$$News and Reports$$

30 יול' 2018


המערכת החדשנית של חברת 'רובוטיכאן' מבאר שבע כבר נפרסה בשבועות האחרונים על גבול הרצועה בשיתוף עם משרד הביטחון. נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, במהלך ביקור במשרדי החברה: "הישגי החברה מעוררים התפעלות והשראה".


 

משלחת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בראשות הנשיאה, פרופ' רבקה כרמי, קיימה ביקור מיוחד במשרדי חברת 'רובוטיכאן' אשר הוקמה על ידי בוגרי האוניברסיטה בבאר-שבע. בנוסף לפרופ' כרמי השתתפו בביקור גם פרופ' דן בלומברג, סגן הנשיאה ודיקן למחקר ופיתוח, פרופ' יעל אידן, מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול ויוזמת ABC לרובוטיקה, ופרופ' הוגו גוטרמן, ראש המעבדה לרובוטיקה אוטונומית, מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים.

את המשלחת אירחו מייסדי החברה; המנכ"ל חגי בלשאי בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות ותואר MBA, אלי בן אהרון, בוגר המחלקה להנדסת חשמל וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה אשר זכה באות בוגר האוניברסיטה לשנת תשע"ח, וים גבע CTO ברובוטיכאן, דוטורנט במחלקה להנדסת מכונות.

Robotican Logo 

חברת רובוטיכאן עוסקת בפיתוח מערכות רובוטיות אוטונומיות ניידות בקרקע ובאוויר. החברה מייצרת פתרונות רובוטיים לתעשיות ביטחוניות, למוסדות וגופים במגזר הפרטי והממשלתי ולאקדמיה בארץ ובחו"ל. בנוסף, רובוטיכאן מקיימת מספר שיתופי פעולה עם תאגידים בינלאומיים ותומכת במחקר על רובוטיקה אוטונומית. החברה הוקמה בשנת 2013 על ידי בוגרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ממוקמת בבאר שבע ומעסיקה כעשרים עובדים.

הביקור כלל היכרות עם מוצרי החברה ביניהם ה-Goshawk, רחפן ייעודי שפותח לאחרונה על מנת להתמודד עם איומי טרור העפיפונים והבלונים מרצועת עזה. החברה משתפת פעולה עם משרד הביטחון ומפעילה באופן ניסיוני את המערכת המיירטת את האיומים באמצעות כלי רב-להב אוטונומיים .

"המערכת החדשנית נפרסה בשבועות האחרונים על גבול הרצועה", הסבירו בחברה, "היא מסוגלת לרכוש מטרות עוינות ולבצע יירוט דינאמי באופן אוטונומי בעודן בתנועה ולהביא לנטרול מיידי של האיום בזמן אמת". במסגרת הפעילות עד כה בוצעו מספר יירוטים מוצלחים על ידי המערכת בשטח ובסביבות מבוקרות.

במהלך הביקור קיימו המשתתפים דיון על שיתופי הפעולה עם האוניברסיטה בהנחיית הנשיאה. 

פרופ' רבקה כרמי: "חברת רובוטיכאן מהווה מנוף פיתוח נוסף של העיר באר שבע והנגב ומסבה גאווה גדולה לאוניברסיטת בן-גוריון. הישגי החברה מבחינת מגוון פיתוחים רובוטיים, קשרים עם התעשייה בארץ ובעולם והתעשייה הביטחונית, במיוחד כמו גם שיתופי הפעולה עם המחקר האקדמי מעוררים התפעלות והשראה. פעם נוספת אנו נוכחים לדעת עד כמה בוגרי האוניברסיטה המוכשרים ומלאי המוטיבציה קריטיים לפיתוח האזורי ומחובתנו לדאוג לשגשוגם המקצועי והאישי. אני מאחלת לרובוטיכאן המשך הצלחה בתחום הנושא בחובו פוטנציאל עצום לפתרונות חשובים בנושאים רבים ומקווה להרחבת היקף שיתוף הפעולה של החברה עם חוקרים בתחום הרובוטיקה המהווה אחד הדגלים החשובים ביותר של המחקר הטכנולוגי באוניברסיטת בן-גוריון".

מנכ"ל החברה, חגי בלשן, מארח את נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, פרופ' דן בלומברג, פרופ' יעל אידן ופרופ' הוגו גוטרמן
מנכ"ל החברה, חגי בלשן, מארח את נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, פרופ' דן בלומברג, פרופ' יעל אידן ופרופ' הוגו גוטרמן​