$$News and Reports$$

01 פבר' 2016
יממה לאחר פרסום דו"ח OECD לפיו כלכלת ישראל חזקה, אבל החברה חלשה: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב העניקה היום את אות בן-גוריון למנהיגות למזכיר הכללי של הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי חוזה אנחל גוריה
t (2).jpg
פרופ' רבקה כרמי, חוזה אנחל גוריה (בתווך) ופרופ' דן בלומברג

 
"מנהיגות היא המילה המבטאת יותר מכל את ההכרה שניתנה לי היום באוניברסיטת בן-גוריון באמצעות פרס זה. אני אסיר תודה ונפעם מקרב לב לקבל הוקרה זו מאחר שאני רואה בכך חיזוק של חזון הארגון שלנו, להיות יותר גלובאלי, יותר רלוונטי ומרחיק לכת במטרותיו;  ארגון שיכול ללמוד ולהפיק לקחים ממשברים ולהגדיר מחדש את הנראטיב של הצמיחה, לצמצם את ממדי חוסר השוויון ההולכים וגדלים  ולשים  את רווחת האנשים במרכז מאמצינו". כך אמר היום  (יום שני, ה-1.2.2016) המזכיר הכללי של הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, חוזה אנחל גוריה, עם קבלת אות בן-גוריון למנהיגות, מידי נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי, בטקס מיוחד שנערך בקמפוס ע"ש משפחת מרקוס בבאר-שבע. אל ביקורו של גוריה באוניברסיטה, נלוו ידידו, שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ד"ר יובל שטייניץ, שגריר ישראל ל-OECD, כרמל שאמה הכהן, ויו"ר עמותת סטארט-אפ ניישן סנטרל, פרופ' יוג'ין קנדל.
חוזה אנחל גוריה, מזכ"ל ה-OECD מאז יוני 2006, חיזק את תפקיד ה-OECD כ"מוקד" לדו-שיח ולדיונים גלובליים בנושאים של מדיניות כלכלית, בשאיפה לעודד מודרניזציה ורפורמה פנימיות בארגון. תחת הנהגתו, ה-OECD הרחיב את רשימת המדינות החברות בו וכלל גם את צ'ילה, אסטוניה, ישראל וסלובניה, ופתח במגעים נוספים עם רוסיה. הארגון גם חיזק את קשריו עם כלכלות מתפתחות גדולות, כמו ברזיל, סין, הודו, אינדונזיה ודרום אפריקה, ויצר אפשרות לחברות עתידית שלהן בארגון. ארגון ה-OECD הוא שותף פעיל בתהליכי הפסגה G-7 ו-G-20. מר גוריה חיזק את השפעת הארגון במספר תחומים, והיה שותף בהשקה של יוזמות חשובות, כולל אסטרטגיות בתחומי חדשנות, צמיחה ירוקה, מגדר, התפתחות ופיתוח כישורים. כמו כן, הוא התחיל את תהליך "גישות חדשות לאתגרים כלכליים", תהליך חשיבה והפקת לקחים של ה-OECD מהמשברים הכלכליים האחרונים, במטרה לשדרג את המסגרת האנליטית של הארגון ולפתח עמדה מקיפה לצמיחה כוללת ובת-קיימא.
גוריה היה יו"ר של כוח המשימה הבינלאומי למימון "מים לכולם", וממשיך להיות מעורב בנושא המים: הוא חבר בוועד המייעץ של המזכירות הכללית של האו"ם (UNSGAB) ובמועצה של הפורום הכלכלי העולמי בנושא העמדה הגלובלית לגבי אבטחת מים. במהלך תפקידו כשר החוץ של מקסיקו, תפקיד שבו כיהן מדצמבר 1994 עד ינואר 1998, הפכו הדיאלוג ובניית קונצנזוס לאחד מסימני ההיכר של גישתו לנושאים גלובליים. מינואר 1998 עד דצמבר 2000 הוא היה שר האוצר של מקסיקו. בפעם הראשונה בשנות דור, הוא הצליח לחולל שינוי במנהל של כלכלת מקסיקו מבלי לגרום למשברים כלכליים, שבעבר ליוו שינויים כאלה.
 
אות בן-גוריון למנהיגות מוקיר את המנהיגים שרואים את הפוטנציאל לצמיחה ולהתפתחות ברעיונות שרק זה עתה צצים. אנשים אלה הופכים את הרגע היחיד הזה לעתיד. בשנת 2014 הוענק האות לנשיא מדינת ישראל לשעבר, שמעון פרס, ובשנת 2012 הוענק למייסד קרן אדליס, אנדרה דלורו, ולמנכ"ל דויטשה טלקום לשעבר, רנה אוברמן.