$$News and Reports$$

23 יונ' 2019

​​​​אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ומרכז היזמות האוניברסיטאי Yazamut360 , ביחד עם קהילת היזמות Tech 7, עמותת מט"ע  ועיריית באר שבע – קיימו בפעם השלישית את אירוע היזמות הגדול בדרום, שבמרכזו תחרות המיועדת לסטארט-אפים טכנולוגיים הפועלים למען הנגב. 


שחר בלקין, Zuta Core: "הטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו בשדרות לקירור מעבדים ושרתים מאפשרת לכל טכנולוגיית הענן והדאטה סנטרים בעולם לגדול בזכות החיסכון באנרגיה ובמקום. אני מקווה שבעקבותינו יגיעו עוד חברות לנגב כי פה נמצא העתיד של מדינת ישראל"


הזוכה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים המובילה בדרום, SilicoNegev, הוא Zuta Core – חברת סטארט-אפ משדרות, המפתחת מערכת קירור מהפכנית ופורצת דרך לשרתים Hypercool2™. הסטארט-אפ פיתח מערכת סגורה שמאפשרת לחדרי שרתים ומרכזי מחשוב (Data Centers) להגדיל ב-300% את כמות השרתים אותם ניתן להפעיל באותו השטח, תוך חיסכון רב בצריכת האנרגיה. במערכת הקירור של זוטא קור, המותקנת על השרתים, זורם בוואקום נוזל מיוחד שאינו מוליך חשמל, מתאדה בטמפרטורה של 34 מעלות ובטוח לשימוש, אשר מפחית את עלויות האנרגיה על קירור בחוות שרתים ל-3% , לעומת כ-50% כיום. זאת, להבדיל מפתרונות קירור מבוססי מים, שעלולים להזיק לשרתים בכל מקרה של נזילה. בזוטא קור, שהוקמה לפני 3 שנים על ידי בני קיבוץ נחל עוז, עובד צוות של 22 עובדים בתחומי ההנדסה השונים. לחברה יש כבר לקוחות ראשונים מהחברות המובילות בעולם.

עם ההודעה על הזכייה אמר שחר בלקין, VP R&D של Zuta Core: "אנחנו מתרגשים מאוד מהזכייה של Zuta Core בתחרות  הסטארט-אפים SilicoNegev עם הטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו, אשר מקררת מעבדים ושרתים, ומאפשרת לכל טכנולוגיית הענן והדאטה סנטרים בעולם לגדול בזכות החיסכון הגדול באנרגיה ובמקום שהמערכת שלנו מאפשרת. התחרות מול חברות טובות מאוד מהנגב הייתה קשה מאוד והשמחה שלנו על הזכייה כתושבי הנגב היא גדולה מאוד, מאחר והיא מהווה הכרה בטכנולוגיה הייחודית שאנו מפתחים בשדרות. אני מקווה שבעקבותינו יגיעו עוד חברות לנגב כי פה נמצא העתיד של מדינת ישראל".


 Zuta Core זוכים בפרס הראשון | קרדיט: אושר בן שטרית

Zuta Core זוכים בפרס הראשון | צילום: אושר בן שטרית


גמר התחרות התקיים במסגרת SilicoNegev, פסטיבל היזמות השנתי הגדול בנגב, שנערך זו השנה השלישית ברציפות, בשותפות בין מרכז היזמות החדש של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב - Yazamut360, ארגון היזמות Tech7, עיריית באר שבע ועמותת מט"ע. כלל השותפים פעילים יחדיו להעצים את האקו-סיסטם היזמי הדרומי ולפתח את נושאי היזמות הטכנולוגית בבאר שבע ובנגב. האירוע התקיים ביום חמישי ה- 20 ביוני 2019 באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בנוכחות מאות יזמים, ראש העיר באר-שבע, רוביק דנילוביץ', בכירים מעולם ההייטק ומכובדים רבים נוספים.

