ההרשמה לשנת תשפ"ה נסגרה. בוגרי תעודת הוראה של אוניברסיטת בן גוריון שקיבלו שיבוץ ועדיין לא רשומים לסטאז' יש לפנות לגליה במייל: galyagr@bgu.ac.il
החוג מלווה את הבוגרים.ות בשנת
הסטאז' בסדנאות בקבוצות קטנות, יחס אישי והתנסות במרכז הסימולציה.
התמחות בהוראה (סטאז') מתבצעת בשנת העבודה הראשונה במערכת החינוך.
הסדנה היא חלק מדרישות שנת ההתמחות בעבודת המורה ותנאי לקבלת רישיון ההוראה.
משך ההתמחות שנת לימודים אחת.
שנת התמחות כוללת: 1. סדנת התמחות בהיקף של 60 שעות 2. ליווי מורה חונך במהלך שנת הלימודים
3. הערכת אמצע שנה
4.הערכה מסכמת (מקוון)
הרשמה ותנאי קבלה
* מיועד למורים לבתי הספר העל יסודי.
ההרשמה לשנת ההתמחות: 1. תשלום לסדנה 200 ש"ח לבוגרי אוניברסיטאות/ 1194 ש"ח לבוגרי מכללות. התשלום יתבצע דרך החנות הוירטואלית כשבועיים לאחר תחילת הלימודים.
ניתן לפנות לשאלות בכתובת המייל - galyagr@bgu.ac.il
3. מילוי טופס רישום מקוון באתר משרד החינוך - בהמשך משרד החינוך יפתח טופס מעודכן.
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר
פטור מסטאז יינתן, על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, אך ורק לעובדי הוראה שעבדו בהוראה בפועל בשעות תקן בבתי ספר או בגנים מעל
5 שנים - על פי הנהלים המפורטים בתקנון שירות עובדי הוראה. בעלי ותק בהוראה של 5 שנים יכולים לוודא בפורטל משרד החינוך את זכאותם לפטור. *חייבות בהתמחות גם בוגרות סמינרים חרדיים המשתלבות בחינוך רשמי, וסטודנטים שטרם סיימו את הכשרתם, אך משתלבים בפועל בהוראה בהיקף משרה המוכר להתמחות.
*מי שאינו עומד בתנאים לעיל מחוייב בשנת ההתמחות בהוראה על מנת לקבל רישיון הוראה.
פרטי סדנת הסטאז' תשפ"ה
מטרות:
הכנה, ליווי ותמיכה לעבודת ההוראה במסגרת של סדנה קבוצתית: הכנה לקראת הימים הראשונים,
חשיפת קשיים וליבונם בקבוצה, דיון בהיבטים תיאורטיים ומעשיים מעולם העבודה בשדה,
חשיבה רפלקטיבית על תהליכי הכניסה להוראה.
ימי לימוד:
בשפה העברית: ימי ראשון בהנחיית הגב' זוהר ניר לוי 16:30-19:00. לו"ז יפורסם בהמשך...
ימי שני בהנחיית הגב' הילה אלפייה בין (יתכנו שינויים) 16:15-19:30. תאריך | היכן מתרחש המפגש | שיבוץ לפרזנטציה/ תוכן | יום ד' 28/8/24 | זום | מפגש הכרות לקראת פתיחת שנת הלימודים 16:00- 17:30 | 9/9/24 | אוניברסיטה | | 23/9/24 | זום | | 4/11/24 | אוניברסיטה
| | 18/11/24 | זום | | יום ג' 26/11/24 | זום | מפגש מפמרי''ם 17:00-18:30
| 2/12/24 | אוניברסיטה | | 16/12/24 | זום | חצי מפגש- הכנה לסימולציות | 6/1/25 | אוניברסיטה | סימולציות | 13/1/25 | אוניברסיטה | סימולציות | 20/1/25 | אוניברסיטה | סימולציות | 27/1/25 | אוניברסיטה | סימולציות | יום ג' 28/1/25 | זום | מפגש מפמרי''ם 17:00-18:30 | 3/2/25 | זום | | 17/2/27 | אוניברסיטה | | 3/3/25 | זום | | 17/3/25 | אוניברסיטה | | 31/3/25 | זום | | 21/4/25 | אוניברסיטה | | 5/5/25 | זום | |
בשפה הערבית: ימי חמישי בהנחיית ד"ר חאלד אלסייד (יתכנו שינויים) בין 16:00-19:00. מס | ת. המפגש | נושא המפגש | פירוט | סוג מפגש | הערות | 1 | 29.8.2024 | הכרות , תיאום ציפיות וזרקור על תהליך הערכה ותהליך | הכרות ובניית הקבוצה, תיאום ציפיות, סילבוס הקורס וחובות המשתתפים. בניית חוזה קבוצתי , זרקור על תהליך הערכה ותהליך החונכות ואתר סטאז' קל. | זום | | 2 | 19.9.2024 | הכרות , תיאום ציפיות וזרקור על תהליך הערכה ותהליך | הכרות ובניית הקבוצה, תיאום ציפיות, סילבוס הקורס וחובות המשתתפים. בניית חוזה קבוצתי , זרקור על תהליך הערכה ותהליך החונכות ואתר סטאז' קל. | פרונטאלי | | 3 | 10.10.2024 | טיפוח מוטיבציה ללמידה ע"י תמיכה בשלושת הצרכים (שייכות, מסוגלות, אוטונומיה) בקרב התלמידים ע"פ התיאוריה להכוונה עצמית. | | זום | | 4 | 7.11.2024 | משוב מקדם למידה | תרגיל בקבלה ומתן משוב– חשיבות המשוב לחיזוק העצמי, לאיכות ההוראה. מהו משוב יעיל? מהו משוב מקדם? מה החשיבות הנודעת לו במעגלים מקבילים? חבר ביקורתי ממושב למשב – מתן משוב והערכה לתלמידים. | פרונטאלי | | 5 | 21.11.2024 | מערך שיעור | קידום בניית מערך שיעור משמעותי דרך הוראה דיפרנציאלית בכיתה הטרוגנית (שימוש בסגנונות ודרכי הוראה מגוונים יצירתיים וטכנולוגיים, משחוק, עיצוב חלל הכיתה, ועוד). | פרונטאלי | | 6 | 26.11.2024 | מפגש עם המפמ"ר | | זום – המפגש יום שלישי | הקישור ישלח בקרוב למפגש | 7 | 12.12.2024 | הערכה מעצבת – תחנת מרכזית בחיי המתמחה | חשיפה למסמך ההערכה המעצבת | פרונטאלי | הערכה מעצבת – תחנת מרכזית בחיי המתמחה | 8 | 19.12.2024 | שיחות אישיות | | | בתיאום מראש בזום | 9 | 26.12.2024 | שיחות אישיות | | | בתיאום מראש בזום | 10 | 9.1.2025 | זהות מקצועית | מה הם הערכים שלי, כיצד נפגשים הערכים שלי עם הערכים של ביה"ס? איך אני מתחבר לחזון הבית ספרי והיישובי. | פרונטאלי | | 11 | 23.1.2025 | טיפוח אקלים מיטבי ללמידה והוראה בכיתה | מודל אפר"ת, והאופן שבו הוא מסייע לנו לראות את המציאות המרובדת - כיצד עצירה ההתבוננות בשלב הפרשנות יכולה להשפיע על עוררות הרגש וסגנון ההתמודדות. | פרונטאלי | | 12 | 28.1.2025 | | מפגש עם המפמ"ר | זום – המפגש יום שלישי | הקישור ישלח בקרוב למפגש | 13 | 13.2.2025 | קשר הורים ומורים | דרכי תקשורת בין מורים להורים – כיצד מסייעים בפתרון בעיות משמעת ובעיות התנהגות ומטפחים מוטיבציה ללמידה. | פרונטלי | | 15 | 27.2.2025 | תיאוריית ההכוונה העצמית בשירות המתמחה | דע את סביבתך כניסה לארגון הבית ספרי בהתבסס על חומר ביבליוגרפי | זום | | 15 | 13.3.2025 | | משימה במקום שיעור ברמדאן | | | 16 | 9.4.2025 | התמודדות עם מצבי לחץ | התמודדות עם קונפליקטים והתמודדות עם מצבים מאתגרים: סגנונות התמודדות עם מצבי לחץ | זום | | 17 | 24.4.2025 | תקשורת מקדמת רפלקציה | חלון גו`הארי – תקשורת כמקדמת תהליכי רפלקציה / תקשורת מקרבת (מועצות פדגוגיות) / מודל חוזקות | פרונטאלי | | 18 | 8.5.2025 | | סימולציה | פרונטאלי | | 19 | 15.5.2025 | טיפוח אקלים מיטבי ללמידה והוראה בכיתה | הורה מורה ילד: של מי אתה המורה?! הכלה ואמפתיה כלפי הורים ותלמידים כדרך ליצירת מעורבות. מודל לל"ב | פרונטאלי | | 20 | 22.5.2025 | סיכום – שנת ההוראה שלי | תפקידו של המורה בזירה החברתית – התמודדות עם ילדים בסיכון או דחויים חברתית. (חובת דיווח במערכת החינוך- תפקיד המורה בטיפול במקרים של פגיעה בקטין). | פרונטאלי |
|
היקף: 60 שעות סדנה, אחת לשבועיים במהלך השנה במשך 3 שעות אקדמאיות. משולב פיזי וזום.
עלות: 200 ש"ח לבוגרי אוניברסיטאות/1194 ש"ח לבוגרי מכללות.
מדיניות החזר: תשלום עבור הקורס יוחזר לנרשמים עד שבועיים לאחר תחילת הקורס, למעט מקדמה
שימו לב! סדנאות הסטאז' מיועדות למורים בתיכון בלבד (ז'-יב') *הסדנה פתוחה לבוגרי אוניברסיטת בן גוריון בכל שיבוץ.
טלפון המוקד לפניות מתמחים וחונכים של משרד החינוך: 6552* או 073-3983960. שעות פעילות: ימים א'-ה' בין השעות 07:30 – 22:00. ניתן לפנות גם במייל דרך פורטל עו"ה.
(יש לבחור ב"חדר הדרכה וירטואלי" את "הערכת מתמחים בהוראה")
קישור לדף באתר משרד החינוך להסבר על תפקיד המורה החונך -
להלן קישור לדף באתר אודות משוב אמצע שנה:
|