$$News and Reports$$

06 מרץ 2019

​הפיתוח הזוכה בקורס 'יזמות וחדשנות לפתרון אתגרים במערכת הבריאות': התקן רב-פעמי לטיפול בצניחת רחם אצל נשים​ של צוות BROLLY


סטודנטים שפיתחו התקן חדשני לטיפול בצניחת רחם אצל נשים, זכו במקום הראשון, בסיומו של קורס רב-תחומי ראשון מסוגו אשר התקיים לאחרונה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. במסגרת הקורס 'יזמות וחדשנות לפתרון אתגרים במערכות הבריאות והרפואה', כ-50 סטודנטים פיתחו במשך שבוע מגוון מיזמים ורעיונות מתקדמים לשיפור מערכת הבריאות.

הקורס הוא פרי שיתוף פעולה ייחודי בין שלוש פקולטות: ניהול ע"ש גילפורד גלייזר, מדעי ההנדסה ומדעי הבריאות. במהלכו עבדו צוותים משולבים של סטודנטיות וסטודנטים משלוש הפקולטות, על פיתוח מענה טכנולוגי לאתגרים מרכזיים בבתי החולים ובמערכות הבריאות, בארץ ובעולם.

בשיאו של הקורס הציגו הסטודנטים את המיזמים באירוע השיפוט המסכם, בו לקחו חלק שופטים בכירים מעולם הרפואה, האקדמיה והיזמות, בהם גם משקיעים פוטנציאליים. שלושת הרעיונות הזוכים קיבלו מגוון הצעות להמשך תמיכה ופיתוח של המיזמים.

במקום הראשון זכה הצוות שפיתח את BROLLY: לאה טנא וטני לוי ארוש – הפקולטה למדעי הבריאות, ינאי אנקוה – הפקולטה לניהול, אלה קורן ומאי ניב- מהפקולטה להנדסה. BROLLY הוא התקן רב-פעמי חדשני לשימוש עצמי ופשוט המיועד לטיפול בצניחת רחם אצל נשים. ההתקן מותאם לגוף האישה ולצרכיה, קל לשימוש ומאפשר להימנע מניתוחים.

צוות BROLLY
צוות BROLLY שזכה במקום הראשון יחד עם פרופ' חיים היימס, רקטור האוניברסיטה, פרופ' עמוס כץ, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות ופרופ' מיקי מלול, דיקן הפקולטה לניהול​​

במקום השני זכה צוות SmartER שפיתח מערכת אוטומטית חכמה שתוצב בכניסה לחדרי מיון ותנטר את המצב הרפואי של המטופלים על סמך סדרת מדדים קליניים. האלגוריתם שפותח יאפשר תעדוף חכם של המטופלים בהתאם למידת דחיפות הטיפול.

במקום השלישי זכה הצוות שפיתח את TUBE IT  – בדיקת שתן ביתית לאבחון דלקות בשתן תוך מספר דקות. הבדיקה החדשנית תתחבר למערכות המידע של קופות החולים, תחסוך מפגשי רופא, תמנע מתן אנטיביוטיקה שלא לצורך ותחסוך זמן עד לגילוי הדלקת.

הקורס הוא חלק מתוכנית חדשה להוראת והכשרת היזמות, הרואה במפגשים בין סטודנטיות וסטודנטים מפקולטות ודיסציפלינות שונות מפתח ליצירתיות במיזמים.

את הקורס הובילו ד"ר סתו רוזנצוויג, ד"ר יאיר צדקה, פרופ' אמיר שפירא, ד"ר כנרת אורן, גב' דנה גביש פרידמן וגב' דנה רובין.

פרופ' עמוס כץ, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות, "קידום תחום היזמות והחדשנות הוא אחד מיעדיה האסטרטגיים המרכזיים של הפקולטה למדעי הבריאות. קורס ייחודי זה הוא חלק מתכנית מקיפה של הפקולטה להרחבת ההוראה בתחום היזמות וסולל את הדרך לשיתופי פעולה נוספים בעתיד. אני סמוך ובטוח שהצלחת הקורס היא יריית הפתיחה לתהליכים משותפים נוספים, בעולם הרפואה והמחקר המדעי רפואי, שיצעידו אותנו לעבר עתיד מרתק בעולמות החדשנות". 

פרופ' מיקי מלול, דיקן הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, "קורס זה הינו חלק מתכנית הלימודים במחלקה  לניהול בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר. אנו גאים בקורס זה שהינו ייחודי ומאפשר לסטודנטים התנסות בפתרון בעיות מורכבות תוך כדי עבודה בצוותים מגוונים. תוצרי הקורס הינם חדשניים ומשמעותיים הן מבחינה עסקית והן מבחינת פוטנציאל התרומה לחברה".

הקהל באירוע השיפוטהקהל באירוע השיפוט​​​