$$News and Reports$$

03 ספט' 2013
 
נתניהו: "העבודה הנפלאה המתבצעת באוניברסיטת בן-גוריון חשובה מאד והיא מרכיב הכרחי להפיכת עיר מדברית כמו באר שבע לסיפור הצלחה מרשים, בדומה לערים מדבריות בארה"ב כמו פניקס אריזונה, אבל זה לא מספיק. המרכיב שהיה חסר עד היום להגשמת החזון הוא העוגן העסקי"
 
"אני עוקב אחרי העבודה המחקרית הנפלאה המתבצעת באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע ובחזוני אמרתי לעצמי שזהו תנאי הכרחי להפיכת באר שבע לסיפור הצלחה, בדומה לערים מדבריות כמו לאס וגאס ופניקס אריזונה לסיפורי הצלחה גדולים. זהו תנאי הכרחי, אבל לא מספיק. מה שהיה חסר כאן זהו עוגן עסקי ופארק ההייטק שאנו משיקים כאן היום, מעניק לפרויקט הזה את המרכיב החשוב הזה. החלטת הממשלה להפוך את באר שבע לבירת הסייבר הלאומי והתמקמות יחידות הטכנולוגיה של צה"ל בסמוך לפארק ההייטק שליד האוניברסיטה, יסייעו למימוש החזון של הפיכת באר שבע למרכז הטכנולוגיה והסייבר העולמי". כך אמר היום (יום שלישי, ה-3 בספטמבר) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס השקת פארק גב ים נגב לתעשיות עתירות ידע בבאר שבע בשיתוף עם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עיריית באר שבע וחברת  KUD האמריקאית-יפנית.
 
הפארק ישתרע על כ- 93 דונם, עליהם יוקמו כ- 200 אלף מ"ר שטחים עיליים בתוספת שטחי חניה, וזאת בהשקעה כוללת של כמיליארד ש"ח. בטקס השקת הפארק השתתפו גם שר האנרגיה והמים , התשתיות הלאומיות השר לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום, שר התחבורה, ישראל כץ, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי, ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, מנכ"ל חברת גב-ים אבי יעקובוביץ, נשיא ומנכ"ל חברת KUD , מרווין סואומי וכן נשיא אוניברסיטת בן-גוריון לשעבר, ח"כ אבישי ברוורמן, שהפארק הוא התגשמות חזונו וח"כ אראל מרגלית.
 
פארק ההיי-טק המוקם בבאר שבע ישתרע על פני שטח של כ- 200 דונם, מתוכם כ- 93 דונם מיועדים להקמת 23 בניינים בשטח של כ- 200,000 מ"ר בנוי עילי בנוסף לשטחי חניה. בפארק מתוכננת גם הקמת שדירה מסחרית שתכלול עסקי הסעדה ושירותים לדיירי הפארק. הפארק ממוקם מרחק הליכה מתחנת הרכבת, מאוניברסיטת בן גוריון ומביה"ח סורוקה. בסמוך לו יוקם קמפוס התקשוב החדש של צה"ל ובית מלון עם מרכז כנסים.
 
הקמת הפארק מבוססת על שיתוף פעולה הדוק בין האקדמיה והתעשייה והוא נבנה באופן שיעודד עבודה משותפת וזרימה חופשית של רעיונות. חוקרי האוניברסיטה, סטודנטים ובוגרים חוברים יחד עם חברות יזמות מהמעניינות בעולם כדי לפתח וליישם טכנולוגיות מבוססות-ידע בתחומים כמו אחסון נתונים, אבטחת סייבר, טלקומוניקציה ותרופות פורצות דרך.
 
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב גאה על היותה גורם מוביל בהקמת הפארק לטכנולוגיות מתקדמות בסמוך לאוניברסיטה. הפארק, יציר רוחו של פרופ' אבישי ברוורמן, נשיאה הקודם של האוניברסיטה, הוא תוצר של שיתוף פעולה בין המגזר הציבורי והפרטי -  אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עיריית באר-שבע, חברת KUD וחברת גב-ים.
 
