​​אליחי כהנא- בוגר תעודת הוראה תשפ"ג

ממרחק הזמן, אחרי שנתיים עמוסות ועשירות, אני פתאום מבין אחרת את הזמן שביליתי כאן. אדם שעדיין לא נכנס לעולם החינוך, לטובת העניין אני לפני התחלת ההכשרה, יכול לחשוב שמדובר בראש ובראשונה בדידקטיקה ובהוראה. אדם לומד מקצוע מסוים לעומק, נכנס לכיתה על חומר בראש או בספר ועושה במיטב יכולתו להעביר אותו אל התלמידים. והנה פלא, רוב ההכשרה לא עסקה בשאלות דידקטיות צרופות כמו איך להעביר את החומר. קורס אחרי קורס דיברנו על העולם הרגשי של הילדים, על האתגרים החברתיים איתם עם מתמודדים, על הרבגוניות של כל כיתה והאחריות שלי לאפשר לכל אחד מהגוונים האלו להאיר בצבע שלו. גם את ההוראה למדתי כאן, וברמות הגבוהות שלה, אבל כחלק ממכלול שלם הרבה יותר משהכרתי. ודווקא היום, אחרי אותן שנתיים שדיברתי עליהן בהתחלה, אני מבין הרבה יותר כמה היכולת של תלמיד ללמוד את המקצוע שלי, בכלל להיכנס לכיתה ולבית הספר, קשורה ליכולת שלי לראות אותו ולהכיל אותו. ודווקא היום, אחרי השנתיים האלה, תחושת התודה שלי למקום הזה גדולה יותר משהייתה ביום שבו סיימתי את ההכשרה. והיה לי הרבה ממנה כבר אז. השנה שביליתי פה שינתה את הצורה שבה הבנתי את החינוך, היא שינתה את הצורה שבה הבנתי את עצמי מול התלמידים. היום אני מרגיש, מתוך העבודה והשטח, כמה מתוך העקרונות שלמדתי פה ממשיכים ללוות אותי, עוזרים לי להיות מורה טוב יותר ואדם טוב יותר.

אז בראש ובראשונה, אני אומר תודה. בשמי, ובשם כל מורה שיצא מהמפעל הזה. אחד המשפטים שחזר פה היה "לכו תעשו קסמים". כי עולם החינוך הוא באמת קסום. הוא מורכב, והוא מדהים, ומתסכל ומרגש ומשמח והוא הכל ביחד. ואת הכניסה לעולם הזה של הקסם, התחלתי כאן. אתם הולכים איתי. הרעיונות שלכם, העקרונות שלמדתי מכם, ההבנה של "מהו חינוך".

וזה לא קורה במקרה. את הסדנה עם המנחה, שבינתיים הפכה לחברה יקרה, היא סיימה במילים "הסדנה הזו מגיעה עם 5 שנות אחריות, ותבדקו אותי". אז בדקתי. והתקשרתי שוב ושוב, והלכתי לבקר ולהתייעץ, ותמיד קיבלתי ובשמחה. היכולת להתקשר למנחה שלי שנתיים אחרי הסדנה כדי לשאול לדעתה, לקפוץ למשרד כדי לשתף ולהתייעץ במשך עשרים דקות, זה לא באג במערכת. זה הדי.אן.איי שלה.

אחת המתנות הגדולות ביותר שניתן לתת לאדם היא להגיד לו, ולהאמין בזה, שהוא הופך את העולם למקום טוב יותר. חברים, אתם עושים את העולם למקום טוב הרבה יותר. ולא רק זה. אתם עובדים בלהכשיר אנשים להפוך את העולם למקום טוב יותר. ומצליחים בזה.