לגמר תחרות SilicoNegev עלו 8 סטארט-אפים שכולם פועלים מהנגב או שיש להם זיקה חזקה לאזור, ונבחרו בקפידה מתוך יותר מ-100 סטארט-אפים שנרשמו לתחרות. התחרות נועדה לקדם יזמים הפועלים בנגב ולהגביר את המודעות לצמיחת האקו-סיסטם הטכנולוגי בדרום. את הפרס ל-Zuta Core הזוכה במקום הראשון בתחרות SilicoNegev העניקה עמותת מט"ע – השקעה בסך 500,000 ​. למקום השני בתחרות הגיע הסטארט-אפ Youtiligent, אשר זכה בהשקעה בסך 20,000 דולר משותף חדש באקו-סיסטם הדרומי: קרן Fresh Fund. למקום השלישי הגיע הסטארט-אפ Brevel.

בין הדוברים הבכירים באירוע SilicoNegev: איתן גלאי, CRO אאוטבריין; מולי אדן, יועץ היי-טק ונשיא אינטל ישראל; עומר כילף, מנכ"ל ומייסד משותף, Innoviz Technologies; רוביק דנילוביץ, ראש עיריית באר-שבע; פרופ' דן בלומברג, סגן נשיא לפיתוח אזורי ותעשייתי, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ח"כ יזהר שי; גדעון שביט, יו"ר עמותת מט"ע; קרינה רובינשטיין, מנהלת פיתוח עסקי, זירת הזנק, רשות החדשנות ועוד.

באירוע הוצגו פרויקטיי הדגל "קרן קקטוס קפיטל"​ של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב – קרן ההון-סיכון הראשונה בישראל שמנוהלת על ידי סטודנטים ומשקיעה במיזמים סטודנטיאליים בלבד, ופרויקט Teenovation של Tech7, המקדם מיזמים ועבודת צוות של סטודנטים ונוער יחדיו. 


 סיום קורס האנליסטים הראשון

​מוקדם יותר החודש: סיום קורס האנליסטים הראשון לסטודנטים של Cactus Capital 


דנה גביש-פרידמן, מנהלת מרכז יזמות 360​​ , אוניברסיטת בן-גוריון בנגב: "הזמנים משתנים ואוניברסיטאות כיום צריכות להיות חדשניות לא רק במחקר, אלא גם בחוויה החינוכית שהן מציעות. מרכז Yazamut 360 מציע לסטודנטים מיומנויות חדשות, כלים הכרחיים וחוויית למידת יזמות אחרת שמכינים אותם ליום שאחרי. גם המל"ג הבין זאת כשבחר להעניק 6 מיליון שקלים למרכז היזמות החדש של האוניברסיטה. אני  גאה לומר שהאוניברסיטה מתכננת להכפיל את הסכום הזה במהלך 4 השנים הקרובות. אני שמחה על השותפות האזורית עם כלל הגורמים שפועלים יחד למען חזון 'סיליקונגב' שהוא מנוע דחיפה אדיר לפיתוח הנגב.

דניאל איינהורן, מנכ"ל Tech7, שפתח את האירוע וברך בהתרגשות את מאות הנוכחים ,אמר: "בחמש השנים האחרונות הקימה TECH7 קהילת יזמות טכנולוגית דרומית המונה כבר כ-15,000 חברים. אנו מקיימים מעל 100 אירועים בשנה ויוזמים שיתופי פעולה עם עשרות גופים, תוכניות האצה והאבים. אני גאה לומר שכיום אנחנו כבר אחת הקהילות היזמות המובילות בישראל, ואין ספק שהאנרגיה שקיימת בנגב היא פשוט ממכרת".

