$$News and Reports$$

27 יונ' 2019

​​

כבכל שנה, כיבדה המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בן-גוריון את תורמיה ואת תלמידיה המצטיינים באירוע רב משתתפים שנערך במבנה המחלקה, הוא בניין אלון לטכנולוגיה עלית בקמפוס מרקוס בבאר שבע.

 
 דיקנית הפקולטה למדעי הטבע, פרופ' מיכל שפירא, נושאת דברים בטקס​​​​


האירוע, המוכר בשם "יום המחלקה למדעי המחשב", התקיים לאחרונה, בהשתתפות דיקנית הפקולטה, פרופ' מיכל שפירא וראש המחלקה, פרופ' אהד בן שחר ובנוכחות כ- 200 משתתפים,  כולל תורמים ובהם מר משה חוגג, משפחת אנגרס, משפחת קיאנובסקי, נציגי חברת HP, נציגי פרופ' ג'ף אולמן מאוניברסיטת סטנפורד ומשפחתו, סגל אקדמי בכיר וזוטר של המחלקה, סטודנטים מצטיינים ובני משפחותיהם, והסגל המנהלי של המחלקה.

 ראש המחלקה למדעי המחשב, פרופ' אהד בן שחר ואחד התורמים, משה חוגג עם מקבלי המלגות
 ראש המחלקה למדעי המחשב, פרופ' אהד בן שחר ואחד התורמים, משה חוגג, עם מקבלי המלגות


עם כ-1500 תלמידים בשלבי התואר השונים, וקרוב ל-40 חברי סגל אקדמי, המחלקה למדעי המחשב היא הגדולה והמבוקשת ביותר בקמפוס. המחלקה מכשירה בוגרים במגוון התמחויות, מגמות ומסלולים, החל ממסלול כללי ממדעי המחשב, דרך התמחויות כמדעי הנתונים, אינטליגנציה מלאכותית, ביואינפורמטיקה, משחקי מחשב ומולטימדיה, ומגוון תארים משותפים כמו הנדסת תוכנה, מתמטיקה ומדעי המחשב, אבטחת המרחב המקוון, ועוד. המחקר במחלקה פורץ דרך ופעילות סגל המחלקה מכסה את כל תחומי מדעי המחשב, התאורטיים והמעשיים כאחד. 

בטקס הוענקו פרסי דיקן ורמ"ח ופרסי תורמים  לכ-60 סטודנטים מצטיינים בכל שלבי הלימודים, החל מתלמידים בעלי הישגים אקדמיים חברי תקדים כבר באמצע שנת לימודיהם הראשונה וכלה במצטיינים לקראת סיום לימודיהם, כמו גם מצטייני תואר שני ועוזרי הוראה מצטיינים מקרב הדוקטורנטים. פרס רמ"ח מיוחד ופרסי "סיירת טכנולוגיה עלית" הוענקו לתלמידים מבטיחים במיוחד, בתרומת מרתה וסולומון שרף מקליפורניה, מלגות לימודים לתואר ראשון ושני בתרומת הזוג  משה וענבל חוגג הוענקו אישית ע"י התורם, ומלגות הצטיינות ע"ש אורן אנגרס ז"ל ועל שם לודמילה קיאנובסקי ז"ל הוענקו ע"י נציגי המשפחות.

בדבריו למצטיינים, הילל בן שחר את דרכם אל מול האתגר המשמעותי שמציבים בפניהם הלימודים במחלקה. "הלב מתרחב בראותנו אתכם היום משום שהצטיינות אינה מעשה רגעי אלא דרך חיים. חיידק שהדביק אתכם במחלה עוד כשהייתם צעירים ומאז לא מרפה. אולי היא ממש מקודדת בגנים שלכם. ועל כך עיקר גאוותינו, שהרי כולכם תצאו מכאן היום לא רק עם פרס ותעודה, אלא עם חוסר היכולת שלא להמשיך להצטיין, להוביל, ולהשפיע על העולם במשך שנים ארוכות". פרופ' שפירא שיתפה את הנוכחים במעמדה המוביל של המחלקה בפקולטה ובאוניברסיטה, את גאוותה על הצלחת המצטיינים ועודדה אותם לשקול לימודים לתארים גבוהים, גם על מנת לקיים את דור העתיד של החוקרים באקדמיה בכלל ובאוניברסיטת בן גוריון בפרט.

בהמשך ליום המחלקה, הוענקו התארים ל -327 בוגרי מדעי המחשב באוניברסיטה לשנת תשע"ט. בטקס דומה שהתקיים ימים אחדים לפני כן, הוענקו 89 תארים נוספים לבוגרי התואר בהנדסת תוכנה, במשותף על ידי המחלקה למדעי המחשב בשיתוף המחלקה להנדסת מערכות מידע.