הפארק לטכנולוגיות מתקדמות, המהווה מוקד משיכה לחברות היי-טק וביו-טק מובילות לאזור הנגב, ישנה את שוק התעסוקה המקומי, יספק לתושבי הדרום הזדמנויות תעסוקתיות רבות בתחומים אלו ויחזק את האזור בפרט ואת המדינה בכלל.
 
ב.ג. נגב טכנולוגיות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אשר משרדיה עומדים להיפתח בבניין הראשון בפארק בחודש הקרוב, מעודדת את החברות השותפות בפארק למנף את ההון האינטלקטואלי של האוניברסיטה בעזרת יחידות המחקר והפיתוח שלהן למען מימוש הפוטנציאל ויישום הידע הנצבר באוניברסיטה.
 
תפעול פארק גב-ים נגב יתבסס על המודל של פארק מתם בחיפה, ובמסגרתו מספקת מתם את מכלול השירותים הנלווים באמצעות חברת ניהול פנימית. גב-ים הקימה מרכז אנרגיה ייחודי שמספק תשתיות לחימום וקירור עבור השוכרים בפארק, ותספק שירותים נוספים כגון אבטחה, מרפאה, הסעות, גני ילדים וכו'.
 
לחברות הדיירות בפארק מוצעות הטבות רבות כגון מענקים ממשלתיים (מו"פ, תעסוקה והשקעה) ושיעורי מיסוי וארנונה מופחתים. העיר באר-שבע מייצרת את כמות המהנדסים השנתית הגדולה בארץ (אונ' בן-גוריון ומכללת סמי שמעון).
 
הבניין הראשון, אשר שווק ברובו, הוקם ב"שער הכניסה" של הפארק בצמוד לתחנת הרכבת "באר-שבע צפון" ובצמוד לאוניברסיטת בן-גוריון (שבה לומדים כ- 20,000 סטודנטים). בבניין כ- 17,500 מ"ר עילי וכ- 3,000 מ"ר חניון. הבניין הראשון הינו בן 5 קומות עם ארבע קומות משרדים מעל קומת הקרקע שהינה בעלת חזית מסחרית ושטחי ישיבה חיצוניים מוצלים. בין הדיירים בבניין: EMC, Deutsche Telecom Labs, NESS, חממת אינקוביט בבעלות חברת אלביט וחממת הסייבר של JVP, Oracle, חברת  DALET הצרפתית, DB MOTION,  B.G.N Technologies (חברת היישום המסחרי של אונ' בן-גוריון) ועוד.
 
עבודות ההקמה של הבניין השני (כ- 12,000 מ"ר) החלו, ואכלוסו צפוי בדצמבר 2014. בסה"כ מתוכננים להבנות בפארק כ- 200,000 מ"ר משרדים ומעבדות, בתקן האמריקאי לבניה ירוקה LEED SILVER. כמו כן, הוקם בפארק מרכז אנרגיה אשר ישרת את כלל הבניינים בפארק ויספק את האנרגיה הנדרשת למערכות המיזוג ובכך יתרום להיותו של פארק ההיי-טק "ירוק" ובו בזמן יחסוך משמעותית בעלויות המיזוג.
 
בצמוד לפארק, החל צה"ל בעבודות הקמת קמפוס התקשוב החדש שצפוי לאכלס כ-5,000 חיילים ואנשי קבע מיחידות טכנולוגיות מתקדמות, דוגמת ממר"ם, לוטם חושן ועוד. בנוסף, מקדמת העירייה הקמת בית מלון ומרכז כנסים חדשני, בצמוד לבניין הראשון.
 
03-09-2013-ATP_155.jpg
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיאת  אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' רבקה כרמי
וראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, בטקס גזירת הסרט של השקת הפארק