$$News and Reports$$

29 מאי 2019

פורסם ע"י  מיה וורובנקו

​​​

​לאחר שהשקיעו כבר מיליון שקלים, SilicoNegev חוזר בפעם השלישית להשקיע בסטרטאפים בעלי זיקה לנגב. מה יהיה הדבר הגדול הבא? 


לאחר שני סבבי השקעה: ב- Consis Medical אשר פיתחו מכשיר קולונוסקופיה חד-פעמי חדשני; ו-Green Eye Technology שרתמו למידת מכונה ובינה מלאכותית בכדי לייצר מהפכה בעולם ההדברה החקלאית, כנס היזמות הגדול בדרום יתקיים בפעם השלישית ב 20.6.2019 באוניברסיטת בן-גוריון בנגב​.  

בין טובי הדוברים, מתחומי הון סיכון, הייטק ואף ממשלה; ומיטב הסדנאות בגיוס הון, מודיעין עסקי, נטוורקינג ובניית אפיקי שיווק; יתקיים גם גמר תחרות הסטרטאפים המצופה. מי משמונת המועמדים הראויים ייקח את המקום הראשון? 

TOP8

​תחרות ה​​​​סטרטאפים החלה עם 101 חברות, מתוכן 16 עלו לחצי הגמר, בו נקבעו 8 הפיינליסטים:

 

1. Airq​​u​les

רלוונטי מתמיד, הטכנולוגיה מבוססת הרחפנים של חברת Airqules, תאפשר זיהוי מוקדם של שריפות וכיבוין המהיר בטרם התפשטותן. בין בלוני תבערה, מבעירי אש לא זהירים והטמפרטורות השרביות – בחודשים האחרונים אלפי דונמים של אדמה בערו, מאות אזרחים פונו מבתיהם, נזק רב נגרם לרכוש ואף ספגנו אבדות בנפש. הטכנולוגיה של Airqules לא יכלה להגיע בתזמון נכון יותר. 


2. ​C​​​ybord

באר-שבע היא בירת הסייבר המיועדת ו Cybord מגשימים את החזון. כולנו שמענו על תוכנות זדוניות, אנו מודעים אליהן ומקפידים להתגונן מפניהן, אך כמה מאיתנו שמעו על חומרה זדונית? ואיך נלחמים בתופעה? לפני פחות משנה ממשלת סין הצליחה לפרוץ ל 30 חברות אמריקאיות, ביניהן אפל ואמאזון, באמצעות צ'יפ קטן. ל Cybord הפתרון, הסטארטאפ פיתח מערכת לבדיקה פיזית של רכיבים ולוחמה בסייבר-חומרה.


3. Zu​​ta-Core

משתמשים בטכנולוגיות ענן? רואים נטפליקס? כל הביטים והבייטים האלה מגיעים אליכם מחוות שרתים אימתניות המשתרעות על פני קילומטרים של שטח ומאחסנות טרות של מידע. וכל אלה מקוררים יום ולילה על מנת לשמור על תקינותן.  Zuta-Core, באמצעות טכנולוגיית קירור מהפכנית, תאפשר להפעיל פי 3 שרתים על אותו שטח חווה. פחות נדל"ן, יותר תוכן שווה בנטפליקס. 


4. So​os

הסיכוי לקבל אפרוח זכר או אפרוחית נקבה הוא 50%. תרנגולים הם אמנם חיה אצילית, אך הם ידועים בחוסר היכולת שלהם להטיל ביצים. עם הגדלת המכסות לייבוא ביצים, מגדלי העופות בישראל חוששים. אך ייתכן שפרוטוקול ההדגרה של Soos יחזיר אותם למשחק מחוזקים מתמיד. הפרוטוקול, נטול כימיקלים, הורמונים או GMO, יאפשר (באמצעות סנסורים מתוחכמים) למקסם בקיעת אפרוחות נקבות, שיהפכו לתרנגולות מטילות. 


5. Curiosit​​y Robotics

בעולם גלובאלי כשלנו, רכישת שפות היא אמנם משימה לא פשוטה אך הכרחית - לטיולים, תקשורת וגם קריירה. ב2014, 72 אלף מודעות דרושים (במדינות דוברות אנגלית) דרשו ידיעת השפה הסינית. לא דוברים סינית? הילדים שלכם יכולים – באמצעות רובוט הבינה המלאכותית של Soos. הטכנולוגיה הרובוטית, שפותחה בשיתוף אוניברסיטת תל-אביב, פונה לסקרנות הטבעית של הילד ומאפשרת אינטראקציה ארוכת טווח הנחוצה לרכישת שפה באופן הדומה לשפת אם. 


6. Pe​​rsimio

כ6,000 אנשים בישראל סובלים, מדי שנה, משבר בצוואר הירך – 95% מהם כתוצאה מדלדול בצפיפות העצם, כאשר חולי סכרת ואוסטאופורוזיס נמנים עם קבוצת הסיכון העיקרית. חברת Persimio, פיתחה אלגוריתם לומד שיודע לחזות, על סמך, בדיקות CT, את העומס המדויק שעלול להוות את הקש ששבר את עצם צוואר הירך; ובכך, פוטנציאלית, למנוע אלפי שברים וסבל מיותר. 


7. Brev​​el

אצות הן דבר נפלא. הן המרכיב העיקרי בסושי והפתרון לזיהום אוויר. אצות מיקרוסקופיות, כמו כל הצמחים, מסוגלות לבצע תהליך פוטוסינתזה שבמהלכו מעוכל פחמן דו-חמצני לחמצן, אלא שהן מסוגלות לעשות זאת בקצב מסחרר. דמיינו אילו יכולנו לייצר כמות אדירה של אצות כאלה ולשחררן לאוויר? ל Brevel הפתרון – טכנולוגיה של ריכוז אור שמש ורתימתו לייצור מוצרים מבוססי אצות מיקרוסקופיות במחיר חסר תקדים. 


8. Youtili​​​gent

ה IoT מעולם לא היה קרוב יותר! מכירים את זה שכשהטכנאי מגיע – הכל עובד? הדור הבא כבר לא יכיר, כי Youtiligent מאפשרת להפוך כל מכשיר "טיפש" למחובר וחכם ולעשות מהפכה בתחום מתן השירותים. תובנות עסקיות, לוגיסטיקות תפעוליות ונתוני צריכה מדויקים בזמן אמת ישאירו מאחור את שיטת ההשערות והתגובה הריאקטיבית. 


אין ספק שהשופטים בגמר עומדים בפני משימה לא פשוטה – לבחור רק אחד מהפתרונות המהפכניים האלה. הסטארטאפ הזוכה יקבל השקעה בסך 500,000 ₪​ בחסות עמותת מט"ע. ​


בואו לראות את העתיד מתהווה! 
לפרטים מלאים ולרכישת כרטיסים באתר הכנס »​