​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
ההרשמה לשנת תשפ"ה פתוחה!


החוג מלווה את הבוגרים.ות בשנת הסטאז' בסדנאות בקבוצות קטנות, יחס אישי והתנסות במרכז הסימולציה.
התמחות בהוראה (סטאז') מתבצעת בשנת העבודה הראשונה במערכת החינוך.
הסדנה היא חלק מדרישות שנת ההתמחות בעבודת המורה ותנאי לקבלת רישיון ההוראה.
משך ההתמחות שנת לימודים אחת.
 
 
שנת התמחות כוללת:
1. סדנת התמחות בהיקף של 60 שעות
2. ליווי מורה חונך במהלך שנת הלימודים
3. הערכת אמצע שנה
4.הערכה מסכמת (מקוון)

הרשמה ותנאי קבלה
 
תנאי קבלה:
* עבודה בבית ספר בשליש משרה ומעלה ולמשך חצי שנה לפחות.
בעל תעודת הוראה/ טופס 115(​טופס 80%-זכאות לתעודת הוראה)​.
* מיועד למורים לבתי הספר העל יסודי.
 
ההרשמה לשנת ההתמחות:                                                                                                                                                                                                              
1. תשלום לסדנה 200  ש"ח לבוגרי אוניברסיטאות/ 1194 ש"ח לבוגרי מכללות.​​ התשלום יתבצע דרך החנות הוירטואלית כשבועיים לאחר תחילת הלימודים.

2. יש למלא טופס רישום מקוון​ לסדנת הסטאז'​ באוניברסיטה. 

ניתן לפנות לשאלות בכתובת המייל - galyagr@bgu.ac.il

3. מילוי טופס רישום מקוון באתר משרד החינוך - בהמשך משרד החינוך יפתח טופס מעודכן.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר
 
פטור מסטאז  
יינתן, על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך,  אך ורק לעובדי הוראה שעבדו בהוראה בפועל בשעות תקן בבתי ספר או בגנים מעל 5 שנים  - על פי הנהלים המפורטים בתקנון שירות עובדי הוראה. 
בעלי ותק בהוראה של 5 שנים יכולים לוודא בפורטל משרד החינוך את זכאותם לפטור.

*חייבות בהתמחות גם בוגרות סמינרים חרדיים המשתלבות בחינוך רשמי, וסטודנטים שטרם סיימו את הכשרתם, אך משתלבים בפועל בהוראה בהיקף משרה המוכר להתמחות.

*מי שאינו עומד בתנאים לעיל מחוייב בשנת ההתמחות בהוראה על מנת לקבל רישיון הוראה.

 
​ 
פרטי סדנת הסטאז' תשפ"ה
מטרות: 
הכנה, ליווי ותמיכה לעבודת ההוראה במסגרת של סדנה קבוצתית: הכנה לקראת הימים הראשונים,
חשיפת קשיים וליבונם בקבוצה, דיון בהיבטים תיאורטיים ומעשיים מעולם העבודה בשדה,
חשיבה רפלקטיבית על תהליכי הכניסה להוראה.
 
ימי לימוד: 

בשפה העברית:
 ימי ראשון בהנחיית הגב' זוהר ניר לוי 16:30-19:00.
לו"ז יפורסם בהמשך...
 ימי שני בהנחיית הגב' הילה אלפייה בין (יתכנו שינויים) 16:15-19:30.
תאריךהיכן מתרחש המפגששיבוץ לפרזנטציה/ תוכן
יום ד' 28/8/24זום

מפגש הכרות לקראת פתיחת שנת הלימודים

16:00- 17:30

9/9/24אוניברסיטה 
23/9/24זום 
4/11/24אוניברסיטה
 
18/11/24זום 
יום ג' 26/11/24זום

מפגש מפמרי''ם

17:00-18:30

2/12/24אוניברסיטה 
16/12/24 זוםחצי מפגש- הכנה לסימולציות
6/1/25אוניברסיטהסימולציות
13/1/25אוניברסיטהסימולציות
20/1/25        אוניברסיטהסימולציות
27/1/25אוניברסיטהסימולציות
יום ג' 28/1/25זום

