$$News and Reports$$

19 יונ' 2019

​​​​​​​​

זוהי שנתה החמישית של התחרות, המשותפת לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, Google, רשות התקשוב הממשלתי, ישראל דיגיטלית ומשרד המשפטים, במסגרתה מפתחים צוותים משולבים של סטודנטים, מיזמים טכנולוגיים פורצי דרך לייעול שירותי המגזר הציבורי בישראל.  ​


היישומון שפותח בשיתוף הסנגוריה הציבורית מבצע התאמה אופטימאלית בין עו"ד זמין לחשוד, בזמן הקצר ביותר. על הצוות הזוכה הוכרז אמש (18.6) באירוע הגמר שהתקיים במשרדי Google בתל-אביב.​

 

הצוות הזוכה
הצוות המנצח של Get-Lawyer יחד עם (מימין לשמאל): פרופ' דן בלומברג, סגן נשיא לפיתוח תעשייתי ואזורי, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב; מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור ונועה אלפנט לפלר, מנהלת בכירה לקשרי ממשל ומדיניות ציבורית, Google | צילום: תומר פולטין


אפליקציית Get-Lawyer שפיתחו סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב לטובת התאמה מרבית בין סנגור ציבורי לעצור, זכתה במקום הראשון בגמר תחרות 'סטודנטים מובילים חדשנות 5.0' שהתקיים אתמול (שלישי) במשרדי Google  בתל-אביב. אירוע הסיום של התוכנית המשותפת לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, Google ומשרד המשפטים, התקיים במעמד שר המשפטים, ח"כ אמיר אוחנה.  במסגרת התוכנית פיתחו צוותים משולבים של סטודנטים מיזמים טכנולוגיים חדשניים לייעול שירותי המגזר הציבורי בישראל, הפחתת הבירוקרטיה ושיפור השירות המקוון לאזרח. 

Get-Lawyer היא מערכת ואפליקציה ייעודית לסנגוריה הציבורית שפותחה על ידי הסטודנטים נעם פז, צופיה זעפרן, אופיר קנטור ואמיר שטדלר לשם מימוש הזכות החוקתית להיוועצות עם עורך-דין. הפיתוח מבצע התאמה אופטימאלית ומהירה בין סנגור לעצור על בסיס קריטריונים כמו שפה, סוג העבירה וזמן הגעה, ומסייע לסנגוריה הציבורית באיתור המועמד המתאים ביותר לייצג את החשוד. באמצעות האפליקציה יכולים הסנגורים הרלוונטיים למקרה לתזמן הגעה ולאחר מכן לקבל פרטים ראשוניים על העצור בטרם בואם לתחנת המשטרה. מחלקת המעצרים במחוז דרום של הסנגוריה הציבורית ליוותה את הצוות המנצח בחודשים האחרונים באפיון המערכת וכן בפיילוט משותף.  לסרטון ההדמייה של האפליקציה הזוכה » ​


​​



לצד האפליקציה המנצחת התחרו שלושה צוותים נוספים שהציגו אמש מגוון יישומים. במקום השני זכה צוות Tiv-Doc שפיתח אתר לבדיקת תשריטי בתים משותפים המייעל ומנגיש את תהליך הרישום בלשכות רישום הבתים המשותפים. הפיתוח שזכה במקום השלישי הוא Taagidli , מנוע חיפוש המקל על עבודת רשם התאגידים ומזרז את תהליך פתיחת העסק. Right Now, אפליקציית מיצוי זכויות המתאימה לפונה את הזכויות וההטבות להן הוא זכאי על בסיס מילוי חד פעמי של נתונים סוציו-אקונומיים, זכתה במקום הרביעי.

את הצוות הזוכה בחרה ועדת שיפוט שהורכבה מבכירים באקדמיה, במגזר הציבורי והעסקי: עו"ד אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים; דוד ברקת, סגן הנשיא ומנכ"ל, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב; פרופ' דן בלומברג, סגן נשיא לפיתוח תעשייתי ואזורי, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב; מר שחר ברכה, מ"מ ראש רשות התקשוב הממשלתי; מר צחי שנרך, סגן מנהל רשות החדשנות ומנהל המערך הטכנולוגי וענפי השוק; נעה אלפנט לפלר, מנהלת בכירה לקשרי ממשל ומדיניות ציבורית, Google; קרן קציר שטיבל, מנהלת שיווק, קשרי חוץ ודוברות, רשות התקשוב הממשלתי; ודרור מרגלית, סמנכ"ל טכנולוגיות, מטה ישראל דיגיטלית.