אז אני אומר תודה גדולה. הייתי מתנצל על זה שאני ממשיך לשגע אתכם בשאלות ובמחשבות העוברות בראשו של מורה צעיר, אבל אני לגמרי מתכנן להמשיך. אז תודה גם על זה. תמשיכו לעשות קסמים. ​


WhatsApp Image 2022-06-29 at 4.30.27 PM.jpg
דריה ​​לטברדובסקי - בוגרת תעודת הוראה תשפ"​ב

אני בוגרת תואר ראשון בספרויות זרות ובלשנות. מאוד התלבטתי האם מקצוע ההוראה יתאים לי ולבסוף החלטתי להתחיל את תעודת ההוראה גם אם לבסוף לא אבחר להיות מורה. עם תחילת ההכשרה הבנתי שאני מאוד מתחברת לנושא החינוך וההוראה ושזה מה שאני ארצה לעשות.  לכן השתלבתי בעבודה בבית ספר יסודי תוך כדי הלימודים. תכנית הלימודים הנוחה אפשרה לי לעבוד במקביל ללימודיי מבלי להרגיש עומס ולחץ של זמן. במהלך הלימודים נחשפתי לפרקטיקות הוראה שונות שלא הכרתי קודם מה שעזר לי לגבש את הזהות המקצועית שלי כבר במהלך הלימודים.
הקורסים השונים, הפרקטיקום וההתנסות בבית הספר לא סיפקו לי רק מעטפת מקצועית ופדגוגית אלא גם תמיכה רגשית ומקום בטוח לשיח, שיתוף והתייעצות. המורה המכשירה מבית הספר שמחה לעזור לי מיוזמתה גם בשיעורים שתכננתי כחלק מעבודתי בבית הספר היסודי ונתנה לי כלים פרקטיים ועצות שימושיות להמשך הקריירה שלי במערכת החינוך. התכנית ללא ספק עזרה לי לצבור ביטחון מקצועיות ואהבה למקצוע. ​​

Screenshot_20220627-164352_Gallery.jpg
שהאב אלדין מחאגנה - בוגר תעודת הוראה תשפ"​ב

בעיניי זו הייתה שנה משמעותית עבורי, לימודי ההוראה הקנו עבורי כלים משמעותיים התורמים להתפתחות נזהות המקצועית שלי. היחס האעשי והליווי היו מאוד משמעותיים ותורמים, המרצים היו זמינים וקיבלו בשמחה כל ערעור וכל סקרנות וערעור ופיתול של חשיבה ביקורתית
כל קורס תרם להתפתחות ובניית הזהות שלי כמורה להיסטוריה, ובמיוחד הסדנה הדידקטית  והפרקטיקום שליוו מקרוב ובאופן אישי את כל התהליך.​
david.jpg
​ דוד קרין​ - בוגר תעודת הוראה תשפ"​ב

אני בוגר מסלול חד שנתי להכשרת מורים במתמטיקה. 
נכנסתי לתכנית עם ניסיון מסוים בתחום ההוראה האלטרנטיבית (כ-7 שנים).
מרכז למידה, הוראה פרטית, הוראה בחברות כגון מט״ח (תכנית נחשון), הייקיו (בגרות אקסטרנית ושיפור בגרויות) וכדומה.
למדתי במקביל ב3 מחלקות באוניברסיטה והתנסיתי במקיף א׳.
תעודת ההוראה פתחה בפניי המון דלתות ואני בטוח שיפתחו עוד המון דלתות נוספות בעתיד- ראשית התקבלתי בתור מורה מגיש לבגרות 5 יח״ל ולכיתת מחוננים, בנוסף אני מלמד באוניברסיטת בן גוריון בתכנית מדהימה בשם ״קידומטיקה״, התקבלתי בתור מורה לתכניות שאפילו לא העזתי בעבר להגיש אליהן מועמדות והכי חשוב הכרתי אנשים מדהימים!
רוצה להודות לצוות המרצים המוכשר והמורה המכשירה שליוותה אותי בתקופת ההכשרה!
 בנימה אישית לסטודנטים המועמדים- הכל אפשרי חבר׳ה ותלוי רק בכם, אפשר גם אחרת!
IMG_20210123_173354_172.jpg
דימה אבו ראס - בוגרת תעודת הוראה תשפ"​ב

