'סינימא'

את הקמת מועדון סינימא יזם מרכז הרצוג במטרה לחשוף את קהיליית הסטודנטים והחוקרים באב"ג לעולם הקולנוע המזרח תיכוני.
במסגרת זו מוצגות יצירות קולנוע המעלות על סדר היום שאלות נוקבות שהינן רלוונטיות לחברות שונות במזרח התיכון. לרוב, מתלווה להקרנת הסרט הרצאת פתיחה ולאחריה מתקיים דיון בסוגיות העולות מהסרט שהוקרן. בהזדמנויות רבות הוזמנו לפורום זה יוצרי קולנוע, שדיברו על הסרט שיצרו ושלבי הפקתו. בארבע השנים האחרונות התארחו בסינימא עושי קולנוע רבים, ובין היתר הוקרנו הסרטים: 'ביקור התזמורת' (ערן קולירין), 'מאז שהלכת' (מוחמד בכרי), 'פראדיס – גן עדן אבוד' (אבתסאם מראענה), 'חלוצים' (סיגלית בנאי) ועוד.
בשנת הלימודים נערכה עד כה הקרנה של הסרט "צל בבגדד". הגב' חיה במבג'י סספורטס, המתאמת האקדמית של מרכז הרצוג, פתחה את הערב בסקירה היסטורית- תרבותית על יהדות עיראק. לאחר הקרנת הסרט נערך דיון של הקהל עםהגב' לינדה עבד אל-עזיז מנוחין, נשואת הסרט.
במהלך שנת 2010 נערכו חמש הקרנות סרטים במסגרת המועדון. מר עידן להב, סטודנט לתואר שני, התארח במפגש הראשון של המועדון בו הוקרן הסרט "אַמְרִיקַא שִיכַּא בִּיכַּא" ("אמריקה הוקוס פוקוס"). עידן פתח בהרצאה קצרה סביב תופעת ההגירה ממצרים בה עוסק הסרט וניהל בסוף ההקרנה דיון אשר עסק בסיבות החברתיות אשר מביאות מיליוני אזרחים מצרים להגר ממולדתם ובהיבטים התרבותיים שיוצרת תופעה זו.
מפגש שני עסק בניתוח סרטיו של הבמאי ימין מסיקה, יוצר עצמאי המביים סרטים עלילתיים העוסקים בסוגיות חברתיות רלוונטיות לחברה הישראלית, ובעיקר לתרבות המזרחית העכשווית בישראל. מר שחר עג'מי, דוקטורנט במחלקה למזרח תיכון והגברת נטלי ברוך ניהלו דיון על "הגבריות החדשה", השיח המזרחי והאופי המזרח תיכוני בסרטיו של מסיקה.
במפגש נוסף הוקרן הסרט "צבים יכולים לעוף" שהיה הסרט הראשון שצולם בעראק שלאחר תקופת שלטון צדאם חסין. העלילה מתרחשת במחנה פליטים כורדי על גבול עיראק-טורקיה ערב פלישת הכוחות האמריקאים לעיראק באביב 2003. קבוצת ילדים יתומים, החיים במציאות מסוייטת בתוך סביבה מאיימת ומתפוררת, בהנהגתו של סאטלייט - ילד כריזמטי שמכונה כך עקב תשוקתו לכל דבר טכנולוגי - מנסים לשרוד בתנאים לא תנאים ולמצוא רגעים של שמחה וחום בתוך הטרור של חייהם. כוחו של הסרט נובע, בין השאר, מדימויים חזקים ושימוש בשפה קולנועית עשירה. הבמאי זכה בפרס 'דב הזכוכית' ופרס סרט השלום בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ברלין 2005 ובפרס הסרט הטוב בפסטיבל הסרטים בינלאומי של סאן סבסטיאן 2004.
במפגש הרביעי הוקרן הסרט האיראני "שירת הדרורים". הגב' אורלי רחימיאן קישרה את עלילת הסרט לסוגיות חברתיות אקטואליות באיראן כמו המתחים שבין עיר וכפר ומסורת מול מודרנה.
הקרנת הסרט הצרפתי "מחבואים" (caché) חתמה את פעילותו של מועדון סינימא לשנת תש"ע. השחקנים דניאל אוטיי וז'ולייט בינוש מככבים בדרמת מתח מינימליסטית ומטלטלת של מיכאל הנקה, זוכה פסטיבל קאן. ג'ורג', מנחה תוכנית תרבות בטלוויזיה, מקבל לידיו חבילות הכוללות קלטות וידאו שלו ושל בני משפחתו, המצולמות בהיחבא מן הרחוב, וציורים מעוררי אימה בעלי משמעות מעורפלת. אין לו שום מושג מי יכול היה לשלוח אותם אליו. באופן הדרגתי, הופכים קטעי הוידיאו המצולמים להיות אישיים יותר ויותר, ומרמזים כי מי שצילם אותם, מכיר את ג'ורג' מזה זמן. תחושת הסכנה מרחפת מעל המשפחה כולה, בייחוד בשל גילוייה הסמויים הולכת וגדלה. הגב' אורית יקותיאלי בתום הסרט ניהלה דיון שקישר את העלילה אל הזיכרון הקולוניאלי של צרפת באלגי'ר ולמחויבותה כלפי בני העם האלג'ירי.