$$News and Reports$$

17 אוק' 2021

בכך הפכה פרופ' נמרוד לראשונה מבין חוקרי וחוקרות התקשורת בישראל שנבחרה לגוף היוקרתי, והיא השנייה מאוניברסיטת בן-גוריון שזוכה לכבוד הזה. לפניה עשה זאת רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס.


פרופ' גלית נמרוד

האקדמיה האירופאית (The Academia Europaea) נוסדה בשנת 1988 על-ידי האגודה המלכותית הבריטית ואגודות אירופאיות נוספות. באגודה חברים מדענים ואנשי רוח ממגוון דיסציפלינות, הנבחרים אליה על בסיס הישגים יוצאי דופן בתחומי עיסוקם.

האקדמיה מקיימת כנסים וסדנאות, מוציאה לאור כתבי-עת, ומייעצת לגורמים מדיניים באירופה במגוון נושאים. החברות בה היא תוצאה של המלצות עמיתים, ולא ניתן להגיש אליה מועמדות באופן עצמאי.

פרופ' נמרוד, חברת סגל באוניברסיטה מאז 2007, ועומדת בראש המחלקה לתקשורת. היא עמיתת מחקר במרכז הרב-תחומי לחקר הזקנה, וב- ABC Robotics. מחקריה עוסקים באופן שבו פנאי, מדיה וטכנולוגיה תורמים לשלומות (wellbeing) בזקנה, או במילים אחרות: למצב של רְווחה גופנית, נפשית, רוחנית וחברתית.

פרופ' נמרוד זכתה לאחרונה בארבעה מענקי מחקר תחרותיים: מענק בסך 6 מיליון דולר מ'המועצה הקנדית למדעי החברה והרוח' (SSHRC) למחקר על הזדקנות ודאטה; מענק מ'הקרן הישראלית למדע' על מחקר בנוגע לאופן שבו סבים מתווכים מדיה לנכדים (בשיתוף עם פרופ' נלי אליאס); כמו כן זכתה פרופ' נמרוד במענק ממשרד המדע והטכנולוגיה בזכות המחקר על רובוטים חברתיים לקשישים (בשיתוף פרופ' יעל אידן), ובמענק מ'המרכז האמריקאי למחקרי בריאות, הזדקנות ומוגבלות'; מענק  שניתן לה על מחקרה המשותף עם פרופ' ליזה ברדיצ'בסקי בנושא חינוך מיני מקוון לזקנים.