זו בהחלט הייתה שנה משמעותית עבורי, לצד לימודי התואר השני החלטתי להצטרף לתוכנית הכשרת המורים. עברתי תהליך מאוד ארוך, דרכו גיבשתי את הזהות המקצועית שלי והכרתי את עצמי יותר. הליווי והיחס האישית שקיבלתי בפרקטיקום- אקדמיה כתה ובסדנת תחום הדעת הובילו את התהליך הזה. בסדנאות אלו קיבלתי ליווי ויחס אישי לאורך הדרך. המנחים והמרצים שמעבירים את הקורסים פיתחו אצלי חשיבה ביקורתית וגרמו לי להסתכל על הדברים מנקודת מבט בוחנת, הם היו נכונים לכל ערעור, שאלה ותהיה. אני מודה היחס שקיבלתי, על הזמינות, החשיפה והתמיכה הרגשית"
IMG_20210321_013525_744 (1).jpg

תגריד אלכמלאת - בוגרת תעודת הוראה תשפ"א​​

אני סטודנטית לספרות עברית, התחלתי לימודי הוראה במסלול חד שנתי ביחד עם שנת הלימודים האחרונה שלי בתואר.
שנת ההוראה הייתה בעבורי תקופה משמעותית מאוד. רכשתי כלים, מיומנויות ופרקטיקות שונות כדי להתמודד במרחב הבית ספרי וגם במרחב האישי בבית שיהיה לי עם ילדיי. בהתחלה נראה לי קשה ללמוד בכיתה וגם להתנסות בבית ספר אבל למהרה גיליתי שההתנסות היא חלק בלתי נפרד מהלימודים העיוניים, והם ביחד עשו את מה שאני היום. למדתי לרכוש ידע וגם ליישם אותו בהתאם לתלמידים.
ההוראה גם תרמה לי אישית , היום יש לי יותר בטחון עצמי, אני יותר מפותחת והעמידה מול קהל הפכה להרבה יותר קלה ונוחה.

بدأت التعليم لشهادة التدريس في حين كنت ادرس سنتي الاخيرة في الادب ألعبري. هذه السنة التدريسية قدمت لي ألكثير من المهارات والاستراتيجيات ألتعليمية ألتي ستبقى معي في مسيرتي ألمهنية والشخصية. في ألبداية لم أفهم فكرة ألتطبيق وألتعليم في آن واحد ولكنني بعد ان جربت ذلك، أدركت بأنهما يكمّلان احدهما الاخر، فأنت تكتسب الماده ثم تقدمها على أرض الواقع. وهذا ما جعلني ما انا عليه اليوم، أن التعليم للشهادة التدريسية يعلمك كيف تنقل ألمادة بطرق عدة حسب وضع الطلاب.
بالإضافه إلى ذلك، بفضل هذه ألسنه لقد تعززت ثقتي بنفسي وأصبحت منفتحه أكثر للعالم وأستطيع الوقوف امام جمهور من الطلاب على عكس طبيعتي دائماً. ​

יונתן פרימן (1).jpg

יונתן פרימן- בוגר תעודת הוראה תשפ"א
 
אני ממליץ בחום על הלימודים לתעודת הוראה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הקורסים היו מאוד מגוונים ונתנו לי כלים בכדי להפוך למורה יותר מקצועי, וכמו כן למורה שמבין טוב יותר את סוגי התלמידים שהוא פוגש. מרצי הקורסים היו עם מוטיבציה לעזור וללוות את הסטודנטים, ולרבות הגיעו עם ניסיון מהשטח וממסגרות חינוך שונות, דבר שתרם רבות לדיונים בשיעורים. היחידה עזרה בכל דבר שהיה צריך ונתנה יחס אישי לאורך כל התוכנית. מסלול הלימודים שילב אוירה פתוחה ומיוחדת, והכין אותנו להתמודדות עם אתגרי ההווה והעתיד כאנשי חינוך.

