$$News and Reports$$

23 נוב' 2020

המחלקה לניהול מלונאות ותיירות​ היא הראשונה בעולם ללמד קורס בניהול תיירות נגישה. במסגרת הקורס שניתן בסמסטר הנוכחי, הסטודנטים רוכשים ידע וכלים לניהול תיירות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. בין היתר, הקורס כולל שני סיורים והאקתון בו יתמודדו הסטודנטים עם סוגיה ניהולית עימה מתמודדים תיירנים שמנהלים את החוויה התיירותית.

פרופ' יניב פוריה: "אנחנו מתכננים שהקורס יעשיר את הסטודנטים בגוף ידע שיעזור להם לקבל החלטות מושכלות תוך שילוב בין טובת החברה, הלקוח ובעלי המניות​"


תיירות נגישה

בין הנושאים שילמדו בקורס: תיירים מרותקים לכיסאות גלגלים, תיירים לקויי ראיה, תיירים כבדי משקל ותיירים על הרצף האוטיסטי. כמו כן, הסטודנטים ייחשפו לסוגיות עימן צריכים להתמודד תיירנים: עד כמה צריך להנגיש? מתי להפסיק להנגיש? איך מנגישים את חוויית השירות? מתי לא מנגישים?

מטרת הקורס לאפשר ללומדים להיות מנהלים אחראיים הן כלפי קהל הלקוחות בעלי צרכים מיוחדים והן כלפי בעלי המניות. במסגרת תהליך הכנת הקורס נועצו חברי הסגל בארגונים כמו יד שרה ורשת הילטון ששמחו לשתף פעולה. היום, לאחר גיבוש התכנים, המחלקה מקבלת פניות משלל ארגונים דוגמת נגישות לישראל, רשות הטבע והגנים וגופים שונים ששמחים מאוד ללמוד על קיומו של הקורס ומעוניינים לקחת בו חלק.

פרופ' יניב פוריה, ראש המחלקה לניהול מלונאות ותיירות מספר על היוזמה ליצירת הקורס: "אנחנו מחוברים לשטח. היכרותנו עם תעשיית התיירות והמלונאות מלמדת על צורך בגוף ידע בתחום זה. גוף ידע שיאפשר למנהל ולמנהלת להבין לעומק סוגיה חברתית כלכלית זו. מנהלים בתעשיית התיירות צריכים לקבל החלטות מורכבות מאוד בנושא הנגשה, כמו מתי להנגיש ומתי לא להנגיש. מנהלים אינם יועצי נגישות והם צריכים לפתח ראייה כוללת. אנחנו מתכננים שהקורס יעשיר את הסטודנטים בגוף ידע שיעזור להם לקבל החלטות מושכלות תוך שילוב בין טובת החברה, הלקוח ובעלי המניות."

העיסוק בתחומי הנגשה והעלאת המודעות לצרכים המיוחדים של אוכלוסיות עם ולקויות ומגבלות שונות תואמת את חזון הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר שדוגלת ב"ניהול מוביל חברה". מחקרים הוכיחו שמנהלים שרואים את החברה דרך עדשה רחבה ולוקחים את החברה העסקית והחברה בה אנו חיים כבעלי עניין בתוך כל תהליך הניהול, מוסיפים ערך רב יותר לחברה ומעניקים לה יתרון יחסי.