$$News and Reports$$

11 יול' 2018

ד"ר סארה אבו-כף, מרצה בכירה בתוכנית לניהול ויישוב סכסוכים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב והפסיכולוגית הקלינית הראשונה מקרב החברה הערבית-בדואית, נבחרה לרשימת 50 הנשים המשפיעות של מגזין פורבס ישראל לשנת 2018.

 ד"ר סארה אבו-כף

Forbes Power Women הוא אחד הפרויקטים הבינלאומיים של Forbes, המגזין העסקי המוביל בעולם, המהווה זירה בינלאומית מובילה לתהליכים מעוררי השראה. המהדורה הישראלית של Forbes מציגה מדי שנה את רשימת הנשים המובילות בישראל, במגוון תחומים, ושמחה להציג מודלים של יזמות, חדשנות והצלחה.

ההכרזה הרשמית של הנשים המשפיעות תתקיים מחר, יום חמישי, ה-12.7 באירוע Power Women 2018 בתל אביב במהלכו יושק גיליון הנשים המשפיעות בישראל בנוכחות שרת המשפטים איילת שקד ונשים מובילות נוספות שנבחרו לרשימה.

בכתבה אודותיה נכתב בין היתר כי "סיפורה של אבו-כף (42) הוא סיפור הצלחה לכל הדעות. את שלושת תאריה קיבלה מאוניברסיטת בן-גוריון ואת הפוסט-דוקטורט עשתה באוניברסיטת הרווארד היוקרתית. נושאי המחקר שהיא עוסקת בהם מתפרשים על תחומים רבים ומגוונים – סוגיות בבריאות הנפש בקרב קבוצות תרבותיות שונות, הסתגלות לחיים אקדמיים בקרב סטודנטים ערבים וערבים-בדואים והתמודדות של גברים ונשים שעוברים גירושים בעדה האתיופית".

וכך נכתב בכתבה, בין היתר: "השיחה עם ד"ר סארה אבו-כף מתנהלת במשרד הממוזג שלה באוניברסיטת בן-גוריון כמה ימים לאחר תחילתו של צום הרמדאן ובעיצומו של גל חום אביבי של חודש מאי. אך בעוד עמיתותיה היהודיות יתפזרו בסוף יום העבודה לבתיהן המוארים והממוזגים, אבו כף, הפסיכולוגית הקלינית הראשונה בחברה הבדואית, תחזור לביתה בכפר אום בטין, שבו אין תשתיות חשמל או מים זורמים. 'בחורף אני מביאה איתי את הלפטופים לאוניברסיטה ומטעינה אותם', מתארת אבו כף, "כי אני יודעת שבבית לא יהיה לי איך'.

באמצעות העבודה בתווך בין תיאוריה , מחקר ופרקטיקה, מנסה אבו-כף להבין טוב יותר בעיות בבריאות הנפש וגם לפתח תוכניות התערבות מותאמות תרבותית. אבו–כף מונתה בעבר לחברה בוועדה הממלכתית לסל התרופות וכיום היא חברה בוועדת ההיגוי של האגודה לשירותים פסיכולוגים רב תרבותיים ובעלת תפקיד משמעותי בפיתוח תוכניות בפסיכולוגיה קלינית בעלת כשירות תרבותית. היא פיתחה מודל לשירותים בבריאות הנפש שנועד למנוע ולטפל במצוקה רגשית בקרב אוכלוסיות מוחלשות, בהתבסס על מחקרה בקרב החברה הערבית-בדואית בנגב. כמו כן, היא יזמה ופיתחה תוכניות התערבות להתמודדות עם לחצים אקדמיים ולהפחתת תופעת הנשירה בקרב סטודנטים בדואים במוסדות להשכלה גבוהה.

אבו כף זכתה בשורה של פרסים ומלגות יוקרתיות; מלגת פולברייט (2011) לפוסט דוקטורט,  מלגת מעוף(2013) למרצים ערבים מצטיינים, והיא נכללה ברשימת ארבעים הצעירים המבטיחים של עיתון "דה מרקר". בשנת 2014, נבחרה לרשימה של 11 נשים מתחומי המדע השונים במזרח התיכון וצפון אפריקה שנכנסו ל- "היכל התהילה של נשים במדע"  בחסות שגרירות ארצות הברית ברבת-עמון (ירדן) , כאות כבוד והכרה לתרומתן בתחומי המדע. ב-2016 אבו-כף זכתה בפרס ההשכלה הגבוהה בישראל מטעם המועצה להשכלה גבוהה בקטגוריית חבר הסגל הצעיר.