$$News and Reports$$

08 יונ' 2021
​​​​פרס החברה הישראלית לכ​ימיה לשנת תשפ"א על עבודת מחקר מצטיינת הוענק לנועה ברודר, תלמידת תוכנית אלפא של המרכז למדעני העתיד, המתקיימת זו השנה החמישית במרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע. הפרס מוענק מטעם משפחת פלד, לזכר בנם איטן שנהרג באסון ערד


​עבודתה של נועה ברודר בנושא Fabrication of Atom Chip נעשתה בהנחייתו של ד"ר ארז גולן, חוקר ומנהל מרכז הננו פבריקציה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ובסיוע ד"ר ענבל צרפתי, המנהלת האקדמית של תוכנית אלפא. עבודה זו זכתה להערכה ומחמאות, וברודר הציגה אותה בשפה האנגלית בכנס ה-85 של החברה הישראלית לכימיה. נועה ברודר לומדת במגמת הנדסת תוכנה בתיכון על שם אילן רמון בהוד השרון, ובעבר השתתפה בתוכנית לקידום מחוננים. 

תוכנית אלפא היא תוכנית לקידום המחקר במדעים המדויקים, במימון קרן מיימנודיס שאף יזמה אותה. משתתפים בה תלמידות ותלמידי תיכון מצטיינים המסתייעים בטובי החוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב וממוסדות אחרים להשכלה גבוהה.

​החברה הישראלית לכימיה (ICS) היא אגודה מקצועית, שמטרתה לקדם את חקר הכימיה, הטהורה והיישומית, בישראל ובעולם. ביוזמתה מתקיים כנס מקצועי שנתי, הנחשב לנושא הדגל של עולם הכימיה בישראל, ובו משתתפים חוקרים מהאקדמיה והתעשייה. כמו כן מפרסמת החברה ביטאון תקופתי, מעניקה פרסי הצטיינות לחוקרים וסטודנטים, ומארגנת "אולימפיאדת כימיה", ה"כימיאדה", לתלמידי תיכון. החברה מקיימת קשרי ידידות עם אגודות מקצועיות לכימיה ברחבי העולם, דוגמת האגודה האמריקנית לכימיה והאגודה המלכותית לכימיה. הכימאי אהוד קינן, פרופסור אמריטוס בטכניון, מכהן כנשיא החברה הישראלית לכימיה. 

מרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע מרכז תחת כנפיו את כל פעילויות הנוער באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. תלמידי תיכון בעלי זיקה למדעים מדויקים מקבלים במסגרת המרכז הכשרה וכלים מחקריים המסייעים להם בהמשך דרכם המדעית. כמה מהם מסומנים כמדעני העתיד של ישראל, אחת מהם, כאמור, היא נועה ברודר, הזוכה בפרס החברה הישראלית לכימיה לשנה זו.

  נועה ברודר | צילום: ד"ר מעיין קיסר
 נועה ברודר | צילום: ד"ר מעיין קיסר