$$News and Reports$$

14 אוג' 2018
 
פרופ' דניאל חיימוביץ, דיקאן הפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' ס. וייז באוניברסיטת תל-אביב, נבחר היום לתפקיד נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. 

פרופ' דניאל חיימוביץ | צילום: דני מכליס

הועד המנהל של האוניברסיטה אישר בכך את המלצת ועדת החיפוש לנשיא, בראשותו של עו"ד אשר חלד. פרופ' חיימוביץ יכנס לתפקיד ב-1.1.2019 במקומה של הנשיאה היוצאת של האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, לאחר שהשלימה 3 קדנציות בתפקיד (12 שנים). פרופ' חיימוביץ יהיה הנשיא השביעי של האוניברסיטה.

עו"ד חלד ציין כי לדעת חברי ועדת החיפוש, פרופ' חיימוביץ ניחן ביכולת להנהיג את האוניברסיטה, תוך יצירת שיתופי פעולה נדרשים וראויים עם גורמי פנים וחוץ גם יחד. הועדה התרשמה כי הוא בעל מעמד אקדמי מוכר ומערך, בארץ ובעולם; יש לו כושר מנהיגות, חזון ויכולת להוביל תהליכי שינוי ופיתוח מהותיים' ביחד עם ניסיון ניהולי מוכח במערכות אקדמיות; לפרופ' חיימוביץ הכרות מעמיקה עם מערכת ההשכלה הגבוהה וכיווני הפיתוח האקדמי בישראל ובחו"ל.

נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי: "הייתה לי זכות גדולה  לכהן כנשיאה של המוסד הנפלא הזה במשך 12 שנים מאתגרות ואני גאה מאד בהישגים אליהם הגענו. אני סמוכה ובטוחה שפרופ' חיימוביץ ימשיך לקדם הישגים אלה ויוביל את האוניברסיטה להישגים מרשימים חדשים".

בדברים שנשא בפני הועד המנהל, הציג פרופ' חיימוביץ מקצת מחזונו: "אוניברסיטת בן-גוריון בנגב נמצאת היום בעמדה ייחודית לתפיסת תפקיד מוביל ברמה הלאומית והבינלאומית. האוניברסיטה כוללת זה מכבר תחומים אקדמיים מגוונים לאחר שפיתחה את תחום מדעי הטבע, מדעי הרוח והחברה והתוכניות המקצועיות כאחד והצליחה למשוך חוקרים מצוינים על מנת להתחיל בה את הקריירה האקדמית שלהם. הקמפוס המודרני שצפוי להתרחב לקמפוס הצפוני, ביחד עם פארק ההיי-טק החדש, פותחים הזדמנויות לחדשנות ולאינטראקציה עם חברות, שבעבר ניתן היה רק לחלום עליהם".

פרופ' חיימוביץ הוסיף על חזונו את המיקוד "במצוינות וחדשנות בשלושת עמודי התווך המגדירים את הווית אוניברסיטת בן-גוריון: מחקר, אקדמיה ומעורבות חברתית. שלושת עמודי התווך הללו חייבים להיות מושפעים מהייעוד של האוניברסיטה, אשר לתפיסתי, טבוע בשמה של האוניברסיטה".

 
פרופ' דניאל חיימוביץ | צילום: דני מכליס

פרופ' חיימוביץ, יליד מדינת פנסילבניה ארה"ב, למד בארה"ב באוניברסיטת קולומביה ובארץ באוניברסיטה העברית בירושלים, שם קיבל את הדוקטורט שלו בגנטיקה. כחבר סגל אקדמי באוניברסיטת תל-אביב, זכה במלגת אלון היוקרתית המוענקת לחוקרים צעירים מצטיינים על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

במהלך הקריירה המדעית שלו, פרסם פרופ' חיימוביץ מאמרים בתחומי חקר הביולוגיה ההתפתחותית, ביולוגיה חישובית ומדעי הצמח וכן ייסד את התוכנית לאבטחת מזון באוניברסיטת תל-אביב. פרופ' חיימוביץ הוא מחברו של ספר המדע הפופולארי: "צמח: מה הוא יודע", שיצא לאור ב-2012, תורגם ל-18 שפות, וזכה לחשיפה עולמית. הוא מוכר כיום כפעיל ציבורי בינלאומי לקידום המחקר במדעי הצמח ותרומתו להאכלת אוכלוסיית העולם ההולכת וגדלה וחבר מערכת של כמה מכתבי העת המדעיים החשובים בתחומו.