$$News and Reports$$

04 יול' 2022

פרופ' דן בלומברג, סגן נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לפיתוח אזורי ותעשייתי, מונה לתפקיד יו"ר סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, במקומו של פרופ' יצחק בן ישראל שסיים את תפקידו.  

פרופ' דן בלומברג

״כבוד גדול הוא לי למלא תפקיד זה, וברצוני להביע את הערכתי לפועלו האדיר של פרופ׳ בן-ישראל", אמר פרופ' בלומברג בהיוודע דבר מינויו, והוסיף: "מדינת ישראל חברה בנבחרת מצומצמת ויוקרתית של מדינות, שיש להן נגישות לחלל. כשם שהמדינה ידעה למנף נושאים אחרים, אין ספק לי שגם תחום זה יתורגם לצמיחה כלכלית וחברתית".  

בלומברג, בעל דוקטורט מאוניברסיטת אריזונה בתחום של גיאולוגיה פלנטרית, הוא מדען בעל שם עולמי בתחום החלל ושותף פעיל במשימות של נאס"א; הוביל את הצוות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב שפיתח את הננו־לווין BGUSAT  בשיתוף פעולה עם התעשייה האווירית.  

ולא זו בלבד: היו"ר החדש של סוכנות החלל הישראלית עומד בראש המעבדה לחישה מרחוק והדמאות פלנטאריות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המשמשת כאחת מהמעבדות האזוריות של NASA. פרופ' בלומברג השתתף בטיסות הניסוי של NASA עם מערכות מכ"ם על מעבורת החלל (SRL), וכחבר באקדמיה הבין־לאומית לאסטרונאוטיקה קידם מחקרים ופרויקטים בין־לאומיים בתחומי מומחיותו.  

המינוי לתפקיד, שהוא התנדבותי, נעשה בהתאם להחלטת הממשלה בנושא, הקובעת כי יו"ר סוכנות החלל הישראלית נדרש להיות מדען בעל מוניטין בתחום החלל. במסגרת תפקידו יעמוד בלומברג בראש הוועדה המייעצת של הסוכנות.  

סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה יוזמת, מובילה ומתאמת את פעילות החלל האזרחית בישראל. הסוכנות תומכת במחקר ופיתוח מדעי בעלי פוטנציאל כלכלי ממשי, כגון פיתוח טכנולוגיות ייחודיות וחדשניות, וזאת מתוך תפיסה כי העיסוק בחלל תורם לכלכלת ישראל, למיצוב מעמדה בעולם ולרווחת התושבים בהיבטים של חקלאות, תקשורת, ניטור זיהומים סביבתיים ומחקר.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן: "אני מאחלת הצלחה לפרופ' דן בלומברג, יו״ר סוכנות החלל הנכנס. יחד עם מנהל הסוכנות אורי אורון, יפעל בלומברג לקידום התעשייה שעוברת מהפכה מסחרית בעלת פוטנציאל משנה מציאות".  ​