$$News and Reports$$

15 אוג' 2017

אשים ננדי, סטודנט להשלמת תזה בהנחייתו של ד"ר סבסטיאן קוסוץ מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב שעתיד להתחיל את לימודי הדוקטורט באוניברסיטה בשנה הבאה, פרסם לאחרונה מאמר באחד מכתבי העת המובילים בתחום הכימיה – Journal of the American Chemical Society. המאמר עוסק בגילוי של סלקטיביות חדשה בתגובה כימית מסוימת, שכונתה במאמר "סלקטיביות בשליטת איזוטופים באמצעות מנהור קוונטי". במקביל, זכה אשים בפרס הצטיינות בלימודים מטעם חברת "אדמה מכתשים" ובמלגה יוקרתית לדוקטורנטים של נגב-צין.

אשים, יליד צפון-מזרח הודו, קיבל את התואר הראשון שלו בכימיה ממכללת סנט אדמונדס, שילונג, הודו. ציוניו המרשימים הבטיחו לו מקום ראשון ומדליית זהב בלימודי התואר השני בכימיה באוניברסיטת היל הצפון-מזרחית שבשילונג, הודו.

במסגרת לימודיו לתואר הראשון, אשים תרם לפיתוח תופעה בכימיה הקוונטית, הנקראת "מנהור מכני קוונטי". מטרתו העיקרית בעבודת הדוקטורט שעתיד להתחיל בשנה הבאה, היא לחקור באופן תיאורטי וחישובי את תפקיד המנהור בתגובה כימית, שימלא תפקיד קריטי בצי עתידי של כלי רכב ידידותיים לסביבה – שחרור של גז מימן מרכיבים כימיים כדי לתדלק תאי מימן בכלי רכב.

כמו כן, אשים נבחר לאחד משבעת הסטודנטים המובילים ביותר מהודו, הלומדים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שייפגשו עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי.

אשים ננדי (שורה עליונה, שני מימין) בתמונה קבוצתית עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי (שורה תחתונה, רביעי משמאל).
אשים ננדי (שורה עליונה, שני מימין)בתמונה קבוצתית עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי (שורה תחתונה, רביעי משמאל)