מפגש מפמרי''ם

17:00-18:30

3/2/25 זום 
17/2/27 אוניברסיטה 
3/3/25 זום 
17/3/25אוניברסיטה 
31/3/25זום 
21/4/25אוניברסיטה 
5/5/25זום 

בשפה הערבית:
ימי חמישי בהנחיית ד"ר חאלד אלסייד (יתכנו שינויים) בין 16:00-19:00.
מסת. המפגשנושא המפגש פירוט סוג מפגשהערות
129.8.2024הכרות , תיאום ציפיות וזרקור על תהליך הערכה ותהליך

הכרות ובניית הקבוצה, תיאום ציפיות, סילבוס הקורס וחובות המשתתפים. בניית חוזה קבוצתי , זרקור על תהליך הערכה ותהליך החונכות ואתר סטאז' קל.

זום  
219.9.2024הכרות , תיאום ציפיות וזרקור על תהליך הערכה ותהליך

הכרות ובניית הקבוצה, תיאום ציפיות, סילבוס הקורס וחובות המשתתפים. בניית חוזה קבוצתי , זרקור על תהליך הערכה ותהליך החונכות ואתר סטאז' קל.

פרונטאלי  
310.10.2024טיפוח מוטיבציה ללמידה ע"י תמיכה בשלושת הצרכים (שייכות, מסוגלות, אוטונומיה) בקרב התלמידים ע"פ התיאוריה להכוונה עצמית. זום 
47.11.2024משוב מקדם למידה

תרגיל בקבלה ומתן משוב– חשיבות המשוב לחיזוק העצמי, לאיכות ההוראה. מהו משוב יעיל? מהו משוב מקדם? מה החשיבות הנודעת לו במעגלים מקבילים?

חבר ביקורתי

ממושב למשב – מתן משוב והערכה לתלמידים.

פרונטאלי 
521.11.2024מערך שיעור

קידום בניית מערך שיעור משמעותי דרך הוראה דיפרנציאלית בכיתה הטרוגנית 

(שימוש בסגנונות ודרכי הוראה מגוונים יצירתיים וטכנולוגיים, משחוק, עיצוב חלל הכיתה, ועוד).

פרונטאלי 
626.11.2024מפגש עם המפמ"ר זום – המפגש יום שלישיהקישור ישלח בקרוב למפגש
712.12.2024הערכה מעצבת – תחנת מרכזית בחיי המתמחה חשיפה למסמך ההערכה המעצבת פרונטאליהערכה מעצבת – תחנת מרכזית בחיי המתמחה
819.12.2024שיחות אישיות  בתיאום מראש בזום
926.12.2024שיחות אישיות   בתיאום מראש בזום
109.1.2025זהות מקצועית

מה הם הערכים שלי, כיצד נפגשים הערכים שלי עם הערכים של ביה"ס? איך אני מתחבר לחזון הבית ספרי והיישובי.​

