$$News and Reports$$

12 מאי 2022

​אוניברסיטת בן-גוריון בנגב אבלה על מ​​ותו של נסים גאון, מידידיה הגדולים ותורמיה החשובים, שהלך לעולמו ב-10 במאי 2022.


אוניברסיטת בן-גוריון הייתה קרובה לליבו של נסים גאון. הוא תרם לה מכישוריו המנהיגותיים והפיננסיים, וליווה מקרוב את תהליך צמיחתה בימיה הראשונים. העשור הראשון של האוניברסיטה, בליווי גאון ובהשראתו, היה עשור של חלוציות שעמד בסימן יצירת יש מאין: גויסו מרצים, הוקמו פקולטות ומחלקות אקדמיות.

בשנים 1979-1976 כיהן גאון כיושב ראש חבר הנאמנים של האוניברסיטה, ובתקופתו הוקמו, בין השאר, המכונים לחקר המדבר על שם יעקב בלאושטיין והמכון למורשת בן-גוריון. אז החלה גם הפריחה הגדולה של אגודות השוחרים של האוניברסיטה ברחבי העולם.

גאון כיו"ר חבר הנאמנים במהלך המושב השנתי ה-7


פעילותו של גאון כיושב ראש חבר הנאמנים הגיעה לשיאה בעת שליווה מקרוב את ההכנות לקראת ביקורו ההיסטורי של נשיא מצרים אנואר סאדאת באוניברסיטה ובעיר באר שבע. הביקור התקיים ב-27 ביוני 1979, במסגרת יישום הסכם השלום בין ישראל ומצרים שנחתם בקמפ דייויד. במהלך הביקור שימשה האוניברסיטה אכסניה למפגשים בין הראיס המצרי ובין ראש ממשלת ישראל דאז מנחם בגין, בנוכחות אישים משתי הפמליות. בטקס קבלת הפנים שהתקיים על במת קאמינגס השתתף סגנו של סאדאת, חוסני מובארק, ומי שירש אותו כעבור מספר שנים. העובדה שביקור סאדאת באוניברסיטת בן-גוריון הוכתר בהצלחה נזקפת לדעת רבים למעורבותו של גאון בתהליכי הארגון וההפקה.

גאון היה נדבן יהודי שוויצרי ונחשב לאחד המנהיגים הבולטים של יהדות אירופה בעשרות השנים האחרונות. בתוקף תפקידו כנשיא הפדרציה הספרדית פעל רבות למען צעירים מאוכלוסיות חלשות והשקיע מהונו כדי שיוכלו להשתלב בלימודים גבוהים. בעת ביקוריו התכופים באוניברסיטה שכה אהב הקפיד גאון להיפגש עם סטודנטים וסטודנטיות שהיו חלק מתוכנית המלגות שאותה הקים. בלעדיו הרבה מאוד סטודנטים לא היו מצליחים להגשים את חלומותיהם האקדמיים.

נסים גאון היה בן 100 במותו.

יהי זכרו ברוך.