$$News and Reports$$

09 אוק' 2013
בתחרות, שמאורגנת זו הפעם החמישית על ידי קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון באילת, הגיעו לקו הגמר ומרים גינדיס ושחר לנגבהיים מאוניברסיטת בן-גוריון, שגם זכה בתואר הדובר המצטיין של התחרות בקטגוריית אנגלית שפה שניה
 
אילון אסלן-לוי מאוניברסיטת אוקספורד ואיתן הר-עוז מהאוניברסיטה העברית בירושלים הם זוכי תחרות דיבייט הים האדום 2013 Red Sea Open, שהתקיימה לאחרונה בקמפוס אוניברסיטת בן-גוריון באילת. וזאת לאחר שהעפילו לשלבי חצי הגמר והגמר. בשלב הגמר השתתפו גם ניקול בר ובן גליידיקוף מבית הספר הבינלאומי של המרכז הבינתחומי, בן דורי וסיימון טאניקליף מאוניברסיטת דורהאם ומרים גינדיס ושחר לנגבהיים מאוניברסיטת בן-גוריון, שגם זכה בתואר הדובר המצטיין של התחרות בקטגוריית אנגלית שפה שניה. בן דורי זכה בתואר הדובר המצטיין בקטגוריית אנגלית כשפת אם.
 
בתחרות השתתפו 85 סטודנטים מרחבי העולם, 64 התחרו (32 זוגות) ו- 21 שפטו. בין המדינות המשתתפות: ארצות הברית, גרמניה, אוסטריה, הולנד, ליטא, אנגליה, רוסיה וכמובן ישראל. צוות השיפוט של התחרות הורכב משני שופטים זרים- האריש נאטראג'אן מאוניברסיטת קיימברידג' וכריסטין סימפסון מאוניברסיטת קולג' דבלין באירלנד ושני שופטים ישראלים- מייקל שפירא, מאמן מועדון הטכניון, ומוניקה פורמן ממועדון בן-גוריון. הסטודנטים שהשתתפו בתחרות שוכנו במלון אסטרל נירוונה.
 
תחרות הגמר התקיימה במעמד נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' רבקה כרמי, אשר השתתפה גם במסיבת הבריכה בה הוענקו הפרסים לזוכים ואמרה "הייתה לי חוויה אישית יוצאת דופן. הן נושא הדיבייט בו חזיתי והן תכני, רמת הטיעונים ואופן הצגתם היו באמת יוצאים מן הכלל, מעוררי מחשבה והשראה. הקבוצה האיכותית של סטודנטים צעירים מוכשרים, ערכיים ואנרגטיים מכל רחבי העולם מסמלת בעיני את המבט האופטימי לעתיד העולם. אין כמו אומנות הדיבייט לחבר ולהתחבר והקבוצה של האוניברסיטה שלנו היא אכן יהלום בכתר", אמרה פרופ' כרמי.
 
"התחרות היתה הצלחה מסחררת לדעת כל משתתפיה, הן מהבחינה המקצועית והן מהבחינה החברתית. מהבחינה המקצועית, נהנו הסטודנטים מרמה גבוהה של דיבייטים וממגוון נושאים מרתקים לדיון. מהבחינה החברתית קיבלו הסטודנטים אירוח מושלם מטעם הקמפוס והמלון כאחד. צוות מלון אסטרל נירוונה עמל מעל ומעבר לוודא כי כל דרישותינו נענות ולספק לנו את החוויה המושלמת. האירועים החברתיים היו גם הם הצלחה- החל מהמדורה, דרך ערב הקריוקי וכלה במסיבת הבריכה", ציינה מרב יוסף-סולומון, מ"מ ראש מנהל  דיקנאט הסטודנטים באוניברסיטה.
 
מועדון הדיבייט באוניברסיטת בן-גוריון פועל מזה כעשור. דיבייט הוא ספורט אינטלקטואלי, במסגרתו מתקיימת פעילות תחרותית מאורגנת של ויכוח פורמאלי בעל-פה, ומהווה כלי לפיתוח רטוריקה. מטרת פעילות זו לקדם את אומנות הדיבייט (שיג ושיח) הכוללת יכולות שכנוע, הבנה ודיבור מול קהל, בקרב אוכלוסיית הסטודנטים באוניברסיטה. 
 
מועדון הדיבייט של אוניברסיטת בן-גוריון הינו אחד המועדונים המצליחים בארץ. לצד היות  המועדון מרכז האימונים של נבחרת הדיבייט של האוניברסיטה, המועדון מהווה מרכז נגבי ללימודי רטוריקה, היגיון ואומנות הוויכוח. הסטודנטים המשתתפים במועדון מתכנסים אחת לשבוע ללמידה ומתחרים במהלך השנה בתחרויות מקומיות בארץ ותחרויות בינלאומיות ברחבי העולם. כיום מונה המועדון חברים מכלל מחלקות האוניברסיטה ומכל התארים. המועדון מקבל אליו כל סטודנט, בכל שנת לימודים וללא דרישות ניסיון קודם. המועדון משתייך לליגת הדיבייט הארצית ופועל תחת דיקנאט הסטודנטים באוניברסיטה. לאחרונה נבחרה לעמוד בראשו מרים גינדיס.
 
מזה חמש שנים מקיימת האוניברסיטה תחרות בינלאומית, פתוחה, ראשונה בארץ, "תחרות הים האדום". מועדון הדיבייט של האוניברסיטה הוא המארגן הראשי והתחרות עצמה מתקיימת בקמפוס אילת של האוניברסיטה. לדברי סולומון, המיקום שנבחר היה קמפוס האוניברסיטה באילת וזאת בשל האטרקטיביות של העיר אילת. הכוונה היא להעמיד את הקמפוס האילתי במוקד פעילות בינלאומי. השנה התקיימה התחרות זו הפעם החמישית.
 
מרים גינדיס.jpg
מרים גינדיס

שחר לנגבהיים ה.jpg
שחר

צילומים
: יאיר שגיא.

לנגבהיים