תמונה (2) (1).jpg

ורדין טרבלסי - בוגרת תעודת הוראה תשפ"א

תוכנית "אקדמיה כיתה" בה לקחתי חלק השנה העניקה לי ארגז כלים  להמשך דרכי כמורה בבתי ספר. הקורסים ייחודיים ומתמקדים בנושאים שונים שרלוונטיים לאנשי ונשות חינוך ועצם ההתנסות בבית הספר הופכת את ה"חוויה" למוחשית ופרקטית. 
התכנית העניקה לי פרספקטיבה חדשה על תפקיד המורה בכיתה ובספירה הלימודית.  
הקורסים, בחלקם אינטימיים ובחלקם רחבים, איפשרו לנו כפרחי הוראה להיחשף למגוון דעות, לנקודות מבט שונות ולרעיונות שלחוד כנראה שלא היינו מגיעים אליהם. 
המרצים והמרצות בתוכנית קשובים לכל דבר ועניין, באמת אכפת להם/ן מהתהליך שאנו עוברים וממה שניקח איתנו הלאה.
אני יכולה לסכם את השנה הזו כהצלחה. אני מרגישה שהתעצמתי כבן אדם וכאשת חינוך ולכן ממליצה בחום.
Picture1 (1).jpg

​מירי ברנוב
 - בוגרת תעודת הוראה תשפ"א

במהלך השנה האחרונה למדתי תעודת הוראה במסגרת התואר הראשון בחינוך ואומנות. 
את תעודת ההוראה התחלתי בעודי מתלבטת האם מקצוע ההוראה נכון עבורי, כיצד אתמודד עם פחד הקהל או עם הלמידה באווירה סדנאית ,אווירה שבה הקורסים מועברים כסדנאות. אולם, לאחר שנה מאתגרת של למידה בזום, ותוך ליווי אישי ומקצועי של המנחות וההתנסות הבית ספרית, דאגותיי הוסרו. קיבלתי כלים ומתודות להוראה טובה, נחשפתי לפרקטיקות מגוונות, שאני כתלמידה לא פגשתי במסגרות בהן התחנכתי. בנוסף, הכרתי את הרציונל מאחורי תוכניות הלימודים השונות במקצוע האומנות וחשיבותן בהבניה התרבותית בכלל וכתחום לימודים בפרט.
כמו כן, ההתנסות המעשית אפשרה לי להתבונן בצרכי הילד באופן מעמיק יותר-  להכיר ביכולותיו השונות ובכוח שיש לנו כמחנכים וכמורים להשפיע ולשנות את חווייתו הלימודית והחברתית של התלמיד, לגרום לו להתעניין בחומר הנלמד ולחשוף אותו לתכנים חדשים. 
במבט לאחור, אני שמחה שבחרתי במסלול הזה, מאחר ואני מרגישה, כי קיבלתי ביטחון, ידע חדש וכלים, אשר תרמו לעיצובי כאשת חינוך לעתיד.

רים.jpg


רים אלקצאצי ​ - בוגרת תעודת הוראה תשפ"א​​

בתחילת הלימודים שלי לקראת תעודת ההוראה, לא כל כך ידעתי לאן אני הולכת ומה יקרה בסוף . להיות מורה זה לא דבר קל, במיוחד בביה״ס העל יסודיים כי המורה צריך להשקיע יותר ולהתמודד עם בני נוער שנמצאים בשיאם של החוויות השונות והרגשות המעורבים, אך בסוף הסמסטר ואחרי שעברתי התהליך המאתגר הזה גם בהתנסות שלי בביה״ס וגם בסדנאות ההכשרה למדתי המון.

היום אני נמצאת במקום שחיכיתו לו מזמן, יחד עם חוויה בלעדית והתבכרתי ביכולת נתינה ונכונות לעבודה אינטנסיבית ומלאת אנרגיות חיוביות .

