$$News and Reports$$

02 יונ' 2021

​יותר מ-350 חוקרות וחוקרי מדעי כדור הארץ והסביבה מכלל המוסדות האקדמיים בארץ, השתתפו לאחרונה בכנס החברה הגיאולוגית הישראלית בירוחם. מדובר בכנס מדעי ראשון מסוגו שהתקיים בתקופת הפוסט קורונה, ומספר המשתתפים בו הוא הגבוה ביותר בכל שנות קיומה של החברה הגיאולוגית הישראלית. 

נשיאת החברה הגיאולוגית הישראלית היא פרופ' סיגל אברמוביץ', חברת סגל המחלקה למדעי כדור הארץ והסביבה​ביוזמתה של פרופ' אברמוביץ' הוחלט לקיים השנה את הכנס בירוחם, גם מפני שהיא שוכנת לצד לאחת התופעות הגיאולוגיות הייחודיות ביותר במזרח התיכון ('מכתש ירוחם') וגם מתוך הכרה בחשיבות לקיים כנס בסדר גודל כזה בנגב.

הכנס יצא לפועל בתמיכת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ובסיועם של פרופ' רז ילינק, סגן נשיא האוניברסיטה ודיקן מחקר ופיתוח, ושל דיקן הפקולטה למדעי הטבע פרופ' גבריאל למקוף.

כנס החברה הגיאולוגית הישראלית


החברה הגיאולוגית הישראלית מקיימת מדי שנה בשנה כנס שמוצגים בו ההישגים והחידושים בתחום של מדעי כדור הארץ.

היומיים הראשונים של הכנס הוקדשו להרצאות, והתנהל גם פאנל מיוחד בנושא זיהום הזפת בחופי ישראל. כמו כן זימן הכנס ​למשתתפיו סיורים מקצועיים ברחבי הנגב והערבה, ובמקביל התקיימו סדנאות מקצועיות לתלמידי ותלמידות המחקר. 

החברה הגיאולוגית הישראלית היא עמותה המאגדת בתוכה את רוב-רובם של הגיאולוגים.יות ואנשי/נשות מדעי כדור הארץ והסביבה בישראל. חבריה וחברותיה דואגים לשימור הסביבה וכדור הארץ ותורמים לפיתוח ידע זה ולהנחילו לקהילה בישראל. הדרכה וקידום רעיונות לשם ניצול נכון של משאבי הטבע בישראל הם מיעדיה החשובים של החברה הגיאולוגית הישראלית. 


משתתפי כנס החברה הגיאולוגית הישראלית