$$News and Reports$$

26 אוק' 2015
"אני בעד חופש הפולחן לכל הדתות באשר הן ומגבה את המהלך של ראש הממשלה באשר לשימור הסטטוס קוו בהר הבית. אני רואה ברכה בשימוש ובהפעלת מצלימות במקום במשך 24 שעות ביממה, ובעד שהכל יתנהל במקום  בצורה גלויה ושקופה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהנושא הרבה יותר מורכב מכך". כך אמר היום שר החינוך, נפתלי בנט, בשיחה עם סטודנטים במהלך ביקור בן כשעתיים וחצי באוניברסיטה בן-גוריון בנגב. בהתייחסו לשאלת הסטודנטים באשר לסוגיית הגז, ציין בנט כי הוא "בעד להוציא את הגז מהאדמה כמה שיותר מהר". לדבריו, יש ליישם לאלתר את מתווה הגז הנוכחי. "ככל שצללתי לנושא, הגעתי למסקנה כי זהו הסכם לא רע כלל וכלל".
 
בנט הוסיף: "אני שמח שלרגל פתיחת שנה"ל תשע"ו, בחרתי לבקר באוניברסיטה זו ,שכן האוניברסיטה הזו משקפת היטב את הציונות של שנת 2015, על כל היבטיה", הדגיש בנט בפני הסטודנטים ובפני הנהלת האוניברסיטה, בראשות הנשיאה, פרופ' רבקה כרמי. לפרופ' כרמי נילוו במהלך הביקור רקטור האוניברסיטה, פרופ' צבי הכהן, סגן הנשיא ודיקן למחקר ופיתוח, פרופ' דן בלומברג ומנכ"ל האוניברסיטה, דוד ברקת.
 
26-10-2015_287.jpg
שר החינוך, נפתלי בנט, נואם בפני סטודנטים באוניברסיטה
 
בנט, מלווה ביו"ר הועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה, פרופ' יפה זילברשץ, פתח את הסיור באוניברסיטה ביקור במעבדה לרובוטיקה ביורפואית, בהנחייתה של דר' אילנה ניסקי, תוך שהוא מתחקר אותה לעומק בנושאי מחקרה. "אנו משתמשים בתיאוריות של בקרת תנועה חישובית, תפישה חושית, אדפטציה ולמידה מוטורית, ורכישת מיומנות על מנת לפתח מערכות רובוטיות רפואיות המופעלות על ידי אנשים. במיוחד אנחנו עוסקים בתחום הניתוחים הרובוטים, שבהם המנתח מבצע ניתוח זעיר פולשני על ידי הפעלת ג'ויסטיקים רובוטיים השולטים של כלים ניתוחיים המוכנסים לגוף החולה דרך חתכים זעירים", סיפרה ד"ר ניסקי. תלמידי המחקר במעבדה לרובוטיקה ביורפואית גיא אברהם, נטלי כדורי-גנץ, עמית מילשטיין, וחן אברהם הדגימו לשר מספר ניסויים בניתוחים רובוטים ומציאות מדומה המתבצעים במעבדה. מוקד ביקור אחר של השר היה במרכז בלשנר במחלקה להנדסה כימית, בהנחייתו של  פרופ 'מוטי הרשקוביץ, בו עוסקים במחקר שנועד להפוך פחמן דו-חמצני, מים וגז טבעי לכימיקלים ודלקים בתהליכים שמבוססים על חומרים קטליטיים חדשניים.
 
 
26-10-2015_218.jpg
נפתלי בנט, פרופ' רבקה כרמי ופרופ' מוטי הרשקוביץ בעת ביקור במעבדתו