 שר המשפטים, אמיר אוחנה

שר המשפטים ח"כ אמיר אוחנה נושא דברים באירוע | צילום: תומר פולטין


שר המשפטים, ח"כ אמיר אוחנה: "שמעתי והתרשמתי מכלל הפיתוחים שהוצגו השנה. אני שמח לראות שיצר החדשנות והשאפתנות ממשיך לזרום בעורקינו. אני יודע שגדל כאן דור נוסף של מוחות מבריקים. אוצר הטבע האדיר של מדינת ישראל הוא המוח הישראלי, אותו יש לטפח ובו יש להשקיע. אני שמח לעמוד כאן כבאר-שבעי. העיר הפכה לסמל חדשנות. זו ההוכחה שבמאמץ משותף הופכים חלומות למציאות״.

דוד ברקת, סגן הנשיא ומנכ"ל אוניברסיטת בן-גוריון בנגב: "יזמות וחדשנות הם חלק בלתי נפרד מהמפעל האקדמי בנגב ומה-D.N.A. של הסטודנטים שלנו. פרויקט חשוב זה רותם את כוחות היזמות המופלאים בקמפוס לטובת שדרוג שירותי המגזר הציבורי ושיפור חיי האזרחים.  אני מודה ומברך את כל שותפינו לדרך על העשייה הברוכה בחודשים האחרונים".

מנכ״לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור: ״מבחינת משרד המשפטים הפרויקט הזה הוא אינו תרגיל או מיזם. אנחנו באים רעבים לעשות יותר, לאסוף את הרעיונות הנפלאים של הסטודנטים וליישם אותם. המגזר הציבורי מביא ערך לאזרחים, לכלכלה, לשוויון ההזדמנויות  ואני מקווה שגם השנה ניישם את הפרויקט הזוכה״.

נועה אלפנט לפלר, מנהלת בכירה לקשרי ממשל ומדיניות ציבורית, Google: ״הפרויקט המשותף לאוניברסיטה, משרד המשפטים ו-Google מסייע לשפר תהליכים בתוך משרדי הממשלה. זו זכות גדולה שהארגון שאני חלק ממנו משפיע על המגזר הציבורי, עושה שירות לאזרח ומקדם אותו״.


"סטודנטים מובילים חדשנות במגזר הציבורי"​ היא תוכנית יוקרתית לגיבוש מיזמים טכנולוגיים שיטמיעו חדשנות בשירות לציבור, וישפרו את השירות המקוון תוך דגש על השירות הציבורי בישראל.  התוכנית מהווה חלק ממעטפת היזמות הרחבה שמעניקה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לסטודנטים. במחזור החמישי לקחו חלק ארבעה צוותים רב- תחומיים של סטודנטים שנבחרו בקפידה. הצוותים פיתחו במשך כחצי שנה יישומים, מוצרים ושירותים מקוונים חדשניים לפתרון בעיות ואתגרים שהוצגו בפניהם ע"י השותפים לפרויקט.

את הפרויקט הובילו ויזמו שגיא לנגר, מנהל שיווק ופיתוח אקדמי באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ושמעון שמואלי, מנהל מדיניות ציבורית בחברת Google . ההנחיה האקדמית והטכנולוגית לסטודנטים ניתנה על ידי ד״ר ארנון שטורם וד"ר מג'יד קסיס.  בנוסף שותפים לפרויקט, רשות התקשוב הממשלתי והמיזם הלאומי 'ישראל דיגיטלית'.

יצוין כי פיתוחים שהחלו את דרכם בתוכנית בשנים עברו, עוררו עניין בין-לאומי רב ואומצו על ידי ארגונים ומוסדות מובילים בעולם. כך, לחצן המצוקה SayVU  יושם באולימפיאדת ריו 2016, ו-Trade-Marker , כלי בינה מלאכותית לבחינת סימני מסחר, הוזמן על ידי Google להציג את הפרויקט בכנסי בינה מלאכותית ברחבי העולם כדוגמא ליישום חדשנות במגזר הציבורי.


לאלבום התמונות מן האירוע » ​