$$News and Reports$$

23 מאי 2019

​נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ, פתח ביום שני בחגיגות מושב חבר הנאמנים השנתי, שבו חשף את לוגו 50 שנים לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב והחל בספירה לאחור לחגיגות שנת ה-50 במאי 2020.


חיימוביץ מליאת הפתיחה של המושב ה-49 של חבר הנאמנים

בנאומו בפני חבר הנאמנים, אמר פרופ' חיימוביץ כי יש קשר ישיר והדוק בין ילדותו כאחד הילדים היהודים היחידים באליקוויפה, עיר במערב פנסילבניה, לבין קשריו עם באר שבע ודרום ישראל.

"לאחר שגדלתי בעיר המדורגת נמוך בסולם הסוציו-אקונומי, יש לי הבנה ייחודית של צרכי קהילות באר שבע וסביבתה" אמר הנשיא. "כילד היהודי היחיד בתיכון, פיתחתי זהות חזקה של מה זה אומר להיות יהודי. הייתי מעורב בתנועת הנוער 'יהודה הצעיר' והיא זו שהובילה אותי לישראל".

על האוניברסיטה אמר: "לפני חמישים שנה, כאשר שר החינוך יגאל אלון הכריז על הקמת 'אוניברסיטת הנגב', מטרת הממשלה היתה לפתח את באר שבע והנגב. האוניברסיטה היתה למגדלור שאורו העשיר את האוכלוסיות השונות של הדרום, ונוכחותן של אוכלוסיות אלה עוררה התפתחויות בתעשייה המקומית, בתרבות ובפוליטיקה".

"ב-49 השנים האחרונות יצרנו אקו-סיסטם חדש שבו השראה פוגשת מצוינות, שבו החלום הציוני, שכל דבר אפשרי, חי ובועט. חמישים שנה לאחר מכן, מחויבות זו לקהילה חיה ופורחת. למעלה מ-6,000 סטודנטים, יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים, מעל 50% מתלמידי התואר הראשון שלנו, מעורבים במגוון רחב של פרויקטים קהילתיים וחברתיים באזור הדרום, בחסות המחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטה".

הנשיא חיימוביץ סיכם בתודות לחבר הנאמנים על תמיכתם ובהצהרת כוונותיו להפוך את האוניברסיטה למובילה בישראל מבחינה מחקרית עד לסוף כהונתו כנשיא, בשנת 2030:

"אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מגלמת את כל מה שהביא אותי לישראל ואת כל מה שטוב בישראל כיום", אמר. "הקשר שלנו עם באר שבע ואזור הדרום נמצא ב-DNA של האוניברסיטה, מה שאומר שהצלחתה קשורה להצלחת הדרום ומשם לגורל המדינה כולה.  

פיקוח על תהליך זה הוא כבוד גדול ואני נרגש מאוד לקראתו. אני יודע שזה נשמע שאפתני, אבל אני מאמין שכל המרכיבים כדי להפוך את אוניברסיטת בן-גוריון בנגב למוסד המוביל בישראל להשכלה גבוהה, כבר קיימים.

אין לי ספק שהעתיד של האוניברסיטה מבטיח. אני סמוך ובטוח שכולנו מחויבים ונרגשים לעשות את הצעדים הבאים במסע, כדי שיחד נצליח לכתוב את הפרק הבא אודות הנס שמהווה את אוניברסיטת בן-גוריון בנגב".

חיימוביץ מליאת הפתיחה של המושב ה-49 של חבר הנאמנים