في بداية دراستي للحصول على شهادة التدريس، لم أكن أعرف إلى أين سأذهب وماذا سيحدث في نهاية المطاف.  أن تكون مدرسًا ليس بالأمر السهل ، خاصة في المدارس الثانوية، لأن المعلم يجب أن يستثمر أكثر ويتعامل مع الشباب الذين يَتواجدون في ذروة تجارب مختلفة ومشاعر مختلطة ، ولكن في نهاية الفصل الدراسي وبعد أن مررت بهذا التحدي، في كل من تجربتي المدرسية  في التطبيق وورش العمل التدريبية في الجامعة تعلمت الكثير.

 اليوم أنا في المكان الذي كنت أنتظره منذ فترة طويلة ، إلى جانب التجربة الفريدة والمُميزة ، نعمت بالقدرة على العطاء والأستعداد للعمل بشكل مكثف مليء بالطاقات الإيجابية.​


זיו מהלו- בוגר תעודת הוראה תש"פ

במהלך השנה האחרונה למדתי במסלול לתעודת הוראה בתקשורת. לאורך כל השנה נהניתי מתכנית לימודים עניינית, ששמה דגש על ההכשרה המקצועית שלי כמורה לעתיד תוך ליווי אישי ותמיכה לאורך כך הדרך. צוות המרצים היה מקצועי והקורסים היו מרתקים. קיבלתי את כל הכלים אותם הייתי צריך כדי להיות מורה טוב ואני חושב שהתכנית כולה בנויה כך שהסטודנט ירכוש כלים פרקטיים במקביל לחומר לימודי רלוונטי זה לטעמי שילוב מנצח. בנוסף, צוות המחלקה מטפל באופן אישי ומקצועי בכל סטודנט.
ממליץ בחום על תכנית ההכשרה של אוניברסיטת בן גוריון.
טטיאנה.jpg
טטיאנה גולדווארג​ - בוגרת תעודת הוראה תשע"ט

​​החלום להיות מורה בער בי במשך הרבה שנים, ולאחר סיום התואר הראשון שלי, החלטתי לצאת למסע להגשמת החלום, ונרשמתי ללימודי תעודת ההוראה באוניברסיטת בן גוריון, במסלול החד שנתי "אקדמיה כיתה". במסגרת הלימודים, התנסיתי בהוראה פעמיים בשבוע בתיכון בבאר שבע, וכן היו יומיים נוספים אשר הוקדשו ללי
מודי ההוראה העיוניים והתיאורטיים. בראייה לאחור, הבחירה ללמוד לימודי תעודת הוראה בבן גוריון, ובעיקר במסלול "אקדמיה כיתה", הייתה הדבר הנכון עבורי. ההתנסות המעשית הראתה לי את המציאות, ונתנה לי "טעימה" מהעולם הזה של ההוראה (בעזרתה של המורה החונכת הנפלאה שהייתה לי!), והלימודים העיוניים הקנו לי כלים ודרכים להתמודדות עם סוגיות חינוכיות שונות, אשר מלווים אותי עד היום בדרכי כמורה! עם סיום לימודי ההוראה, נרשמתי לסדנאת הסטאז' אשר התקיימה גם היא בבן גוריון, ובה קיבלנו ליווי צמוד בשנה הראשונה שלנו להוראה, דבר אשר מאוד עזר לי עם העבודה בשטח. 

כיום אני עובדת כמורה לאנגלית בבית ספר תיכון בעיר, ונהנית מכל רגע בעבודתי! 

ממליצה לכולם להצטרף למחלקה להכשרת מורים באוניברסיטת בן גוריון, ולהשפיע על דרככם בהוראה!​



צחי אפרתי - בוגר תעודת הוראה תשע"ט

 