פרונטאלי 
1123.1.2025טיפוח אקלים מיטבי ללמידה והוראה בכיתהמודל אפר"ת, והאופן שבו הוא מסייע לנו לראות את המציאות המרובדת - כיצד עצירה ההתבוננות בשלב הפרשנות יכולה להשפיע על עוררות הרגש וסגנון ההתמודדות.פרונטאלי 
1228.1.2025 מפגש עם המפמ"רזום – המפגש יום שלישיהקישור ישלח בקרוב למפגש
1313.2.2025קשר הורים ומורים  דרכי תקשורת בין מורים להורים – כיצד מסייעים בפתרון בעיות משמעת ובעיות התנהגות ומטפחים מוטיבציה ללמידה.פרונטלי  
1527.2.2025תיאוריית ההכוונה העצמית בשירות המתמחה דע את סביבתך כניסה לארגון הבית ספרי בהתבסס על חומר ביבליוגרפיזום 
1513.3.2025 משימה במקום שיעור ברמדאן   
169.4.2025התמודדות עם מצבי לחץ התמודדות עם קונפליקטים והתמודדות עם מצבים מאתגרים: סגנונות התמודדות עם מצבי לחץזום 
1724.4.2025תקשורת מקדמת רפלקציהחלון גו`הארי – תקשורת כמקדמת תהליכי רפלקציה / תקשורת מקרבת (מועצות פדגוגיות) / מודל חוזקותפרונטאלי 
188.5.2025 סימולציה פרונטאלי 
1915.5.2025טיפוח אקלים מיטבי ללמידה והוראה בכיתה הורה מורה ילד: של מי אתה המורה?! הכלה ואמפתיה כלפי הורים ותלמידים כדרך ליצירת מעורבות. מודל לל"בפרונטאלי 
2022.5.2025סיכום – שנת ההוראה שלי תפקידו של המורה בזירה החברתית – התמודדות עם ילדים בסיכון או דחויים חברתית. (חובת דיווח במערכת החינוך- תפקיד המורה בטיפול במקרים של פגיעה בקטין).פרונטאלי  ​


היקף: 60 שעות סדנה, אחת לשבועיים במהלך השנה במשך 3 שעות אקדמאיות. משולב פיזי וזום.​
 
עלות: 200 ש"ח לבוגרי אוניברסיטאות/1194 ש"ח לבוגרי מכללות.​​
 
מדיניות החזר: תשלום עבור הקורס יוחזר לנרשמים עד שבועיים לאחר תחילת הקורס, למעט מקדמה

ניתן לשלם באתר התשלומים של האוניברסיטה - מדריך שימוש בחנות הווירטואלית

שימו לב! סדנאות הסטאז' מיועדות למורים בתיכון בלבד (ז'-יב') 
*הסדנה פתוחה לבוגרי אוניברסיטת בן גוריון בכל שיבוץ.

סטודנטים להוראה באוניברסיטת בן גוריון שנקלטו כמורים בפועל ויצטרפו לארגון המורים מיד בתום הלימודים​ יהיו זכאים להגיש בקשת מלגה בגובה 3,000 ₪ מארגון המורים, עבור השתתפות בשכר 

.הלימוד ללימודי תעודת הוראה

.ניתן לפנות עד לדצמבר של שנת הלימודים או שנה לאחריה

.רשאים להגיש בקשה סטודנטים שלמדו במהלך תשפ"ב​ והלאה

:הפניה היא למחלקת קרן ידע, ארגון המורים

:בטלפונים או באחד המיילים

03-7106764/94/80

evaa@igm.org.ilmarinat@igm.org.ilsaritg@igm.org.il



מידע כללי לקראת התמחות בהוראה

​​​מסגרות מאושרות להתמחות 

רישיונות לעיסוק בהוראה למי שמוכשרים לשמש גם כיועצים חינוכיים​

 
טלפון המוקד לפניות מתמחים וחונכים של משרד החינוך: 6552* או 073-3983960. שעות פעילות: ימים א'-ה' בין השעות 07:30 – 22:00. ניתן לפנות גם במייל דרך פורטל עו"ה. 
 
הנחיות, טפסים ודיווחים
 
הנחיות להערכת מסכמת מפורטות באתר משרד החינוך - הנחיות להערכה מסכמת
 
 
 
 
 
(יש לבחור ב"חדר הדרכה וירטואלי" את "הערכת מתמחים בהוראה")
 
קישור לדף באתר משרד החינוך להסבר על תפקיד המורה החונך -
 
 
 להלן קישור לדף באתר אודות משוב אמצע שנה:
 ​​
לנוחיותכם
קישור לדף ההתמחות בפורטל משרד החינוך
ובו בקישורים מוטמעות האיגרות לקראת התמחות​: קישור​