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע: " אני גאה כל כך בחברים מ-TECH7 - הם הראו לנו איך אפשר להפוך חלום למציאות בבאר-שבע והראו לנו כמה העיר הזו מגוונת ומאפשרת ליזום, ליצור, ולהוביל להתפתחות אדירה יחד. זה כבר לא עידן של אני ואני זה עידן של אנחנו ביחד, כוחה של שותפות בעידן משתנה זה סוד הקסם אין משהו אחר. אני שמח שחיל התקשוב כבר נמצא על המסלול להגיע לכאן, זה עוגן חשוב. אני מקווה מאד שבתקופה הקרובה נהיה אנשי בשורות בכל מה שקשור לקריית המודיעין, זה חשוב מאד לא רק לבאר שבע, אלא למדינת ישראל".


אבולו​​צי​ה של סטארטאפ


מולי אדן, לשעבר סגן נשיא בכיר באינטל העולמית ונשיא אינטל ישראל,  אשר העביר הרצאה מרתקת ומשעשעת על עתיד ההייטק בתקופה של צמיחה אקספוננציאלית וטכנולוגיות פורצות דרך שמשנות את העולם, פנה בסיום דבריו ליזמים ואמר: "אם אתה סטארט-אפיסט בטח יש לך רעיון חדשני, שמאתגר את הסטטוס-קוו והוא גם מהיר וזול יותר ממה שקיים בשוק. כל סטארטאפ עובר את השלב בו אומרים לו שהרעיון שלו הוא מגוחך – ואני אומר אל תפחדו מזה שמישהו יגיד לכם את זה – נהפוכו. גם אל תתייאשו מכישלונות בדרך – מהם לומדים הכי הרבה. הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא ליצור אותו".

איתן גלאי, CRO ומייסד משותף, אאוטבריין ששוחח עם דנה גביש על המסע של החברה מסטארט-אפ לחד קרן, נתן כמה טיפים ליזמים: "דבר ראשון יזם צריך שיהיה לו מוצר או שירות טוב. הדבר השני הוא להתמקד. בשלב כלשהו מיזם צריך לקפוץ מדרגה על מנת לגדול ולכך צריך גם מימון וכדאי לפנות למומחים שיעזרו לעשות את זה נכון ולהגיע בצורה הנכונה למשקיעים הנכונים. צוות העובדים המקצועי הוא גורם חשוב ביותר, כאשר צריך להבין שלא כל עובד שהיה איתך בתחילת הדרך מתאים גם להפוך למנהל מוביל בחברה, זה לא מתאים לכולם. המהנדס הכוכב שהוביל את השלב הראשוני של הפיתוח אולי לא יהיה מתאים להוביל קבוצה של מהנדסים או לשמש כ-cto". בתשובה לשאלה אם החברה תונפק בקרוב אמר גלאי: "הנפקה ציבורית היא רק דרך לגייס כסף, ומבחינתנו זה לא צפוי בזמן הקרוב". בהתייחסו לשאלה אם החברה שמחזיקה סניפים ב-18 מדינות מתכוונת להגיע גם לנגב, אמר גלאי: "בבאר-שבע יש כישרונות רבים ואולי עוד נגיע לפה".

 

רקע על​​ יוזמי SilicoNegev:


מי שעומדים יחד מאחורי SilicoNegev הם Tech7, ארגון המתמחה בבניית אקו-סיסטמים טכנולוגים ומפתח את תחום היזמות והטכנולוגיה בנגב. הארגון פועל דרך ארבע קהילות המונות 15,000 יזמים ו-120 סטרטאפים; מרכז היזמות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב –Yazamut360; עמותת מט"ע (מרכז טכנולוגיות עתידיות), העוסקת בקידום טכנולוגיות באזור הדרום, המשקיעה את הפרס הראשון, קרן Fresh Fund שמשקיעה את הפרס השני, ועיריית באר-שבע.

השותפים לאירוע SilicoNegev הם: Start-Up Nation Central, CDI-Negev, הרשות לפיתוח הנגב, הרשות לחדשנות, IATI ,IVC, Outbrain, Jolt, IBM, ו-Google Cloud. נותני החסות לאירועי SilicoNegev הם: פישר בכר חן וול אוריון ושות', ICL Innovation,Wix.com,ו-Poalim Hi-Tech​