$$News and Reports$$

02 מאי 2018

פרופ' אורה אנטין-וולמן פרופ' אורה אנטין-וולמן מהמחלקה לפיזיקה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב נבחרה כחברת כבוד בינלאומית של האקדמיה האמריקנית לאמנויות ולמדעים יחד עם עוד 35 חוקרים וחוקרות מהעולם. מתוך מחויבותה למצוינות והכרה להישגים אמנותיים ומדעיים, האקדמיה בוחרת אחת לשנה מחזור של חוקרים ואישים יוצאי-דופן ממגוון רחב של דיסציפלינות כעמיתים וכחברי כבוד של האקדמיה, המחזור של 2018, אליו משתייכת גם פרופ' אנטין-וולמן כולל כ-213 אישיויות משמעותיות בתחום המדע והאמנות הנחלקות לשתי קטגוריות – עמיתים וחברי כבוד בינ"ל.

נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי, בירכה בחום את פרופ' אנטין-וולמן בגין "הכבוד המרשים, המעיד על היכרות בינלאומית והכרה בהישגיך הבולטים. בזאת, שנת ה-70 למדינת ישראל, זהו לא רק כבוד לך ולאוניברסיטה – אלא לכל העם".

תחומי המחקר של אנטין-וולמן כוללים: פיזיקה מזוסקופית, ננוטכנולוגיה, ספינטרוניקה, מידע קוונטי, מוליכות-על ומגנטיות. היא חברה באקדמיה הנורווגית למדעים, באקדמיה האירופית, ועמיתה בחברה האמריקנית לפיזיקה ובמכון הבריטי לפיזיקה. בין היתר, זכתה בפרס מפעל הפיס למדעים ולמחקר ע"ש לנדאו בישראל ובפרס הומבולדט המכובד בגרמניה. כיום היא פרופסור אמריטה באוניברסיטאות בן-גוריון בנגב ותל-אביב.

האקדמיה האמריקנית לאמנויות ולמדעים נוסדה בשנת 1780 וכוללת חוקרים יוצאי-דופן, מנהיגים, אמנים וחדשנים אותם היא מעודדת לשתף את הידע ולסייע להמשיך לחקור את האתגרים העומדים בפני העולם. "חברות באקדמיה היא לא רק כבוד, אלא גם הזדמנות ואחריות", אומר יונתן פנטון, נשיא האקדמיה האמריקנית. "החברים יכולים להוות מקור השראה האחד לשני דרך פרויקטים של האקדמיה המוקדשים לטוב המשותף. האינטלקט, היצירתיות והמחויבות של מחזור 2018 יעשירו את עבודתה של האקדמיה ואת העולם שבו אנו חיים".

רשימת חברי הכבוד הבינלאומיים של האקדמיה האמריקנית כוללת 39 ישראלים, בכל תחומי המדע והתרבות. מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, לפני פרופ' אנטין-וולמן כללה רשימה זו את: פרופ' אמנון אהרוני, פרופ' עמוס עוז ופרופ' אהרון אפלפלד ז"ל.

מחזור 2018 ייפגש בטקס שיתקיים באוקטובר 2018 בקיימברידג', מסצ'וסטס ויצטרף לחברי האקדמיה במחזוריה הקודמים.

לרשימת העמיתים המלאה לשנת 2018 »