$$News and Reports$$

31 מרץ 2022

​​

ביקורו של פרופ' ירון זיו, העומד בראש בית-הספר לקיימות ושינויי אקלים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עשוי לסלול את הדרך לשיתוף פעולה אקדמי עם בריטניה בתחומי סביבה וקיימות

 

ראשי מרכזי הקיימות של האקדמיה הישראלית, וביניהם פרופ׳ ירון זיו, ראש בית-הספר לקיימות ושינויי אקלים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חזרו לאחרונה מהשתלמות באנגליה. חברי המשלחת ביקרו במוסדות מובילים להנחלת לימודי הקיימות בבריטניה, דוגמת אוניברסיטת קיימברידג', אימפריאל קולג' ואוניברסיטת קווין מרי. 

במסגרת הסיור נערכו פגישות עם בעלי תפקידים ממוסדות המחקר הבריטיים שהציגו מחקרים בתחומי סביבה וקיימות והביעו נכונות להרחיב את שיתוף הפעולה. בין לבין, התארחו חברי המשלחת אצל שגרירת ישראל בממלכה המאוחדת, ציפי חוטובלי

הביקור הוכתר בהצלחה, ופרופ' זיו סיכם: "לקחנו איתנו מספר תובנות חשובות, בעיקר לגבי היכולת של האקדמיה להוות בסיס ומערך מגשר בין גופים שונים לקידום שמירה על הסביבה. כמו כן, נבחנו אפשרויות לקדם פעילות מחקרית, הוראתית וקהילתית מול נציגי אקדמיה בריטיים".

המשלחת אורגנה ומומנה ע״י ה-British Council כארגון חיצוני הקשור לממשלה הבריטית שמטרתו לקדם שיתופי פעולה אקדמיים בין אנגליה למדינות אחרות. משלחת מקבילה של נציגי האקדמיה הבריטית צפויה להגיע לישראל לקראת הקיץ.

לצד ראשי מרכזי הקיימות של האקדמיה הישראלית, השתתפה גם נציגת המועצה להשכלה גבוהה בישראל, גבי אפל, הפועלת לפיתוח תחומי הסביבה והקיימות במסגרת האקדמיה הישראלית.

פרופ' ירון זיו (חמישי מימין) וחברי המשלחת יחד עם שגרירת ישראל בממלכה המאוחדת, ציפי חוטובלי
צילום: .David Poultney, In-Press Photography Ltd​​​