$$News and Reports$$

03 ינו' 2016
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין:
"טוהר מידות במגזר הציבורי הוא אבן הראשה של הדמוקרטיה"
 
שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד:
"חושפי שחיתויות הם חוד החנית במאבק לשמירת אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל, השקיפות היא החיסון הטוב ביותר אל מול השחיתות"
 
H Z 01.jpg
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין | צילום: חיים צח/לע"מ
 
 
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו, הגברת נחמה ריבלין, קיימו  ביום חמישי, י"ט טבת, 31 בדצמבר, במשכנם, זו השנה הראשונה את טקס הענקת תעודות הוקרה על תרומה לטוהר המידות במוסדות הציבור בישראל.
 
התעודות הוענקו במעמד הנשיא, שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד ומבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף חיים שפירא. תעודות הוקרה אלו ניתנות מכוח החוק לעידוד טוהר המידות בשירות הציבור, התשנ"ב-1992 שמהותו: "לעודד עובדי ציבור לגלות מאמץ ותשומת לב לעקירת מעשי שחיתות או חריגות חמורות אחרות הפוגעות בטוהר המידות בשירות הציבור".

 

עד לאחרונה, החוק לעידוד טוהר המידות בשירות הציבורי היה לא נאכף ובשנים האחרונות, בזכות פועלם של ד"ר רון אבני, מבקר אוניברסיטת בן-גוריון בנגב שפנה  לח"כ עדי קול, יו"ר הוועדה לפניות הציבור בכנסת דאז, שתעזור לו "להחיות" את החוק. וזאת יחד עם חברי כנסת נוספים, גורמים במשרד מבקר המדינה ומשרד המשפטים, ועמותות הפועלות להגנה על טוהר המידות, החל מימושו בהחלטת שרת המשפטים.

 
מדברי מבקר המדינה  ונציב תלונות הציבור השופט בדימוס יוסף חיים שפירא:
"אנשים אלה אינם ככל האדם. עמוד השדרה שלהם בנוי לתלפיות. הם יודעים כי לא קלה תהיה דרכם וכי צפויים להם קשיים רבים עקב חשיפת השחיתות. על אף זאת, גם בדיעבד, מרביתם יאמרו שהיו נשארים לאמונתם".
 
פרופ' אשר ברנר, מן המחלקה להנדסה סביבתית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב קיבל את תעודת ההוקרה על פעילותו בשנת 2002 לחשיפת שימוש בכספי מחקר אקדמאי שלא כדין על ידי מרצה בכיר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בעל תפקיד אשר פגע בטוהר המידות.
 Capture.PNG
מימין לשמאל: מר שאול כרמלי, מבקר המדינה, יוסף חיים שפירא, נשיא המדינה,ראובן (רובי) ריבלין, גב' מעיין אגם, שרת המשפטים, איילת שקד ופרופ' אשר ברנר |
צילום: חיים צח/לע"מ