"הייתה שנה טובה ומשמעותית עבורי, יש מגוון של מרצים בקורסים, ​ואפשר ללמוד רבות הן מההוראה אך גם הרבה מניסיונם מהשטח, נוסף על כך יש במי להיעזר ולהתייעץ גם בשלב של חיפוש עבודה. הקורסים עצמם שונים ומציגים נושאים רבים כך שניתן לקבל מושגים חשובים ורלוונטיים בהוראה וגם מעבר. באופן כללי  ניכר שיש למידה ורצון לקדם את התוכנית ויש דיאלוג פורה עם הסטודנטים הן מצד המרצים והן מצד צוות הניהול תעודת הוראה, כמו-כן יש סטודנטים איכותיים שמגיעים ללמוד באוניברסיטה וזה תומך בחווית הלמידה, יש בקמפוס אוירה לימודית נעימה מאוד, נהניתי להגיע ללמוד, בהחלט ממליץ."​

maayan

מעיין שושן גבע​ -​ בוגרת תעודת הוראה תשע"ז

"תוכנית "אקדמיה כיתה" העניקה לי בטחון וכלים מעשיים לעבודה עם תלמידים לצד צוות מורים מקצועי ומגוון. התוכנית איפשרה לי להיות שייכת לקבוצת איכות של סטודנטים להוראה, לחלוק קשיים וללמוד מטעויות בצורה יישומית ויעילה.
בתוכנית ציוותו לי מורה מלווה אישית שהעניקה לי תמיכה רגשית, ליווי מקצועי וחשפה אותי למערכת הבית ספרית, לשיקולים מקצועיים שהובילו אותה וחשוב מכל הכינה אותי להתמודדות עם הצלחות וקשיים העומדים לפתחו של כל מורה. 
תוכנית "אקדמיה כיתה" הכינה אותי בצורה מיטבית להתמודדויות השונות שהוראה מביאה עימה.​"

shiri
שירי מזור - בוגרת תעודת הוראה תשע"ז

"המרצים והפועלים ביחידה לקידום המקצועיות בחינוך מייצרים אוירה חמה, נעימה וביתית - דבר שאינו מובן מאליו באוניברסיטה גדולה. כמו כן, מרגישים שיש מי שחושב על כל פרט ופרט בלימודים לתעודת ההוראה - מגמת שיפור וניסיון להיטיב עם פרחי ההוראה ניכרים בכל פרט. סך הכל, מכל שיעור אני "לוקחת" משהו להמשך למידה ועבודה בחיי האישיים והמקצועיים. יש קורסים שלא אשכח אותם מפאת נגיעתם בנקודות שמשמעותיות לאדם לומד ומתפתח."

amal
אמל בטיחאת - בוגרת תכנית אקדמיה כיתה תשע"ז

"אני שמחה מאוד על הצטרפות בתוכנית אקדימה כיתה, תוכנית שמכינה טוב את מורים החדשים ובונה את האישיות שלהם. תוכנית שהיא מבוססת על ליווי אישי ויחס אישי ואימון  לכל סטודנט וזמינות ומענה מהר ממנחים הקורסים. הלמידה מאוד מהנה ומאתגרת ומעמיקה  וצעירה הבנויה על שיח קבוצתי ואישי ונוגעת בכל הבעיות שנתקל בהן מורה חדש. תוכנית שעושה לנו חשיפה לכל מה שקורה בבית הספר ולומדים, תוכנית בנוייה על ניסוי וטעיה ועל רפלקציות המדריכות הלומד לדרך הנכונה. 
למדתי המון דברים שהעשירו אותי ובמיוחד ביטחון עצמי ואינפורמציה בתחום הדעת."

tal

 
טל ענבל​- סטודנטית לתעודת הוראה במסלול הדו שנתי תשע"ח

"שמי טל, אני מורה, מחנכת בבית ספר דמוקרטי בדרום הארץ משנת 2014. 
כחלק מהמסלול המקצועי הגעתי ללימודי תעודת הוראה באוניברסיטה ביחידה לקידום מקצועיות בחינוך.
גיליתי מקום בו מקשיבים לסטודנט, מקום בו משכללים ומשפרים כל הזמן את מסלול הלימודים, מקום בו בוחרים את המרצים ואת נושאי הלימוד בקפידה והופכים את הלמידה לרלוונטית להוראה ולחיי היומיום, דברים חשובים אלה יצרו חוויה של שייכות למקום ולמסלול הלמידה והביאו לכך שהגעתי בשמחה ובציפייה ליום הלימודים."