$$News and Reports$$

12 אוק' 2021

​​ההיסטוריון פרופ' אבי בראלי מונה בימים אלה למנהל מכון בן-גוריון לחקר ישראל הציונות של אוניברסיטת בן-גוריון וייכנס לתפקידו בקרוב. הוא מחליף את פרופ' פולה קבלו שסיימה את תפקידה לאחר כשמונה שנים. 

פרופ' אבי בראלי

בראלי למד פילוסופיה לתואר ראשון באוניברסיטת תל אביב ותואר שני בפילוסופיה באוניברסיטה העברית.  את עבודת הדוקטורט, בהנחייתו של פרופ' יוסף גורני, סיים באוניברסיטת תל אביב וקיבל תואר שלישי ב-2001. נושא העבודה היה 'בין מרות לשיתוף: המאבק על דרך המיסוד הפוליטי במפא"י 1953-1948'. 

משנת 2003 הוא חבר בסגל של מכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות ומרצה במסלול ללימודי מדינת ישראל של הפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מנהלו החדש של מכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות מתמקד במחקריו בהיסטוריה הפוליטית, החברתית-כלכלית והרעיונית של מדינת ישראל.

בשנים 1989-1980 עבד בראלי בעיתונים 'הארץ' ו'מבט', ערך ותרגם בהוצאות הספרים 'עם עובד' ו'זמורה ביתן' ובכתב העת 'זמנים' והיה חוקר ועורך במכללת בית ברל. 

בנוסף למגוון תפקידי עריכה בהוצאות ספרים ובכלי תקשורת חשובים, שימש בראלי כראש ההוצאה-לאור של מכון בן-גוריון לחקר ישראל, כחבר במערכת כתבי בן-גוריון וכחבר במערכת כתב העת עיונים​ מאז היווסדו בשנת 1991. הוא עורכו של כתב העת משנת 2001. פרופ' בראלי פירסם את הספרים 'מפא"י בראשית העצמאות: 1948–1953' בהוצאת יד בן צבי ו'ממלכתיות ישראלית' (בשיתוף ניר קידר) בהוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה. ספרו (בשיתוף אורי כהן) 'מרד האקדמאים' עומד להתפרסם בהוצאת יד בן צבי.