחסר לכולנו".

 רונה רמון | צילום: תמי בר שי ל-CHICBOX EVERYDAY PHOTOGRAPHY

רונה רמון | צילום: תמי בר שי ל-CHICBOX EVERYDAY PHOTOGRAPHY​


לשון תעודת ת​​ואר ד"ר הכבוד לרונה רמון:


"מתוך הערכה עמוקה לפעילה ציבורית עתירת מעשים, שתרומתה הרבה לקידום בני נוער ולפיתוח תחום החלל בארץ הותירה חותם על המחקר, התעשייה והחינוך בישראל; לאישה אמיצה ומעוררת השראה, שמתוך השכול האישי הכבד בחרה לרתום את כל מרצה ויכולותיה המצוינות למען החברה והמדינה בהשראתם של אילן ואסף רמון, יקיריה; בהוקרת תודה למייסדת "קרן רמון" הפועלת לטיפוח מצוינות, מנהיגות חברתית והקניית ערכים בקרב הדור הבא, ועל שהיא תורמת להרחבת אופקיהם של מאות אלפי תלמידים מדי שנה, בהם תלמידי מרכז רמון באוניברסיטת בן-גוריון בנגב; לאות תודה לאחת מיוזמי שבוע החלל הישראלי, על מחויבותה נושאת הפרי להקמת מרכזי מדע וחלל, להענקת מלגות מחקר ולסיוע במיזמים מדעיים, חינוכיים וחברתיים ברחבי הארץ כולה; ולאות כבוד למי שהפליאה לייצג את מדינת ישראל על בימות מגוונות ברחבי תבל, על תרומתה הייחודית ללכידות החברה, מתוך מסירות אישית עזה, ועל מחויבותה לטובת הכלל ולשגשוגה של המדינה למען כל תושביה"