$$News and Reports$$

20 מרץ 2018

משלחת סטודנטים מהחטיבה לחקר פוליטיקה וחברה אירופית במחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן-גוריון בנגב קיימה בשבוע שעבר סיור לימודי בן חמישה ימים ביוון. הסיור נערך בהובלת המרכז לחקר פוליטיקה וחברה אירופית ועסק במשבר הכלכלי ביוון ובמשבר הפליטים באירופה.

 

משלחת הסטודנטים ונציגי המחלקה בסיור ביוון
 משלחת הסטודנטים ונציגי המחלקה במהלך הסיור ביוון

בשבוע שעבר נסעה קבוצת סטודנטים\ות מטעם חטיבת אדנאואר ללימודי פוליטיקה וחברה אירופית והמרכז לחקר פוליטיקה וחברה אירופית לסיור באתונה בעקבות המשבר הכלכלי ומשבר הפליטים ביוון.  לאורך הסיור הסטודנטים\ות נפגשו עם מספר נשים ואנשים ששיתפו בחוויותיהם ובנקודת מבטם כלפי המצב הנוכחי ביוון וכלפי יחסיה עם ישראל. הגברת אירית בן אבא, שגרירת ישראל ביוון, חלקה עמם את הידע הנרחב שלה בנושא יחסי ישראל-יוון. הקבוצה נפגשה עם סטודנטים צעירים ששיתפו באתגרים הנוכחיים שמאפיינים את חייהם כסטודנטים במדינה ששקעה עמוק במצבה הכלכלי העגום. 


הסטודנטים\ות התארחו גם באוניברסיטת פיראוס ונחשפו לתפישות האירופיות כלפי ישראל וכלפי יחסיה עם יוון. בהמשך הם נפגשו עם מנכ"ל משרד ההגירה היווני ונחשפו למורכבות העצומה של משבר ההגירה ביוון. 

הסטודנטים\ות יצאו לסיור בעקבות הגרפיטי של שכונת אקסרכיה האנרכיסטית שחשפה את פנייה המגוונות של יוון, את הייאוש אך גם את העוצמה של האזרחים ביוון ואת יכולתם האדירה לקדם שינוי של ממש. לבסוף הקבוצה נפגשה עם מבקשי מקלט מסוריה ומאיראן ועם ארגון לא ממשלתי יווני המסייע להם. מבקשי המקלט סיפרו את סיפור חייהם הבלתי אפשרי ועל האנשים ביוון שעושים הכול כדי להושיט אליהם את ידם ולשלבם בחברה היוונית המורכבת.

אין ספק שהסיור היה חוויה בלתי נשכחת שחשף לסטודנטים\ות שלנו את האנשים מאחורי המספרים ואפשר להם\ן ללמוד דרך עיניהם של הנשים והאנשים שמרכיבים את החברה היוונית ופועלים בתוכה.

המשלחת בהכנות לארוחה בשטח
 המשלחת בהכנות לארוחה בשטח