המחלקה לחינוך
הפקולטה למדעי הרוח והחברה​



החיים שלי לפני אב"ג:

גדלתי במבשרת ציון. למדתי לתואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית. את התואר השני בפסיכולוגיה קלינית של הילד למדתי באוניברסיטת תל אביב, ואת הדוקטורט סיימתי פה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במחלקה לחינוך. בארבע השנים האחרונות הייתי חבר סגל בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, והשנה חזרתי לאוניברסיטת בן-גוריון. תחום המחקר שלי הוא מוטיבציה וויסות רגשות, בפרט במערכת החינוך.



"כל אדם שאנחנו פוגשים, גם אם הוא או היא שונים מאתנו במראה ובעולם הערכים, הם בעלי עולם שלם של מחשבות, רגשות ורצונות. בשביל לייצר חברה טובה יותר, אנחנו תמיד צריכים להזכיר לעצמנו את זה, וגם כשאנחנו לא מסכימים עם האחר, להשהות את השיפוט שלנו אודותיו ולהקשיב לו באמת​"


 

מ​​ה אני חוקר:

אני מתעניין בסיבות שבגללן אנשים, ובפרט ילדים במערכת החינוך, עושים את מה שהם עושים. בחיי היומיום, אנשים מציבים לעצמם מטרות ומאמצים ערכים, המכוונים אותם לעבר התנהגויות רצויות. עם זאת, בפרט במערכת החינוך, מטרות וערכים אלה לא תמיד מיתרגמים להתנהגות מכוונת מטרה, ואף יותר חשוב מכך – לחוויה של שגשוג וצמיחה. אני מתעניין בתהליכים המוטיבציוניים והרגשיים שמאפשרים לאנשים להשיג את מטרותיהם ולהתנהג בהתאם לערכיהם. תהליכים אלה מושפעים פעמים רבות מהסביבה החינוכית שבה גדל הילד. המחקר שלי עוסק בדרכים שבהן הסביבה החינוכית מקדמת הפנמה אופטימלית של מטרות וערכים של הסביבה, כך שאלה יבואו לידי ביטוי בהתנהגות אופטימלית ובחוויית צמיחה. 
 

למה דו​​וקא ​אב"ג?

ביצעתי את עבודת הדוקטורט שלי במחלקה לחינוך באוניברסיטה. כפסיכולוג קליני, החשיפה לעולם החינוכי במחלקה היתה משנת חיים עבורי, ועיצבה מחדש את האופן שבו אני רואה את עולם הפסיכולוגיה. מעבר לכך, במשך למעלה מ-5 שנים המחלקה היתה לי בית, שאפשר לי לבטא את עצמי, לממש את עצמי ולצמוח כאדם וכחוקר. למרות שנהניתי בעבודה באוניברסיטת חיפה, הכרתי בה חברים טובים והקמתי מעבדת מחקר משגשגת, הפנייה מהמחלקה לחינוך היתה עבורי בבחינת חזרה הביתה, ולאחר התלבטות ארוכה החלטתי שזה הדבר הנכון עבורי. 
 

תובנה שלי מתחום המח​קר שלי: 

כל אדם שאנחנו פוגשים, גם אם הוא או היא שונים מאתנו במראה ובעולם הערכים, הם בעלי עולם שלם של מחשבות, רגשות ורצונות. בשביל לייצר חברה טובה יותר, אנחנו תמיד צריכים להזכיר לעצמנו את זה, וגם כשאנחנו לא מסכימים עם האחר, להשהות את השיפוט שלנו אודותיו ולהקשיב לו באמת. 


 

משהו שלא כתוב ב-​CV שלי:

אני רץ למרחקים ארוכים ומנגן בגיטרה.
 

מקור ה​שראה:

אין אחד. פגשתי בחיי הרבה דמויות משמעותיות, קראתי הרבה ספרים, ראיתי הרבה סרטים. כולם יחד מהווים מודל אחד גדול. 
 

כש​​​אהיה גדול:

כשהייתי ילד חלמתי להיות גיטריסט בלהקת רוק. היום אני חולם לבטא את עצמי באופן חופשי, כאילו הייתי בלהקת רוק...
 

אם לא ה​​ייתי חוקר, הייתי עוסק ב...

כנראה הייתי פסיכולוג קליני במשרה מלאה. 
 

בקיצ​ור נמרץ:

» פייסבוק או טוויטר? אף אחד מהם 
» משחקי הכס או סימפסונים? משחקי הכס
» יוגה או קרוספיט? לא זה ולא זה. אני אוהב לרוץ לבד
» הפועל או מכבי? הפועל (אבל ירושלים)
» שחמט או שש בש? שש בש
» סטייק או טופו? סטייק
» מיטיבי לכת או ספא? מיטיבי לכת
» רכב או רכבת? רכבת 
» אקס בוקס או פלייסטיישן? לא ולא 
» פורטיס או סחרוף? פורטיס
» אירופה הקלאסית או הודו? הודו
» ים או ברכה? ים
» גלגלצ או פודקאסט? ספוטיפיי 
» לילה או בוקר? לילה
» חורף או קיץ? קצת מכל דבר
» כלב או חתול? כיום חתול, אבל גם כלבים באים בחשבון
» ​​סרט או הצגה? סרט​